جمعه 5 شهریور 1395 - 15:05

تسهیلات ویژه و ثبت نام بدون کنکور دانشکده سما یاسوج (+تصاویر)

گروه دانشگاه – به گفته مسئولان و مدیران سازمان سما در یاسوج، مدارس سما و دانشکده سما هدفی مبتی بر خلاق و ماهر بارآوردن نیروی انسانی در استان را سرلوحه کارخویش قرار داده است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان در گفت و گو با «بویر نیوز»، گفت: دانشکده سما یاسوج 1050 نفر دانشجوی در حال تحصیل در رشته های کامپیوتر، برق، مکانیک، معماری، تربیت بدنی، حسابداری، کودک یاری دارد.

وحید جانی پور افزود: در سال تحصیلی آینده، 15 رشته جدید از  دانشگاه آزاد به واحد سما منتقل خواهد شد.

وحید جانی پور سما (2)

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز آموزشی، فرهنگی سما واحد یاسوج، ادامه داد: مکاتبات این انتقال از سازمان سما به سازمان مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص واگذاری رشته ها صورت گرفته است و در حال طی نمودن مراحل قانونی هستیم.

وی با معرفی این رشته ها گفت: رشته های تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی، آموزش دینی و عربی آموزش و پرورش ابتدایی، تربیت بدنی گرایش مربی گری، کتابداری و اطلاع رسانی، تربیت معلم آموزش علوم تجربی، کاردان فنی عمران گرایش پل سازی و ابنیه سازی، کاردان فنی عمران گرایش کارهای عمومی ساختمان، کاردان فنی مکانیک گرایش ساخت و تولید، شهر سازی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و محلی ، برق …. به رشته های کاردانی ناپیوسته آموزشی دانشگاه آزاد واحد سما افزوده خواهد شد.

مجهز ترین کارگاها و آزمایشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار گرفته است

جانی پور با بیان اینکه اساس کار دانشکده سما، دانشجو محوری است، اظهار کرد: این دانشکده توجه ویژه ای به مهارت آموزی، خلاقیت و نوآوری دانشجویان دارد و برای تحقیق این امر استفاده از آزمایشگاه های مجهز، کارگاه ها و کارگروهای پژوهشی را جزو مهمترین اولویت های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: این دانشکده مجهزترین آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار داده است تا دانشجویان با مهارت آموزی قوی وارد عرصه کار و بازار شوند. جانی پور افزود: این دانشکده به منظور تقویت مهارت دانشجویان تفاهم نامه آموزشی با اداره کل فنی حرفه ای منعقد کرده است  تا دانشجویان در کارگاهای تخصصی و حرفه ای تر، انگیزه بیشتری به کسب مهارت ها داشته باشند.

 این مقام مسئول ادامه داد: این دانشکده دوره های کوتاه مدتی برای گروه های هدف به منظور آموزش تخصصی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز بازار، برای عموم شهروندان با ارائه مدرک معتبر برگذار کرده است.

رئیس دانشکده سما یاسوج با اشاره به خدمات کلاسی برای دانشجویان افزود: این دانشکده در چهار طبقه و 30 کلاس درس ، 2 سایت مجهز به کامپیوتر برای دانشجویان رشته کامپیوتر، یک سایت کامپیوتر برای دانشجویان معماری، 2 آتیله برای دانشجویان معماری، یک کارگاه مختص رشته برق و یک کارگاه رشته مکانیک سالن های تخصصی فوتسال ، بسکتبال تیراندازی استخرشنا و هندبال در اختیار دانشجویان برای درس های تخصصی قرار داده است.

وحید جانی پور سما (1)

جانی پور با بیان اینکه در این دانشکده برای دانشجویان تسهیلات دانشجویی درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: این دانشکده دو نوع تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت به دانشجویان ارائه می دهد. کوتاه مدت آنکه دانشجویان شهریه را به صورت اقساط کامل در طول ترم پرداخت می کند و بلند مدت آنکه مبلغ نصف شهریه را به صورت تسهیلات به دانشجویان پرداخت می کنند که پس از دوران تحصیل در مقاطع بالاتر از وی بازستانده می شود و یا به صورت قسطی دریافت می شود.

جانی پور ادامه داد: تحصیل برای خانواده های شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در این دانشگاه کاملا رایگان است و همچنین برای دانشجویان شاغل و زنان خانه دار دوره های آموزشی به صورت نیمه حضوری برگزار می گردد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این دانشکده پژوهش محوری و کارگروهی جزو اولویت ها است، اظهار کرد: دانشجویان این دانشکده به کارهای علمی و پژوهشی به صورت گروهی علاقه زیادی دارند و تقویت روحیه تعامل، پویایی گروهی و همگرایی میان دانشجویان جزو اولویت های نخست آموزشی در این دانشکده است.

وی افزود: همچنین در حوزه های هنری تیم های پژوهشی و هنری در حال فعالیت هستند و سالانه در هفته پژوهش دست آوردهای این تیم ها به صورت دست آوردهای دانشجویی در قالب نمایشگاه در معرض دید مخاطباق قرار می گیرد.

جانی پور با بیان اینکه این دانشکده فعالیت های فوق برنامه را برای دانشجویان در نظر دارد، ادامه داد: سالانه دانشجویان با توجه به رشته های تخصصی به اردوها و بازدیدهای علمی، پژوهشی و آموزشی فرستاده می شوند. جانی پور اظهار کرد: برگزاری همایش های و کارگاه های تخصصی اجتماعی و فرهنگی درسطح دانشکده از دیگر اولویت ها است و اتاقی تحت عنوان دفتر اتاق روانشناسی به جهت ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به دانشجویان، در دانشگاه تاسیس شده است.

 جانی پور برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی در این دانشکده را از ویژگی های این دانشکده بر شمرد و افزود: با توجه به اینکه دانشجویان در این دانشکده از مهارت های لازم در رشته های تخصصی موجود برخوردار هستد، سالانه مسابقاتی در سطح منطقه ای با موضوعات علمی پژوهشی، معماری، الکترونیک و رباتیک و مسابقات طراحی وب سایت به جهت ایجاد انگیزه و تبادل اطلاعات، تجربیات و مهارت ها و همچنین ایجاد رقابت میان دانشجویان برگزار می شود.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما با بیان اینکه در این دانشکده حس مسئولیت پذیری دانشجویان تقویت می شود، ادامه داد: به جهت دانشجو محور بودن دانشکده و در راستای واگذاری کارها به دانشجویان از دانشجویان توانمندی که تمایل به همکاری با دانشکده در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را داشته باشند، به منظور کار دانشجویی استفاده می شود و در قبال آن حق الزحمه ای به دانشجویان پرداخت می شود.

جانی پور اظهار کرد: با توجه به اینکه در هر جامعه رشد و توسعه بر پایه آموزش مستمر است لذا جهت بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت و ایجاد خلاقیت و نوآوری در اساتید، دوره های تخصصی آموزش ضمن خدمت  برای استاتید برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: به منظور به روزرسانی معلومات و شیوه تدریس اساتید این اقدام به جهت بهبود کیفیت سطع آموزش دانشگاه لازم و ضروری بوده است.

محیط سما دانشگاهی است

وحید جانی پور یکی دیگر از امتیازات این واحد دانشگاهی را محیط آن دانست و بیان کرد: فضای آموزشی یکی از مسائلی است که در دانشگاه آزاد بسیار مورد توجه قرار داد.

sama (1)

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما افزود: سایت های آموزشی، آتلیه ها و کارگاههای فنی مجهز از ویژگی های این مرکز آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان و محوطه مرکز آموزشی فرهنگی سما بیانگر کیفیت محیط آموزشی این مجموعه است.

سما بدون محدودیت دیپلم دانشجو می پذیرد

جانی پور تاکید کرد: دانشکده فنی سما در مقطع کاردانی بدون محدودیت نوع دیپلم و با ارائه تسهیلات ویژه برای تربیت نیروی با مهارت بالا و جهت آمادگی برای ورود به بازار کار دانشجو می پذیرد.

به گزارش «بویر نیوز»، مرکز آموزشی فرهنگی سما یاسوج در بلهزار، جاده اصفهان جنب ساختمان اداری دانشگاه آزاد واقع شده است و شماره تلفن 07433310376 آماده پاسخگویی است.

sama (10)

sama (14)

sama (11)

sama (15)

sama (16)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201247
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نوریان گفت:

    درود بر دکتر جانی پور عزیز
     مدیر توانای جوان  در عرصه 
    فرهنگی

  2. رضا گفت:

    احسنت بر دکتر جانی پود از مدیران خوش فکر و آینده دار استان 
    ان شاالله که همیشه موفق باشید.

  3. رضا گفت:

    احسنت بر دکتر جانی پور مدیر جوان و آتیه دار استان.

  4. جمعی از قایدگیوی های مقیم زیرتل گفت:

    با تشکر از بویر نیوز و آقای دکتر وحید جانی پور، این جوان خوشفکر و بااخلاق و آرزوی موفقیت برای ایشان.

  5. ناشناس گفت:

    ایا دانشکده سما درمقطع کاردانی رشته تربیت معلم دانشجو میپذیرد؟

  6. sara گفت:

    ایا دانشکده سما درمقطع کاردانی رشته تربیت معلم دانشجو میپذیرد؟

  7. لاغری گفت:

    سلام.وبسایت جامعی دارید.دستتون درد
    نکنه

دیدگاه شما