پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 14:53

درخواست باهنر از مسئولان ارشد نظام

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در توصیه ای به مسوولان نظام و نهادهای تصمیم گیر کشور درخواست کرد موضوع حزبی شدن فعالیت های سیاسی کشور را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا «محمدرضا باهنر» روز پنجشنبه در دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر برای حزبی شدن فعالیت های سیاسی نیاز به اصلاح برخی از قوانین اساسی دیده می شود، باید این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی مردم در کشور پیگیری شود.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: اگر چند حزب قوی در کشور تشکیل نشود، قطعا در آینده مردم سالاری دینی ما با مشکل مواجه می شود.
باهنر گفت: در 30 سال گذشته همواره در چارچوب نظام حرکت کرده ایم و همواره منضبط و منسجم عمل کرده ایم، ضمن اینکه هر دو سال نیز یک گردهمایی را برگزار کرده ایم.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص سیاست های دورن تشکیلاتی جامعه اسلامی مهندسین، گفت: همواره تلاش کرده ایم با تشکیلات همسو همکاری کنیم و بر همین اساس عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری شدیم، ضمن اینکه همواره در مسیر وحدت اصولگرایان تلاش کرده ایم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: همواره جامعه اسلامی مهندسین از افراط و تفریط دور بوده، اما یک نقص عمده در تشکیلات خود داشته ایم و آن این بود که بیشتر سیاسی عمل کردیم و بر همین اساس از سال 93 به موضوع مهندسین نیز با برگزاری همایش توجه داشته ایم.
باهنر گفت: اصولا در کشور ما غیبت احزاب سیاسی مشهود است و این غیبت قطعا به آینده مردم سالاری دینی کشور لطمه می زند. این روند تا جایی پیش رفته است که حتی برخی از روسای جمهوری ما تا دو ماه پیش از انتخاب هیچ برنامه کاری ندارند، این امر نیز به این دلیل است که آنها از احزاب بیرون نمی آیند.
وی ادامه داد: موقع انتخابات مجلس میلیاردها تومان خرج می شود تا افراد وارد مجلس شوند، اما افرادی که زیر چتر گروه ها وارد جریان قانون گذاری می شوند در نهایت چون کار حزبی خاصی روی آنها نشده است، نمی دانند باید در مجلس چه کنند.
این فعال سیاسی تاکید کرد: در مسایل مختلف برداشت های متفاوت وجود دارد و اگر از نمایندگان مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتی پرسش شود، نظرات متفاوتی دریافت می شود.
وی گفت: چون کار مستمر حزبی صورت نمی گیرد، حتی افراد بعد از رفتن به مجلس شناور می شوند و جذب سایر فراکسیون ها می شوند. از همه مقام های کشور انتظار است روند حزبی شدن را با جدیت دنبال کرده و آن را مطالبه کنند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201119
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما