شنبه 6 شهریور 1395 - 0:20

خبرهای خوش استاندار از دستاوردهای سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد

استاندارکهگیلویه و بویر احمد افزود: حضور حماسی و افتخارآفرین مردم استان در آیین استقبال از رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت جایگاه این منطقه را در کشور ارتقا داد و وفاداری مردم استان نسبت به نظام و انقلاب را یکبار دیگر به اثبات رساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت اختصاص یافته است.

سید موسی خادمی استاندار

به گزارش «بویر نیوز»، سید موسی خادمی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: ساخت این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده و رئیس جمهوری نیز در سفر اخیر به استان بر افتتاح آن تا پایان سال 96 تاکید کرد.
این جاده به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرح های ملی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستا در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
وی گفت: یکهزار و 400 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان برای پرداخت سود تسهیلات بانکی اعطایی به مردم در تمامی بخش های اقتصادی و 800 میلیارد ریال نیز برای پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافت.
استاندار کهگیلیویه و بویر احمد افزود: شهر یاسوج با وجود داشتن چند رودخانه پرآب با مشکل کم آبی و قطع مکرر آب به ویژه در فصل گرم سال مواجه است.
خادمی ادامه داد: اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت تصفیه خانه در کنار رودخانه بشار یاسوج به منظور تامین آب آشامیدنی این شهر در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: همچنین 400 میلیارد ریال در این سفر برای تکمیل بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج مصوب شد و پیش بینی می شود این طرح تا هفته دولت سال 96 به بهره برداری برسد.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی گردشگرپذیر است اما زیرساخت های مورد نیاز گردشگری در آن فراهم نشده و در این سفر 100 میلیارد ریال برای رفع این مشکل به ویژه دردو شهر توریستی یاسوج و سی سخت اختصاص داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد ابراز داشت: 176 روستای کهگیلویه و بویراحمد در سه سال خدمت دولت تدبیر و امید گازرسانی و 100 روستای آن نیز آبرسانی شده است که اقدامی مهم و ارزنده ای به شمار می رود.
خادمی گفت: طول بزرگراههای کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از 50 کیلومتر به حدود 100 کیلومتر افزایش یافته و یکهزار و 400 میلیارد ریال نیز از صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات اشتغال به مردم استان دریافت شده است.
وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای عقب ماندگی تاریخی است و نباید انتظار داشت که مشکلات متعدد آن در تمامی حوزه ها به یکباره و یا با سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان برطرف شود.
خادمی افزود:با ارائه راهکارهای مناسب و پرهیز از اختلاف سلیقه ها و مسائل حزبی، جناحی، قومی و قبیله ای با انتقاد سازنده می توانیم مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را برطرف کنیم.
استاندارکهگیلویه و بویر احمد افزود: حضور حماسی و افتخارآفرین مردم استان در آیین استقبال از رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت جایگاه این منطقه را در کشور ارتقا داد و وفاداری مردم استان نسبت به نظام و انقلاب را یکبار دیگر به اثبات رساند.
خادمی ادامه داد: این استقبال باشکوه نشان داد که مردم کهگیلویه و بویراحمد شایسته خدمات بیشتر و بهتری هستند و وظیفه دولتمردان در خدمات رسانی به آنان نیز مضاعف و سنگین تر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201286
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما