دوشنبه 8 شهریور 1395 - 10:55

دولت یازدهم طی 3 سال در کهگیلویه وبویراحمد چه اقدامی انجام داد؟

استان کهگیلویه وبویراحمد هر چند که به لحاظ برخوداری از شاخص های توسعه در شرایط مطلوبی نیست اما اجرای یک هزار و415طرح در دولت یازدهم این استان را در مسیر توسعه و آبادنی قرار داده است.

خادمی کلنگ زنی

به گزارش بویر نیوز، به گفته مسئولان و کارشناسان توجه ویژه دولت به افزایش اعتبارات عمرانی و شتاب بخشی طرحهای عمرانی در دست اجرا، افق روشنی فراروی توسعه بیش از پیش کهگیلویه وبویراحمدکمتر توسعه یافته قرار داده است.
افزایش 45درصدی اعتبارات عمرانی سال 95 کهگیلویه وبویراحمد و اختصاص 9هزار و 660میلیارد ریال اعتبار در سی امین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان فرصت خوبی را برای شتاب بخشی طرحهای بزرگ و اولویت دار این خطه فراهم کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای یک هزار 415 طرح عمرانی در این استان را یک خدمت ارزنده برای دولت یازدهم دانست وگفت: 199طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در این استان کلنگ زنی یا افتتاح شد که این خدمات گامی در جهت توسعه استان و افزایش رفاه مردم بوده است.
سید موسی خادمی افزود: از این میزان 166 طرح عمرانی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 33 طرح نیز آغاز شد.
خادمی اعتبار طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت سالجاری را بیش از یک هزار و 400میلیارد ریال ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد شروع عملیات اجرایی 15 طرح اقتصادی با 880 میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی 165نفر جهش اقتصادی خوبی برای این استان خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 231 طرح عمرانی و اقتصادی نیز همزمان با سی امین سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید در روزهای 24تا 25مرداد به این استان افتتاح و کلنگزنی شد.
خادمی افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح ها افزون بر هفت هزار و 560 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: حدود 2 هزار و 80 میلیارد ریال از این میزان در بخش دولتی و پنج هزار و 480میلیارد ریال نیز در بخش خصوصی برای این طرح ها هزینه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح های افتتاحی و کلنگ زنی اعم از اقتصادی و عمرانی از دهه فجر سال 92 تا پایان سال 94 در این استان را یک هزار و 304 مورد دانست و بیان کرد: کمتر از 10 درصد از این تعداد معادل 189 طرح کلنگ زنی بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز می گوید: پنج هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش راههای اصلی، فرعی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز استان هزینه شده است.
حسن نوروزی اظهار داشت: 600میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای طرح های کوچک تامین آب و ایستگاه های پمپاژ در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد هزینه شده است.
وی ایستگاه های پمپاژ چاه تلخ – چالموره، دره باشت، غورک و امامزاده جعفر را از مهمترین این طرح ها ذکر کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 طرح تامین آب کشاورزی استان بدلیل نبود اعتبارات بیش از 13 سال راکد بودند که با اختصاص این میزان اعتبارات به بهره برداری رسید.
نوروزی با بیان اینکه هم اینک 16 هزار تن ماهی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار مصرف می شود افزود: 13 هزار تن ماهی قبل از دولت یازدهم در این استان تولید می شد.
وی بیان کرد: 240 میلیارد ریال در سه سال گذشته در زمینه ساخت گلخانه برای تولید گل رز، سبزی و صیفی جات در کهگیلویه و بویر احمد هزینه شده است.
وی تصریح کرد: پنج هزار هکتار از زمینهای مستعد کشاورزی استان در دولت یازدهم با اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان در سال زراعی جاری به بیش از 70 هزار تن رسیده در حالی که این میزان در سال 92، 22 هزار تن بوده است.
نوروزی اظهار داشت: 22 طرح مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی یک میلیون و 800 هزار قطعه در دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: 30 طرح ورزشی با اعتبار بیش از 220 میلیارد ریال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد در سه سال گذشته اجرا شد که با بهره برداری از آنها سرانه فضاهای ورزشی استان به نرم کشوری نزدیک شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: 185روستای استان با اعتبار بیش از 550 میلیارد ریال در دولت یازدهم گازرسانی شد.
نوروزی ادامه داد: 720 روستای بالای 20 خانوار در این استان وجود دارد که تاکنون 565 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.
وی آبرسانی به 100 روستای کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد و گفت: 41 روستای این استان در دولت یازدهم از نعمت برق برخوردار شدند.
نوروزی ادامه داد: جشن برقرسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان در دهه فجر سالجاری برگزار خواهد شد.
وی ابراز کرد: 410 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت یک میلیون و 400هزار متر مربع از راهها و معابر روستایی این استان در سال 94 هزینه شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد، اجرای 40 کیلومتر بزرگراه و ساخت 80 خانه بهداشت را از دیگر خدمات دولت یازدهم در استان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: 9 هزار و 660 میلیارد ریال برای تکمیل 46 طرح در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: 6 هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای سال 95 اختصاص خواهد یافت.
نوروزی گفت: 2هزار و 600 میلیارد ریال در بخش راهسازی،2 هزار و 190 میلیارد ریال آب و فاضلاب، یکهزار و 740 میلیارد ریال عمران شهری و یکهزار و 330 میلیارد ریال به بخش کشاورزی از میزان اعتبارات سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
وی با اشاره به شرایط سختی که دولت یازدهم در زمان به دست گرفتن امور اجرایی داشت گفت: دولت زمانی امور اجرایی کشور را به دست گرفت که شرایط اقتصادی خوبی نداشتیم و رشد اقتصادی، منفی 6درصد بود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 285 روستای این استان در دولت یازدهم از زیرساخت های آب و گاز بهره مند شدند.
پژمان نیک اقبالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که در سفر هیات دولت یک هزار و 400 میلیارد ریال برای توسعه گازرسانی به روستاهای این استان تصویب شد گفت: در صورت جذب این اعتبار تا پایان سال 96 شاخص برخورداری از گاز خانگی در این استان به بیش از 90درصد خواهد رسید.
نیک اقبالی اجرای طرح های آب رسانی به 100 روستای کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این استان ذکر کرد.
وی بیان کرد: هم اکنون شاخص بهره برداری مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی 70 درصد است در حالی که میانگین این آمار در کشور 72درصد است.
نیک اقبالی با بیان این که هم اکنون 27 طرح آبرسانی در 473 روستای کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست، ابرازامیدواری کرد: میزان بهره مندی از آب روستایی این استان در آینده نزدیک تحول چشمگیری پیدا کند.
وی ساخت 80 خانه بهداشت و افزایش سرانه درمان از 260 هزار ریال به 850 هزار ریال از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.
نیک اقبالی ابراز کرد: کلنگ زنی و بهره برداری از 466 طرح عمرانی در هفته دولت و سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با چهار هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار بخشی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید به مردم این استان در سالجاری است.
وی اجرای 50 کیلومتر آزاد راه در مسیر یاسوج به شیراز، اجرای طرح سد تنگ سرخ و تصفیه خانه رودخانه بشار برای تامین آب آشامیدنی شهر یاسوج، ایجاد امکان پرواز در شب و انواع هواپیما در فرودگاه شهر یاسوج، تکمیل طرح راه آهن یاسوج به اقلید از برنامه های در دست اجرا و آینده توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: راهبرد اصلی دولت برای شتاب بخشی به روند توسعه در این استان تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا با حمایت بخش خصوصی است.
بودجه جاری و عمرانی کهگیلویه وبویراحمد در سال 95 افزون بر سه هزار و 270 میلیارد ریال است که از این میزان یک هزار و 230 میلیارد ریال عمرانی و مابقی آن جاری است.
علاوه بر یک هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل دو درصد نفت و گاز طبیعی 550 میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال به این استان اختصاص خواهد یافت.
اختصاص یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای یارانه تسهیلات به کهگیلویه وبویراحمد در سفرهیات دولت بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی دراین استان را بیش از پیش فراهم کرده است.
استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بیش از 700هزار نفر و حدود یک درصد جمعیت کشور، دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است./ ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201434
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما