یکشنبه 7 شهریور 1395 - 0:22

واکنش صریح هاشمی رفسنجانی به فایل صوتی جنجالی منتظری

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه، ادامه تدوین سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور پیگیری شد و دو بند دیگر از این سیاست‌ها را به تصویب رساند.
به گزارش «بویرنیوز»، در ابتدای جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تسلیت سالروز شهادت شهیدان بزرگوار، رجایی و دکتر باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان و رئیس‌جمهور، گفت: در این ایام شاهدیم که با سفرهای استانی و فعال‌تر شدن وزرا و مسئولان اجرایی کشور، دستاوردهای دولت بیشتر به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان تأکید کرد: انتظار می‌رود در همه ایام سال، دولتمردان و مسئولان کشور در اطلاع‌رسانی خدمات خود جدّی‌تر باشند و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی بیشتر برای مردم تبیین کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هفته دولت را فرصتی مناسب برای مرور تحولات و بازبینی شرایط حساس انقلاب اسلامی و خطرات پشت سرگذاشته از آغاز تاکنون توصیف کرد و گفت: پس از نقش‌آفرینی مهم حزب جمهوری اسلامی ایران در خنثی کردن توطئه بنی‌صدر و منافقین در تشکیل مجلس شورای اسلامی، آنان مبنا را بر انتقام‌گیری از امام، مردم و نمایندگان مجلس گذاشتند و با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران، 72 نفر از بهترین شخصیت‌های نظام را که 27 نفر آنان از نمایندگان مجلس بودند، به شهادت رساندند که هدفشان ضربه زدن به اصل نظام، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه بود.
ایشان افزود: در رأس شهدای فاجعه هفت تیر، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی قرار داشت که هفته قوه قضائیه در سالروز شهادت این بزرگوار برگزار می‌شود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط حساس آن روزها، گفت: مسائل آن زمان در کتابی تحت عنوان «روایت هجران» توسط اینجانب به طور کامل منعکس شده است که گویای بخشی از زوایای وقایع تلخ آن دوره است.
ایشان در تشریح شرایط و حوادث سال‌های اول انقلاب اسلامی، به ویژه پس از انتخاب بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور، گفت: پس از این انتخاب و منصوب شدن وی به عنوان جانشینی فرماندهی کل قوا، آنها تلاش کردند مجلس را هم از طیف خود شکل دهند و این امید در استعمارگران ایجاد شده بود که محتوای انقلاب را بگیرند و به دست بنی‌صدر و لیبرال‌ها بدهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: خوشبختانه آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکست خوردند و حزب جمهوری اسلامی اجازه نداد توطئه آنان در مورد مجلس محقق شود و در همین مقطع امام فرمودند که مجلس در رأس امور است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط کشور برای بنی‌صدر و منافقان عوض و تقابل جدی بین مردم، شخصیت‌های سابقه‌دار انقلاب و نیروهای مسلح با دولت وقت ایجاد شد.
ایشان با تأکید بر درایت، تیزهوشی و پیش‌بینی‌های محکم امام، گفت: به تدریج که بنی‌صدر ماهیت واقعی خودش را نشان داد، امام هم که تا آن زمان در مقابل وی صبوری کرده بودند، به دنبال دو نامه اساسی و تاریخی که در آن مشکلات اساسی را خدمت امام نوشتیم، ایشان با درایت و هوشمندی ابتدا بنی‌صدر را از جانشینی فرماندهی کل قوا عزل و سپس راه را برای ردّ صلاحیت ایشان در مجلس هموار کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: پس از این وقایع، بنی‌صدر و منافقین که قبلاً خیلی با هم فاصله داشتند، به هم نزدیک شده و گروه‌های دیگر از جمله لیبرال‌ها، جبهه ملی و حتی برخی چهره‌هایی از روحانیت هم با آنها همصدا شدند که پس از عدم صلاحیت بنی‌صدر از ریاست جمهوری با رأی اکثریت مجلس شورای اسلامی، برنامه منافقین برای حمایت از وی وارد فاز جدیدی شد که جنگ خیابانی به راه انداختند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: حتی در جلسات آن زمان مجلس، صدای شلیک مسلسل‌ها در خیابان‌های اطراف به گوش می‌رسید. ولی با درایت امام و هوشیاری نیروهای مخلص و شجاع نظامی و امنیتی، آنها موفق به پیاده کردن برنامه‌های شوم خود نشدند و نهایتاً بنی‌صدر و رجوی با آن خفت و خواری از کشور فرار کردند، ولی باقی‌ مانده آنها در کشور مأموریت داشتند تا کار نا تمام آنها را تمام کنند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: منافقین ابتدا با ترور شخصیت‌ها و‌ مسئولان بسیج کننده مردم، سعی کردند آنها را از صحنه خارج کنند و با وسعت هم اینکار را شروع کردند و ضربات زیادی زدند، ولی به دلیل اشراف نیروهای اطلاعاتی و نظامی، پس از مدتی این توطئه آنها نیز خنثی شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی را انتقام منافقین از نقش آفرینی این حزب در بسیج مردم برای تشکیل مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و گفت: فاجعه هفتم تیر، مصیب بزرگی بود که با شهادت 72 نفر ضربه زیادی به نظام وارد کرد، ولی در عین حال موجب بیداری و هوشیاری مردم شد و همه را به فکر چاره‌جویی انداخت.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف شدید از موج جدید ایجاد شده برای حمله به امام(ره)، گفت: تقریباً در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیراً شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده است که حمایت از این گروه تروریستی در این مقطع، جای تعجب و تأمل دارد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: امام(ره) بنیانگذار پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند و با دست خالی فقط با اتکاء به مردم، رژیم جلاد شاهنشاهی را ساقط و دست قدرت‌های جهانی مستکبر را از کشور کوتاه کردند و شورش‌های ابتدایی را از بین بردند، دفاع مقدس را به خوبی اداره کردند و به مردم ما هویت بخشیدند و به همین دلیل است که دشمنان الان درصددند که شخصیت بی‌بدیل ایشان را ترور و پایه‌های روحی مردم را متزلزل کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در معرفی شخصیت امام(ره) در ایجاد و رهبری انقلاب اسلامی در شرایط سخت بحرانی، گفت: ایشان مانند کوه در جماران، متین و استوار در مقاطع مختلف، انقلاب را رهبری می‌کردند و دستور داده بودند که پس از هر ترور و انفجار، سریعاً نیروهای مناسب جایگزین شوند و هر جا افراد مؤثر را از صحنه خارج می‌کنند، بلافاصله جای خالی آنان پُر شود که خللی در اداره کشور حاصل نشود.
ایشان به حوادث پس از انفجار حزب جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: پس از عزل بنی‌صدر، به سرعت شهید رجایی با آرای بسیار بالا جایگزین ایشان شد که همین امر موجب شد روح و نشاط جدیدی در مردم دمیده شود، چون شهید رجایی شخصیتی مبارز، زجرکشیده، شکنجه‌دیده و سخنوری توانا بود که کم نمایش، ولی عمیق بود و وقتی چنین شخصیتی رئیس جمهور شد، دل مردم به آینده انقلاب محکم شد و انتخاب شهید باهنر به عنوان نخست وزیر نیز کار را کامل کرد، چون باهنر نیز از جمله شخصیت‌های کم‌نظیر، باسواد، پرکار، صاحب قلم، خوش‌فکر و بیان بود که متأسفانه این دو بزرگوار را هم منافقان جنایتکار در انفجار نخست وزیری از ما گرفتند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اوضاعی که بعد از فاجعه‌ی هشت شهریور در کشور ایجاد شده بود، گفت: پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، باز دست ما خالی شد، ولی امام دوباره استوار و با آرامش و با خونسردی خاص خود، به همه دلداری دادند و فرمودند: شما به فکر جایگزین باشید و خداوند جای خالی آنها را پر خواهد کرد که آیت‌الله خامنه‌ای با وجود ضعف جسمی ناشی از ترور منافقان به ریاست جمهوری رسیدند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هدف اصلی دشمنان جهانی و داخلی را در مقطع کنونی برای حمله به امام، مرحوم حاج احمد آقا و بیت محترم ایشان، انتقام از نقش و جایگاه بی‌نظیر امام در تاریخ معاصر ایران و جهان دانست و گفت: باید هوشیار عمل کنیم و راه امام را به گونه‌ای تشریح کنیم که بدخواهان نتوانند سوءاستفاده کنند.
ایشان افزود: زحمات بیت حضرت امام(ره)، به ویژه احمد آقا برای اسلام، ایران، تشیّع و انقلاب اسلامی بی‌نظیر است که از عراق تا پاریس و سپس تا ایران و در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب و حیات امام، بیت عظیم ایشان را با همه اهمیتی که به اندازه انقلاب داشت، به خوبی اداره کرد.
ایشان در خصوص گردآوری، حفظ، تدوین و انتشار آثار گفتاری و نوشتاری امام نیز گفت: حاج احمد آقا با درایتی که داشت، تلاش کرد همه آثار امام را حفظ کنند که اسناد مهمی از اظهارات و آثار امام، به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای نسل فعلی ثبت کردند و امروز فرزندان بزرگوارشان به ویژه آیت‌الله حاج سید حسن آقا جای خالی حاج سید احمد را به خوبی پر نگه‌ می‌دارند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، تأکید کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما 5 نفر: آیت‌الله خامنه‌ای، آیت الله موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ی آیت الله خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.
ایشان بار دیگر به مناسبت هفته دولت، شهادت دو همرزم، دو یار و دو همکار دیرین، شهدای بزرگوار رجایی و باهنر را به مردم و خانواده‌های محترم و معظم آنان تسلیت گفت و افزود: مردم همواره قدردان زحمات این شهیدان بزرگوار خواهند بود.
در ادامه جلسه آقای دکتر رضایی در سخنانی با توجه به تشکیل سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در اوایل انقلاب و اشراف اطلاعاتی که از نحوه‌ی ورود و فعالیت‌های شوم و تروریستی منافقین ایجاد شده بود، گفت: با برنامه ریزی و تشکیل هسته‌های اطلاعاتی در سراسر کشور، به سرعت برنامه‌های تروریستی آنان شناسایی و خنثی شد و نگذاشتیم به اهداف خود برای براندازی نظام اسلامی برسند.
آقای مجید انصاری نیز در این جلسه، اتفاقات اخیر را فراتر از تخریب چهره امام(ره) دانست و گفت: احساس می‌شود توطئه ای پیچیده در سطح بین المللی در شرف وقوع است که سازمان تروریستی منافقین را به سازمانی مشروع مدنی معرفی کنند و باید از لحاظ فقهی و حقوقی در سطح بین الملل در مورد جنایات این گروهک تروریستی، کارهای بیشتری انجام شود.
در ادامه این جلسه براساس دستور کار، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی قانونگذاری کشور پیگیری شد و موارد ذیل به تصویب رسید.
ـ تعیین حدود اختیارات مجلس در اصلاح لوایح با رعایت اهداف لایحه از طریق اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس و با دعوت نماینده دولت در کمیسیون آیین‌نامه و جلسه مجلس شورای اسلامی
ـ اصلاح قانون برنامه و بودجه کشور از طریق تقدیم لایحه به گونه‌ای که پیش‌بینی میزان و منابع درآمدها و واقعی سازی آنها، هدف‌گذاری‌ها و اولویت‌های برنامه سالانه و پنج ساله در تحقق سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز لحاظ شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201330
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما