یکشنبه 7 شهریور 1395 - 12:12

اختصاص ۶۰میلیارد برای آب شرب شهرهای دهدشت و سوق

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب شهر دهدشت و سوق از سد کوثر تخصیص یافته است.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در جمع مردم سوق، ساده‌زیستی،صداقت و مردمداری را از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و اظهار داشت: می بایست با تلاش و الگوبرداری از رفتار آن شهیدان والامقام رفتار خود را به ایشان نزدیک کنیم.

خادمی با بیان اینکه نسبت به ۲۰ سال قبل اقدامات خوبی در استان کهگیلویه صورت پذیرفته است اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه بسیاری داریم، افزود: در عین حال می بایست توقعات خود را نسبت به شرایط دولت و وضعیت منابع مالی کشور تنظیم کنیم.

وی، افزود: باید در نظر داشته باشیم دولت در سال‌های اخیر وضعیت دشواری را سپری کرده است،نفت با کاهش شدید قیمت روبرو بوده و به همین دلیل برخی از پروژه‌های دولت راکد مانده اند.

استاندار، با تأکید بر اینکه در پیگیری مشکلات کوتاهی نمی‌کنیم، ادامه داد: باید بپذیریم زمانی که منابع خوب و درآمد نفت کلان بود پروژه‌هایی راکد ماندند و این در حالیست که امروز درآمد نفتی کشور به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسیده و کارهایی انجام شده که هرچند مناسب با انتظارات و توقعات و نیازهای ما نبود اما متناسب با وضعیت کشور بوده است.

خادمی به مشکلات سوق اشاره و تصریح کرد: درباره پیگیری جاده ارتباطی سوق مدارک و مستنداتی وجود دارد که می‌توانید ببینید،این جاده جزء ۲۰ پروژه اصلی تعریف شده در استان است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با تعریف ردیف منابع مالی پروژه‌های خرد و کلان بیان کرد: پروژه‌هایی که ردیف اعتبارات ملی دارند در پیوست قانون می‌آیند و ردیف ملی دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه‌های کوچکتر از منابع استانی تأمین اعتبار می‌شوند و برای پروژه‌هایی که نه از منابع ملی و نه استانی ردیفی ندارند ماده ۱۸۰ تعریف شده که جاده سوق از این محل تأمین اعتبار می‌شود.

خادمی با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان در این پروژه مصوب شده و از اختیارات استانی بوده است، افزود: سال ۹۳ اعتباراتی اختصاص و کارهایی هم انجام شد اما سال ۹۴ به دلیل مشکلات خاص کشور با وجود اینکه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون در نظر گرفته شده بود ردیف اختصاص یافته محقق نشد.

وی با بیان اینکه از اختیارات استانی در پیگیری و تمام شدن این جاده استفاده شده است گفت: امسال اعتبار این پروژه به دو  برابر افزایش و جزء پروژه‌های اصلی قرار می‌گیرد.

خادمی، از وقوع تصادفات مرگبار در این محور ابراز نگرانی کرد و افزود: پیمانکار دیگری جایگزین پیمانکار دوم پروژه می‌شود و امیدواریم بخشی از جاده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار، از آبرسانی به دهدشت غربی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های استان نام برد و  گفت: امسال ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال ۹۶ آب وارد مخزن شده و به زمینهای کشاورزی پمپاژ شود.

خادمی، در ادامه بیان کرد: با وجود عدم تعریف پروژه جدید از سوی دولت تدبیر و امید در سال جدید،استانداری مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب شهر دهدشت و سوق از سد کوثر تخصیص داده است .

وی، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال ۹۶ مشکل کم آبی شهر سوق حل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201356
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما