سه شنبه 9 شهریور 1395 - 1:52

کمبود فضای سبز در شهرستان باشت

خبرگزاری فارس: کمبود فضای سبز در شهرستان باشت

شهردار باشت گفت: کمبود فضای سبز در این شهرستان به شدت احساس می‌شود.

 به گزارش فارس، بهنام برازنده شهردار باشت ظهر امروز در جمع استاندار و مردم باشت از افزایش سرانه فضای سبز شهرستان باشت از 2.7 متر به 5.9 متر خبر داد.

برازنده با بیان دیگر خدمات شهرداری باشت افزود: احداث خیابان 45 متری (کمربندی باشت) با تملک بیش از 10 هکتار که بابت آن مبلغی پرداخت نکردیم و سعی شد با احتساب سهم شهرداری و تغییر کاربری با مالکین به توافق برسیم از این اقدامات بوده است.

وی در ادامه گفت: غسالخانه، آسفالت معابر سطح شهر به متراژ بیش از 900 هزار متر مربع، سنگ فرش معابر به متراژ 25 هزار متر مربع، احداث کانال هدایت سیلاب، روشنایی معابر سطح شهر، تبدیل آبیاری سنتی فضای سبز به آبیاری تحت فشار، افزودن 4 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به ناوگان حمل و نقل شهرداری و بازگشایی بیش از 6 خیابان در سطح شهر از اقدامات دیگر شهرداری محسوب می‌شود.

شهردار باشت گفت: یکی از موفقیت‌ها در حوزه مدیریت شهری در طرح تعدیل نیرو این بود که با افزایش 100 درصدی طول جداول و افزایش بیش از 100 درصدی سرانه فضای سبز با اینکه 10 نفر از نیروهای شهرداری کاهش پیدا کردند با همین تعداد توانستیم به مردم شهر خدمات‌رسانی کنیم.

وی بیان داشت: عمق محرومیت، کاستی‌ها و کمبودها در شهرستان باشت به قدری زیاد است که با 2 یا 3 سال تلاش شاید نتوان پاسخگوی نیاز کلی مردم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بخش فضای سبز بیان داشت: اگر چه ما بیش از 100 درصد در این بخش افزایش داشتیم ولی هنوز به حداقل سرانه فضای سبز کشوری که 7 متر است نرسیده ایم.

برازنده ادامه داد: کمبود فضای سبز در شهرستان باشت به شدت احساس می‌شود و ما زمینی در تملک نداریم و قدرت تملک زمین را هم نداریم.

وی با اشاره به تپه نورالشهدای شهر باشت اظهار کرد: این پارک در سال 93 طبق ماده 180 فاز اول آن جهت جاده دسترسی اعتبار گذاشته شد و تخصیص پیدا کرد ولی در سال 94 از اعتبارات 180 برای آن اعتبار در نظر گرفتیم که متاسفانه تخصیص پیدا نکرد.

شهردار باشت افزود: از محل ماده 180 در سال 94 حدود 11 پروژه شهرداری تعداد 5 پروژه به بهره‌برداری کامل رسید و 3 پروژه تا مرز 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 3 پروژه دیگر مناقصه آن برگزار شد که شرایطی پیش آمد و اعتبارات آن تخصیص پیدا نکرد.

این مقام مسؤول گفت: تقاضای ما از استاندار این است که امسال شهرستان باشت را در بحث فضای سبز حتما واجب‌التوجه قرار دهید.

برازنده با اشاره به مشکلات بانوان این شهرستان گفت: یکی از مطالبات بانوان این شهر که قشر عظیم و پیشتازی هستند در شهرستان ما احداث یک پارک بانوان است.

شهردار باشت با اشاره به آسفالت معابر باشت اظهار کرد: علی‌رغم اینکه شاید کمتر از 10 کوچه خاکی در سطح شهر باشت داریم ولی عمر بسیاری از معابر سطح شهر باشت بیش از 30 سال می‌رسد که عمر مفید آسفالت 5 سال است که نیاز به بهسازی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: شاید باشت به لحاظ شهرستانی جدیدالتاسیس باشد ولی به لحاظ شهریت عمر طولانی داد و متاسفانه داشته‌های ما با عمر طولانی شهرستان سنخیت ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما