چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 9:09

کاهش تعداد اعضای شورای‌شهر یاسوج در انتخابات آینده

وی به برخی از ایرادات در کاهش تعدادی اعضای شورای آینده شهرها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و تصریح کرد: در حوزه عزل و نصب‌ها که بحث اکثریت مطلق پیش می‌آید با اصلاحات وارده کنونی، ممکن است ایرادات قانونی وارد باشد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش احتمالی تعدادی اعضای شورای‌شهر یاسوج خبر داد.

فتاح محمدی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: بعد از برخی بازنگری‌ها که در وزارت کشور صورت گرفته و البته هنوز قطعی نشده، اعضای شورای‌شهر آینده شهر یاسوج از 11 نفر کنونی کمتر خواهند شد.

وی با تشریح چگونگی دلایل وزارت‌کشور برای این تغییرات در انتخابات پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهارداشت: براساس این بازنگری‌ها، تعداد اعضای شورای‌شهر یاسوج در انتخابات از 11 نفر کنونی کمتر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما نیز پیشنهادات خود را به حوزه مرتبط در وزارت‌کشور اعلام کرده و منتظر نظر نهایی خواهیم بود اما به طور حتم تعداد کنونی شورای‌شهر یاسوج در دوره بعد کمتر خواهد شد.

محمدی گفت: کارشناسان بازنگری کننده وزارت‌کشور معتقدند تعداد اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج 7 نفر کافی است اما پیشنهاد استانداری کهگیلویه و بویراحمد از 7 تا 9 نفر است.

وی با اشاره به مزایا و معایب کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی آینده شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: از اینکه تعداد 11 نفره برای شورای آینده یاسوج زیاد است شکی نیست اما به نظر ما باید این تعداد بین 7 تا 9 نفر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تناسب جمعیتی، توسعه شهری، گرایش‌های مختلف قومی و سیاسی و بهره‌گیری از کارشناسان بیشتر و خبره در حوزه‌های مختلف شهری از مهمترین دلایل استانداری استان برای افزایش بیشتر اعضای شورای آینده شهر یاسوج از 7 نفر به 9 نفر است.

محمدی گفت: برخی اصلاحات در آئین‌نامه‌های مرتبط با انتخابات آینده شورای اسلامی شهرها از سوی وزارت‌کشور صورت گرفته و در 2 تا سه هفته آینده بطور کامل اطلاع رسانی می‌شود.

وی به برخی از ایرادات در کاهش تعدادی اعضای شورای آینده شهرها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و تصریح کرد: در حوزه عزل و نصب‌ها که بحث اکثریت مطلق پیش می‌آید با اصلاحات وارده کنونی، ممکن است ایرادات قانونی وارد باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس اصلاحات جدید، تنها در انتخابات شورای آینده شهر یاسوج تغییراتی ایجاد می‌شود اما در شهرهای دهدشت و دوگنبدان تغییری در تعداد منتخبان ایجاد نمی شود.

محمدی در پایان  گفت: سایر شهرهای دیگر کهگیلویه و بویراحمد مانند چرام، سوق، لنده، سی سخت، لیکک و باشت نیز تغییری ایجاد نمی‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201603
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مراقلی گفت:

    خدایی یکی هم اضافه

  2. نیکبخت گفت:

    اخه نمی دونم بعضی معلمی چه ربطی به شورا داره هیچ چیز بلد نیستند

  3. هم استانی گفت:

    سلام تعداد مهم نیست کارایی افراد تخصص کجا رفته شورای ما همش طایفه ای شده به تخصص و شایستگی فرد کسی رای نمی ده شورای شهر محلی باید باشه که قابل تکیه برای شهرداری در تعامل باشه نه اینکه بعد ازاینکه از پست برداشته بشی بیفتی دنبال تخریب و کلی گویی عملکرد شورای شهر در این دوره اصلا مشخص نیست که چه کردن من به عنوان یک هم استانی از زحمات پرسنل شهرداری در تمام سطوح کمال تشکر و قدر دانی را به عمل می آورم

  4. مرادی گفت:

    سلام دوست من بنظر من 5نفر کفایت میکند آن هم کارشناس مرتبط با شهر سازی وحزه های فنی

  5. ناشناس گفت:

    خدایی اعضای شورای سالهای اخیر نشان دادند که یکی هم زیاد از وضع سرویس های بهداشتی تا ابیاری درختان شهر وسایر کار ها اصلا هم شورا نباشه هزینه ها کمتره

دیدگاه شما