پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 13:28

بهره برداری از کارخانه تولید دستمال کاغذی در یاسوج

طرح صنعتی تولید دستمال کاغذی یاسوج از طرح های راکد در کهگیلویه وبویراحمد روز پنجشنبه و در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.

به گزارش «بویر نیوز»، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این طرح صنعتی یکی از 50 طرح راکد و متوقف شده از گذشته بوده که در این دولت و با حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان به چرخه تولید بازگشته است.
سهراب بنام افزود: میزان سرمایه گذاری این طرح افزون بر 6 میلیارد ریال است که حدود یک میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی از صندوق کارآفرینی امید در استان و مابقی نیز سهم آورده از سوی سرمایه گذار بوده است.
وی تعداد اشتغالزایی مستقیم این طرح تولیدی را 12 نفر اعلام کرد.
بنام تصریح کرد: مبلغ 70میلیارد ریال برای کمک به سرمایه درگردش و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی کوچک این استان در مدت یک سال گذشته اختصاص یافته است.
وی تعداد طرح های صنعتی کوچک و متوسط بهره برداری شده در سه سال گذشته در کهگیلویه وبویراحمد را نیز 53مورد با میزان سرمایه گذاری افزون بر 541 میلیارد ریال اعلام کرد.
بنام تعداد اشتغالزایی مستقیم این طرح ها را نیز 554 نفر عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل اصلی رکود و تعطیلی واحدهای کوچک در شهرک های صنعتی سوء مدیریت و موضوع تحریم ها بوده است.
** نبود بازارچه های فروش حلقه مفقوده در طرح های اشتغالزایی
وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی در بازدید از برخی دستاوردهای تولیدی و صنعتی صندوق کارافرینی امید درکهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از معضلات و چالش های جدی فراروی طرح های اشتغالزایی بویژه بنگاه های کوچک و متوسط نبود بازارچه های فروش دائمی برای عرضه محصولات است.
ربیعی تصریح کرد: این معضل جدی مربوط به بسیاری از استان های کشور از جمله کهگیلویه وبویراحمد است.
وی یکی از ظرفیت های مهم درحوزه اشتغال بویژه برای توانمند سازی خانوارهای کم بضاعت در کهگیلویه وبویراحمد را مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی از جمله دست بافته های سنتی در این استان دانست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد بازارچه های دائمی را ضرورتی غیرقابل انکار برای فروش و عرضه محصولات تولیدی برای رقابت با بازارهای بیرونی و گامی در راستای افزایش میزان اشتغالزایی و رونق تولید و کسب وکار در این استان اعلام کرد.

انتهای پیام /*

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201112
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما