پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 23:00

واکنش قابل توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نامه انتقادی تاج گردون

فقط یک مسئله می ماند؛ آنهم اینکه اگر بازهم مصوبات سفر وزیر راکد بماند سیل انتقادات متوجه خادمی است و باید آنرا بجان بخرد و اگر هم این سفر دستاوردی برای هر شهرستانی (بخصوص حوزه های انتخابیه تاج گردون) داشته باشد باید آنها را به پای خادمی دانست و نگفت دستاورد فلان نماینده!!

گروه سیاسی – بالاخره موعد مقرر فرا رسید و سفر وزیر کار علیرغم درخواست تاج گردون از خادمی برای لغو این سفر انجام گرفت.

به گزارش «بویر نیوز»، این سفر که بخاطر نامه تند و انتقادی تاج گردون پیش از شروع دستخوش حاشیه هایی شده بود، بیش از هر سفر دیگری در کانون توجه قرار گرفت.

یکبار پیش از این ربیعی به کهگیلویه و بویراحمد آمده بود و حضور مستقیمش در گچساران باعث مانور تبلیغاتی و دلخوشی تاج گردون بود و اما اینبار وی از شرمندگی بخاطر حضور ربیعی حرف می زد.

دلایل تاج گردون البته بی منطق نبود و نماینده گچساران بخاطر اجرایی نشدن هیچکدام از 4 مصوبه سفر قبلی وزیر ابراز ناراحتی می کرد و خواسته های حوزه انتخابیه اش را پیگیری می کرد، اما نوع اعتراض وی از نماینده ای که در مجلس جایگاه مهمی دارد، بعید بود و توقع از تاج گردون این بود که در مجلس و با ابزارهای نظارتی اش این حقوق را پیگیری نماید.

اینگونه نامه نوشتن تاج گردون در نظر تحلیلگران برداشت های متفاوتی داشت که خوشبینانه ترین آن مانور قدرت در استان بود که آنهم وجهه خوشی نداشت و با رد شدن درخواستش این مانور ناکام ماند.

هر چند همراهی زارعی با وزیر و همچنین حضور پررنگ هاشمی پور در جلسات وزیر کار قابل توجه بود اما واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شخص مورد خطاب تاج گردون بیش از همه قابل توجه است.

سید موسی خادمی نه اینکه نامه تاج گردون را ندیده باشد اما بگونه ای رفتار کرد که گویی واقعا اینگونه بوده است و حتی استقبال گرمی از وزیر کار داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل های استان را معرفی کرد و لیستی از مشکلات و خواسته های همه استان را تحویل وزیر کار داد.

اینگونه موضوع گیری خادمی را اگر یا سایر اتفاقاتی که در گذشته در استان اتفاق افتاده و یا موارد مشابه در استان های همجوار مقایسه کنیم باید گفت موضع خادمی “منطقی و کم نظیر” بوده است.

خادمی با رفتار توام با متانت خود برای چندمین بار اثبات کرد که اهل حاشیه پروری نیست و حتی در مواجه با حاشیه سازی ها نیز درگیر نمی شود و بهترین راه برای مصون ماندن منافع استان از این خواشی را انتخاب می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یا می توانست بگوید که آقای تاج گردون چون در سفر قبلی از غیبت استاندار بهره برده و سفر را خارج از عرف سیاسی معمول، انجام داده است، اکنون مسئولیتی در قبال آن ندارد و حالا هم نماینده مجلس خودش باید بقیه مسئولیتش را بپذیرد و یا حتی می توانست به درخواست تاج گردون لبیک بگوید و از برگزاری سفر جلوگیری کند و به افکار عمومی بگوید برنامه سفر وزیر کار از سوی وزارتخانه بهم خورد و ربطی به نامه مذکور ندارد.

در حالت سوم هم استاندار می توانست حداقل اشاره ای به غیبت تاج گردون داشته باشد و کام وزیر را بار دیگر تلخ کند اما این کار را هم نکرد.

خادمی بجای هر سه این موارد لیست مشکلات و نیازهای استان را به وزیر کار داد که موارد ذکر شده در نامه تاج گردون هم شامل آنها می شد و با یک تیر دو نشان زد.

در واقع خادمی هم دغدغه های تاج گردون را پیگیری کرد و هم خلف وعده وزیر را غیرمستقیم گوشزد کرد و هم خواسته سایر مردم استان که در سفر قبلی تقریبا نادیده گرفته شده بودند را به گوش ربیعی رساند و استاندار این اقدامات را در حالی انجام داد که کوچکترین حاشیه ای نداشته باشد.

با این رویکرد که خادمی در پیش گرفت وی نه اسیر حاشیه ای شد و نه حاشیه ای ساخت؛ درد همه مردم استان را هم گفت؛ نه ربیعی را رنجاند و نه تاج گردون را.

فقط یک مسئله می ماند؛ آنهم اینکه اگر بازهم مصوبات سفر وزیر راکد بماند سیل انتقادات متوجه خادمی است و باید آنرا بجان بخرد و اگر هم این سفر دستاوردی برای هر شهرستانی (بخصوص حوزه های انتخابیه تاج گردون) داشته باشد باید آنها را به پای خادمی دانست و نگفت دستاورد فلان نماینده!!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201174
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعيد گفت:

    آقاي تاجگردون بجاي پرداختن به مشكلات حوزه اتنخاباتي خود دچار غرور كاذب شده و اكثر كارهايي كه انجام ميده جنبه تبليغاتي و ظاهرنمايي داره، با دقت نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه آقاي تاجگردون كار خيلي بزرگ براي گچساران هم انجام نداده

  2. دوست دانا گفت:

    درسته کاملا.

  3. ابراهیم گفت:

    متاسفانه نه استاندار تعریفی نه نمایندها ونه دولت تدبیر وامید تا کنون کاری برای استان ما انجام نداده اند درسیاستهای خارجی خوب عمل کرده اند در سیاست داخلی وبقیه استانهایی که رای آوری خوب داشته اند خوب عمل کرده اند اما استان ما واقعا شانسش پیش این یکی رییس جمهور بد افتاده است
    تا کنون مسولین ما فقط آمار درو غ وسیاه نمایی کرده اند.

  4. سیمان مارگون گفت:

    انصافا تا الان یه کارگاه بلوک زنی هم تو گچساران درست نکرده

  5. دنا بویراحمدی گفت:

    آقای تاجگردون به عنوان فرزند استان جایگاه قابل افتخار شما در ساختار سیاسی کشور مایه مباهات است اما قبول کنید به این دلایل دچار پسرفت و حاشیه های زیادی شده اید ؟ 1 عدم توجه به توانمندی افراد برای انتصاب در مشاغل مدیریتی استان و توجه صرف به حوزه جغرافیایی که نماد بارز آن گماشتن برخی مدیران بی تدبیر و حاشیه ساز و ناتوان و کم دانش در سطح استان است 2- انجام بازی های سیاسی و چرخش های فوری فکری و گرایش به پایگاه های قدرت در زمانهای مختلف – 3- اثر پذیری از غرور کاذب و گرفتار شدن در دام فرصت طلبان و بادمجان دور قاب چین ها 4- حساسیت به مدیران بویراحمدی توسط برخی افراد ماجراجو در اطرافتان که در نهایت تنش زیادی در استان ایجاد نمود و بازنده اصلی آن شما و اطرافیانتان خواهد بود چون بویراحمدی در خانه خود است 5- بی توجهی به مدیران توانمند دهدشتی و لیککی و سیسختی و چرامی و ……

  6. شهروند گفت:

    واقعا همین طور هست اقای تاجگردون فقط بزگ نمایی میکند و دچار غرور شده است

  7. نوین نو گفت:

    از ماست که بر ماست…هر وقت یه اسمی بیش از حد سر زبانها افتاد اونم بدون اینکه چیزی به ما برسه بایدم طرف احساس قدرت و برتری نسبت به دیگران داشته باشه نمیدونم چه نفعی به حال بویراحمد داره آقای ت..

  8. سید علی گفت:

    تاجگردون راس همه مسایل سیاسی استان هست باید دقت کرد و دید هیچ کاری در استان بدون دخالت و نظارت مستقیم دکتر امکان پذیر نیست وزیر صنعت امد مجبور به گفتن نام تاج گردون شد وزیر کار امد مجبور به بردن نام دکتر تاجگردون شد یادتان نرود تاجگردون نماینده موافقی بود که در مجلس برای هین وزیر کار سخنرانی کرد این را بدانید در هر صورت این وزرا میبایست از تاجگردون برای وزارت خانه هایشان بودجه بگیرند پس غیر منطقی نیست که در این دنیای بده بستان سیاسی این چنین در برابر این وزیر موضع بگیرد بدانید برای بودجه سال اتی میبایست جلوی در اتاق تاجگردون در نوبت بماند این منظر قدرت سیاسی و وزنه سنگین این استان است البته نباید نقش فعال دو نماینده دیگر استان را نادیده گرفت چون انصافا با هم در تعامل هستند

  9. گچساران گفت:

    اتفاقا با عرضه ترین نماینده دکتر تاجگردون هست.دوست عزیز به موقعش استاندارد هم درست میشه.زنده باد مخالف 

  10. فردوسی گفت:

    تاجگردون اسیر غرور شده و خودش را گم کرده و روز به روز از محبوبیتش کاسته میشه
    . جناب تاجگردو بقول فردوسی بزرگ : جهان چون من و چون تو بسیار دید / نخواهد همی با کسی آرمید

  11. رحمت گفت:

    درود بر استاد فرهیخته و دانشمند استان دکتر خادمی. مهم حل مشکلات استان است

  12. محمد گفت:

    درود.بر دکتر خادمی استاندار مردمی و فهیم و عاقل و دانا

  13. حق گو گفت:

    به کوری چشم شما شیرمردان و دلاورمردان حوزه گچساران و باشت باوی با حضور امیرکبیرهای که دارند نیازی به گدایی در محفل عضو کوچکی از دولت ندارند و گذشت آن زمانی که دزدان بخواهد برایشان تصمیم بگیرد.

  14. منصف گفت:

    واقعا تحلیل های ضعیفی دارین.آقای تاج با این کار آقای وزیر رو ترغیب میکنه پروژهای گچساران رو پی گیری کنه. میگین نه این خط اینم نشون

  15. دلسوز مردم گفت:

    درود بر دکتر خادمی
    چون نماینده یک حوزه انتخابیه باید حد خودش را بشناسه و طرف خطابش فرماندار حوزه اش باشه. همه از رفتارهای مغرورانه تاجگردون شاکی و ناراضی هستن.

  16. ناشناس گفت:

    واقعا درود بر شرف تاج گردون مرد سیاست

  17. معلم گفت:

    تاجگردون را خدا برای گچساران گماشت ک حق این شهر را از کشور بگیرد تا حدی گرفته وتماما میگیرد نام گچساران با امدن تاجگردون در کشور واستان زنده شد

دیدگاه شما