سه شنبه 9 شهریور 1395 - 1:23

شروع عملیات گازرسانی به ۲۰ روستای مارگون

بخشدار مارگون از شروع عملیات اجرایی پروژه گازرسانی روستاهای بیلوخر آبسردان و حوزه جوکار که ۲۰ روستا را شامل می‌شود خبر داد و گفت: این پروژه پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.

به گزارش بویر نیوز، علی‌اصغر ملکی امشب در جلسه شورای اداری بخش مارگون که به ریاست سید محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد برگزار شد به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته بخش مارگون اشاره کرد و گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها و موانع خدمات خوب، مثبت و موثری در طول سه سال گذشته در بخش مارگون صورت گرفته است.

بخشدار مارگون به خدمات‌ دولت یازدهم در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: هیچ جاده‌ای در این بخش مشاهده نمی‌شود که اعتباری به آن اختصاص داده نشده باشد و یا پیمانکار مشغول کار نباشد.

ملکی روکش ۱۱ کیلومتر جاده آبسردان ـ جوکار، بازگشایی زیرسازی و آسفالت جاده دالون به شاه غالب، ادامه جاده شاه غالب به عدور، بازگشایی و زیرسازی جاده کول ارزن، قباسوخته زیرین دوتو، زیرسازی و آسفالت هشت کیلومتر جاده تاکسیسه مورزرد، زیرسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر جاده پوله، موشمی و بردپهن تا گرگر سرقلعه و ۲٫۵ کیلومتر از جاده پوله به چاهن را از پروژه‌های راه‌سازی در سه سال اخیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی بازگشایی جاده بی بی خاتونین ـ مارگون و شروع عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت جاده هفت چشمه به شبلیز که ارتباط دهستان زیلایی با مرکز بخش را آسان کرده را از دیگر پروژه‌های راه‌سازی در دولت تدبیر و امید است.

ملکی در بخشی دیگر به خدمات حوزه برق در بخش مارگون اشاره کرد و گفت: برق‌رسانی به روستاهای برد کلنگ، برد جفته، تنگ ساحلی، کولند، باغ انجیرک، چال روغنی از خدمات برق‌رسانی دولت یازدهم در این بخش است.

بخشدار مارگون اصلاح شبکه و روشنایی معابر بیش از ۲۰ روستا را از دیگر خدمات حوزه برق در بخش مارگون عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در بخش مارگون وجود ندارد که فاقد برق باشد.

این مسؤول احداث دبیرستان برپهن، احداث مدرسه سه کلاسه مارگون، احداث مدرسه شهنیز، بهره‌برداری از قلعه‌بنی احداث سالن چند منظوره مارگون و تحویل بیش از ۱۰ کانکس پیش ساخته را از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزشی بخش مارگون عنوان کرد.

ملکی شروع عملیات اجرایی پروژه گازرسانی روستاهای بیلوخر آبسردان و حوزه جوکار و گازرسانی به روستاهای هفت چشمه و دلی گردو با پیشرفت ۵۰ درصدی را از پروژه‌های گازرسانی در بخش مارگون بیان کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این مناطق باشیم.

وی آبرسانی به روستاهای تاکسیسه، چشمه گلی، پوله، زیرنا، شهنک، چشمه لیشه، و اصلاح شبکه آب بیش از ۱۰ روستا را از عمده‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی در بخش مارگون عنوان کرد و گفت: اجرای پروژه پمپاژ آب کشاورزی مورزرد، اجرا و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ دلی رچ، اجرای عملیات پمپاژ آب برای باغات آبسردان، اجرای سد دالون، اجرای جداول کشاورزی پوت شهنیز، پاچات جوکار، نسه دواب و احداث جاده بین مزارع بورک‌ها و مرمت و بازسازی هفت چشمه برای عشایر از اقدامات حوزه کشاورزی و امور عشایر در بخش مارگون است.

بخشدار مارگون خدمات حوزه بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر در بخش مارگون را احداث خانه بهداشت برای روستاهای پوله، زیرنا، بارود، بورک، تاکسیسه، آبعلی و پوزه تیزاب عنوان کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های شهرک شقاوه و افتتاح فاز اول کارخانه سیمان مارگون و کلنگ‌زنی کارخانه فولاد سقاوه از اقدامات حوزه صنعت و معدن است.

این مسؤول با بیان اینکه خدمات متعددی در حوزه عمران شهری و روستایی در بخش مارگون ارائه شده، اذعان کرد: آسفالت چهار روستای بزرگ بخش مارگون شامل قلعه بنی، بردپهن، پونه بن و موشمی با پیشرفت ۸۰ درصدی کار در حال اجرا است.

ملکی احداث پارک تدبیر و امید، احداث پارک بازی کودکان، احداث المان شهید یزدانپناه، ایجاد فاز دوم روشنایی معابر، زیرسازی و آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر شهر و شروع عملیات اجرایی دوبانده کردن ورودی شهر از دیگر خدمات عمرانی صورت گرفته در بخش مارگون است.

بخشدار مارگون خدمات حوزه فرهنگی را شامل اختصاص بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در دو سال گذشته، ساماندهی گلزار شهدای روستاهای رون، بورک، دواب، سرچال، قلعه، احداث و بهره‌برداری از دو پایگاه بسیج، اختصاص بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان جهت ساخت مساجد روستاهای هفت چشمه، شاه غالب، آبسردان، زیتون، لعل مینا، قلعه، جوبریز و ده میر قمصور عنوان کرد.

وی در پایان احداث دو دکل دیجیتال، اهدای ۹۰ آبگرمکن خورشیدی به مردم منطقه سیلاب و کلوار، اختصاص یک دستگاه لودر به راهدارخانه مارگون، معرفی هزار نفر جهت استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی تحویل چهار خودرو به دهیاری بخش، افزایش تعداد پزشکان از یک نفر به چهار نفر و اختصاص دندانپزشک به بخش را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در بخش مارگون عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما