یکشنبه 7 شهریور 1395 - 21:55

ساماندهی ۱۵ هزار معلم کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلمان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم برای تدریس در ۲ هزار و۸۵۰ آموزشگاه این استان تا نیمه دوم شهریورماه ساماندهی می‌شوند.

به گزارش بویر نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزی امسال حدود  150 هزار نفر است و کار ثبت‌نام این تعداد دانش‌آموز در سامانه اینترنتی سناد آغاز شده که تاکنون جزو استان‌های برتر در کشور است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی مدارس استان تا نیمه دوم شهریورماه 15 فضای آموزشی را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد، افزود: از جمله فضاهای آموزشی که تا نیمه دوم شهریور تحویل داده می‌شود می‌توان به فضای آموزشی 12 کلاسه در شهر مادوان اشاره کرد که با بهره‌برداری از این فضای آموزشی بخشی از کمبودهای موجود در این شهر برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهره‌برداری از دبستان بنیاد خیریه وفاق سبز علوی تصریح کرد: در هفته گذشته بنیاد وفاق سبز علوی نخستین پروژه خیری خود در سطح کشور را در منطقه شرف‌آباد یاسوج به بهره‌برداری رساند.

زارع‌پور با اشاره به مشارکت خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بنیاد دکتر مصلی‌نژاد مجتمع آموزشی برابر با استاندار جهانی با اعتبار 4 میلیارد تومانی در استان احداث می‌کند که این مجتمع در مرکز استان احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مبلغ 12 میلیارد تومان برای احداث فضاهای آموزشی تعهد شد که ساخت و ساز مدارس در استان انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بازگشایی به موقع مدارس مستلزم مشارکت اولیاء دانش آموزان وتمامی دستگاههای اجرایی است.

فتاح محمدی بیان کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام محرم وهفته دفاع مقدس و کنگره شهدا فرصتی برای آشنایی نسل نو با آرمان‌های امام وشهداست.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم در این نشست گفت: سهمیه استان برای باسوادی 5هزار و600نفر است که 3هزار و300نفر در دوره انتقال است.

سیدمسعود ارجمند افزود: برای امر سوادآموزی 24دستگاه اجرایی با آموزش وپرورش مشارکت دارند و استان در پوشش تحصیلی افراد بی سواد رتبه پنجم کشور را داراست.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان هم با بیان اینکه برای موفقیت در امور تربیتی وپرورشی فرزندان باید از وجود طلبه های حوزه علمیه استفاده کرد گفت: از 2 هزار روحانی در استان حدود 200 نفر در برنامه مدارس حضور پیدا می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201378
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما