جمعه 5 شهریور 1395 - 13:32

طرح “تکاپو” در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود وزارت کار طرح تکاپو را با هدف توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در این استان اجرا کند.

به گزارش تسنیم، فریبا رحمانپور در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: به طور یقین با توجه به ظرفیت‌های بومی موجود در این منطقه از ایران زمین و فعال‌سازی قابلیت‌ها شاهد توسعه اشتغال خواهیم بود.

فریبا رحمانپور

وی با تاکید بر اینکه زنان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ بیکاری‎ را در کشور دارند عنوان کرد: یکی از راه‎های کاهش این آمار حمایت ویژه، توسعه و ساماندهی کسب‌ و کارهای خرد و خانگی و تعریف رابطه منطقه بین آن‌ها با بنگاه‎های کوچک و متوسط است.

رحمانپور با اشاره به ضرورت پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی ابراز کرد: زنان روستایی کهگیلویه و بویراحمد توانمندی قابل قبولی در زمینه دست بافت‌ها و صنایع دستی دارند که در صورت حمایت شاهد توسعه صنایع دستی خواهیم بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شناسایی فرصت‌های کار آفرینی، موانع و حمایت‌ها کسب و کار در حوزه زنان در دستور کار است اظهار داشت: برقراری تعادل بین کار و زندگی و نگاه جنسیتی موجود در جامعه یکی از چالش‌های مهم در زندگی زنان است.

رحمانپور خواستار ارائه تسهیلات بانکی با نرخ بهره پایین و مشوق‌های لازم برای ورود زنان به کارآفرینی در حوزه‌های خرد و کوچک شد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد بازارچه توانمندی زنان ندارد که راه‌اندازی این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان متولی است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود وزارت کار طرح تکاپو را با هدف توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در این استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201233
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما