شنبه 6 شهریور 1395 - 23:26

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد یاسوج

کارگران کارخانه فولاد یاسوج همزمان با چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان در جلوی محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش بویر نیوز، قبل از ظهر امروز تعداد زیادی از کارگران کارخانه فولاد یاسوج در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

بنا بر این گزارش، این کارگران دلیل تجمع اعتراضی خود را عدم پرداخت حقوق‌های خود اعلام کردند. این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کردند: مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم پیگیری‌ها تاکنون پاسخگوی ما نبوده‌اند.

یکی از کارگران نیز گفت: یک سال است که حقوق را نگرفته‌ام و شرمنده زن و فرزندان خود هستم.

این کارگران با بیان اینکه به سازمان‌های مختلف مربوطه، فرمانداری بویراحمد و حتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه مراجعه کردیم، اظهار داشت: متأسفانه هیچ اقدامی برای ما کارگران صورت نگرفت و همچنان حقوق ماها را پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در این یکسال مسئولان فقط وعده و وعید می‌دهند هر موقع برای پرداخت حقوق‌مان درخواستی داریم جز جواب سر بالا چیزی دیگری عایدمان نمی‌شود.

یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه حکم پلمب و توقیف اموال داریم، گفت: متأسفانه دستگاه‌های مربوطه هیچ اقدامی صورت نمی‌دهند و حکم پلمب و توقیف اموال ما نیز اجرا نمی‌شود.

 به گفته این کارگران قبل از این صورتجلسه‌ای برای پرداخت ۵۰ درصد از مطالبات کارگران تا قبل از سفر هیأت دولت تنظیم شد که به مفاد این صورتجلسه تاکنون اجرایی نشده است.

یکی دیگر از این کارگران گفت: چندین بار به استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط مراجعه کردیم، اما نتیجه‌ای در بر نداشت. متأسفانه صورت جلساتی که قبل هم تنظیم شده در اختیار کارگر و یا نماینده آنها قرار نگرفته و این روند جز به ضرر کارگران است.

همچنین به گفته این کارگران، این کارخانه نیز مورد معامله قرار گرفته است، اما در این بین فقط حقوق کارگران از گذشته تا کنون بلاتکلیف مانده است.

«م» یکی از این کارگران گفت: مسئولان فقط بلد هستند بدون دقت فرد و افرادی را به عنوان کارآفرین برتر معرفی کنند و این در حالی است که کارآفرینان برتر کسانی هستند که حق و حقوق کارگران را هم پرداخت کرده باشند.

وی افزود: کسی که ده سال بدهی آب و برق دارد چگونه می‌تواند کارآفرین برتر باشد. برق ۵۰ هزار تومانی خانه من کارگر قطع می‌شود اما قبض ۶ میلیارد تومانی این کارخانه دارد خاک می‌خورد.

بر اساس این گزارش، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت که با تعطیلی اکثر واحدهای تولیدی روبرو است، هیچ پاسخی به این کارگران و خبرنگاران نداد و با بی‌توجهی هر چه تمامتر از کنار کارگران عبور کرد.
صابر مظاهری مدیرکل کار و تعاون کهگیلویه و بویراحمد که به گفته کارگران از عوامل اصلی بی توجهی کارفرما به کارگران است، در این باره در این باره گفت: کارگران باید حق و حقوق‌شان را باید به شکل قانونی پیگیر باشند، البته اداره کار پیگیر حق و حقوق کارگران هستند.

مظاهری که در حلقه کارگران گیر افتاده بود، ادامه داد: کارگران حکم توقیف اموال دارند و باید این حکم اجرا شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما