پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 22:27

تحول عظیم در شهر یاسوج؛ راهکار شهردار یاسوج برای باز کردن گره کور ترافیک (+تصاویر)

وی تصریح کرد: حدود یک ماه پیش نشستی با حضور استاندار برگزار و مقرر شد این زمین به منظور احداث پارکینگ در اختیار شهرداری یاسوج قرار گیرد.

شهردار یاسوج از احداث پارکینگ مرکزی این شهر خبر داد و گفت: با احداث این پارکینگ مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر یاسوج تا حدودی برطرف می‌شود.

به گزارش «بویر نیوز» به نقل از مدیریت امور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری شهرداری یاسوج، ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث پارکینگ مرکزی شهر یاسوج در ضلع جنوبی استادیوم ورزشی تختی یاسوج واقع در مرکز این شهر به زمین زده شد.

محمدعلی جاوید در این آیین اظهار داشت: نبود پارکینگ یکی از مشکلاتی بوده که در سطح شهر یاسوج به صورت مشهود وجود داشت که برای حل این مشکل تصمیم گرفتیم از ظرفیت زمین‎های دولتی استفاده کنیم.

139505041000587278208094

وی افزود: بهترین مکانی که برای احداث پارکینگ می‌توانستیم در نظر بگیریم در مرکز شهر و میدان هفتم تیر بود که به زمین چمن تربیت‌بدنی و کلینیک بهزیستی اختصاص داشته و ساختمان‌های آن قدیمی و متروکه بودند.

جاوید تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی استادیوم 15 هزار نفری یاسوج، پیشنهاد دادیم که زمین چمن قدیمی تربیت‌بدنی واقع در مرکز شهر به عنوان پارکینگ و پارک‌سوار برای ساماندهی ایستگاه‌های درون شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در این راستا نشستی با حضور استاندار، سازمان اوقاف و دستگاه‌های بهره‌بردار یعنی بهزیستی و تربیت بدنی برگزار و مقرر شد که شهرداری در عوض این زمین ساختمانی برای سازمان بهزیستی اجاره کرده و سازمان بهزیستی نیز اجازه تخریب این ساختمان را دهد تا شهرداری بتواند به عنوان پارک سوار از آن استفاده کند.

جاوید ابراز کرد: محوطه مناسبی پشت زورخانه شهر یاسوج واقع در میدان هفتم تیر وجود داشت که به دلیل عدم دسترسی مناسب، بلااستفاده مانده بود که قرار شد این محوطه نیز به عنوان پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با احداث این پارکینگ یکی از مشکلات اساسی شهر یاسوج که در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده بود مرتفع می‌شود.

شهردار یاسوج با بیان اینکه عملیات اجرایی این پارکینگ امروز شروع شد، گفت: در حال حاضر 4 هزار مترمربع از زمین موردنظر آزاد شده که آسفالت آن در دستور کار قرار دارد و از هفته آینده به عنوان ایستگاه درون شهری یا پارکینگ عمومی استفاده می‌شود.

جاوید افزود: در فاز بعدی پیشنهاد داده شد که به اندازه این زمین چمن، شهرداری جایی دیگر چمن احداث کند تا کل این فضا در اختیار شهرداری برای انجام خدمات عمومی به ویژه احداث پارکینگ و پایانه درون شهری جهت ایستگاه‌ شهرک‌های امام حسین و امام علی، جهاد و مناطق دولت‌آباد، نجف‌آباد و اکبرآباد مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام به دلیل ضرورت اجرای کار یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری یاسوج در سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” است، گفت: این پارکینگ از چند مسیر شامل بیمارستان شهید بهشتی، میدان هفتم تیر و خیابان جنب هتل ارم ورودی و خروجی دارد.

شهر یاسوج نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: یکی از معضلات اصلی که در حال حاضر شهر یاسوج به آن مواجه است نبود پارکینگ بوده که با آغاز عملیات احداث پارکینگ در مرکز شهر یاسوج اقدام بسیار خوبی برای رفع این مشکل انجام شده است.

سید حسین کاظمی با بیان اینکه زمین احداث این پارکینگ موقوفه بوده و مالک آن اداره اوقاف است، افزود: این کار، اقدام ارزشمندی است که می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج را حل کند.

وی تصریح کرد: حدود یک ماه پیش نشستی با حضور استاندار برگزار و مقرر شد این زمین به منظور احداث پارکینگ در اختیار شهرداری یاسوج قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شهر یاسوج به دلیل گردشگرپذیر بودن و ازدحام جمعیت نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است، گفت: به طور قطع در آینده اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هدف از واگذاری این زمین به شهرداری را حل گوشه‌ای از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: این زمین به صورت اجاره‌ای برای احداث پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

 

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (13)parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (11)parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (1)parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (2)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (3)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (4)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (5)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (6)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (7)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (8)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (9)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (10)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (12)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201072
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    ممنون که قلعه عقابها رو خراب کردی

  2. دانیال آریایی گفت:

    جناب شهردار محترم اگر امکان دارد و با وجود پیگیری فراوان نسبت به درست شده خیابان ارم 15 یاسوج که توسط منابع طبیعی اشغال شده است اقدام فرمایید

  3. ياسوجي گفت:

    جناب آقاي شهردار باسلام
    از اينكه به فكر پاركينگ براي شهر ياسوج هستيد جاي تشكر دارد . اما بيمارستان 200تخوتخوابي شهداي دولت آباد ياسوج نيز در آينده نزديك راه اندازي مي شود كه متا سفانه دست اندركاران تاكنون اقدامي جهت ساخت پاركينگ ويا مشخص كردن محلي براي پاركينگ صورت نگرفته است كه دراينده نزديم اين خود مشكل بزرگي است كه مي طلبد شهردار محترم وشوراي شهر اقدامي دراين خصوص با توجه به زمين خالي در كنار ان نمايند . باتشكر

  4. باران گفت:

    واقعا از اینهمه بازی با کلمات چه باید گفت .مردم خیلی داناتر از ما وشماست. شهر وقتی قانون ندارد باید اداره اوقاف با تنها سر گرمی جوانان شهرستان این طوری بر خورد کند

  5. بویراحمد گفت:

    احسن احسن احسن
    بالاخره یه کاری برای یاسوج کردید

  6. احمد گفت:

    کارت درسته شهردار عزیز

  7. علی گفت:

    لطفن کوچه روبروی دامپزشکی در مرکز شهر وضعیت بسیار بدی دارد نسبت به اسفالت ان اقدام کنید

  8. رامین گفت:

    جناب شهردار به فکر تخریب خانه شهرداری واقع در ریحان 6 محمودآباد که در مسیر سیلاب است وهر سال می خواهید تخریب کنید وانجام نمی دهید باش —اهالی ریحان 6 محمود اباد

  9. شهروند گفت:

    احسنتم بر این تعامل فی مابین شهردار محترم و مدیر کل محترم اوقاف .واقعا این جور تعاملات هست که به پیشرفت استان کمک مینماید.امیدوار هستیم که مدیر کل محترم ورزش با شهر داری جهت این اقدام بزرگ و ارزشمند همکاری نماید .واقعا از دلسوزی همه شماها متشکریم

  10. میلاد گفت:

    چه با افتخار تیشه به ریشه ورزش استان میزنن!!!!!!

  11. ناشناس گفت:

    یکی از راههای باز کردن ترافیک وصل نمودن بلوار کشاورز به پل مختار است تا ورودی های شهر بیشتر شود وورود وخروج شهر یاسوج تقسیم شود

  12. علی خواهان فرد گفت:

    درود بر تلاش گران وجهاد گران بابصیرت …درود

  13. ِِ گفت:

    در کنار بیمارستان پارکینگ ساختن کار درستی نیست

  14. ِِ گفت:

    چرا پیام های من ارسال نمی شود و یا گذاشته نمی شود

  15. ِِ گفت:

    بیمارستان  پارکینگ جه فکر بکری؟

  16. ناشناس گفت:

    امیدوارم مسولین بدانند که تصرف در موقوفه  ای که جهت ورزش وقف شده تخلف  هست و قابل پیگیری .

  17. همولایتی گفت:

    سپاس از شهردار  توانمند دکتر جاوید

  18. محمد گفت:

    آقای شهردار زمین ورزشگاه اگر به ترمینال مسافربری برای روستاهای اطراف شهرتغییرنام پیدا کند زیبنده تر می باشد آیا خدا را خوش می آیدمثلا”برای رفتن به سرابتاوه و سروک مسیر مرکزشهر را تا پمپ بنزین قدیم پیاده رفت لطفا” تجدید نظر شود

  19. باقری 5نجف آباد گفت:

    شهردار محترم خسته نباشید محبت فرمایید کوچه دوم سمت چپ باقری 5 را هم سروسامان دهید نه جدول دارد نه آسفالت ضمنا علیرغم پیگیری متعدد تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفت سپاس

  20. احمد گفت:

    درود جناب دکتر جاوید 
    ولی من متاسفم برای کسانی که هیچ اطلاعاتی ندارند ولی  مغضرانه اظهار نظر میکنند

  21. هم وطن گفت:

    اگر بيمارستان 200تختوخابي دولت اباد ياسوج فاقد پاكربنگ باشد اگر فقط 100تخت ان پرشود خيابان قرني با بمبست مواجه مي شود ؟در اينده دوست عزيز ؟؟؟؟////

  22. یاسوجی گفت:

    واقعا خسته نباشید جناب آقای دکتر جاویدبا این همه کار پدر بیامرز شما که این همه به فکر آسایش همشریان خود هستید مشکل ما چند خانوده در شهرک امام حسین (ع) -انقلاب 14 را حل نمایید . تورا خدا آخر انقلاب 14 شهرک امام را دستور دهید آسفالتش کنند چون سالهاست که خاکی است به 10 متر هم نمی رسد ولی تابستان گرد و خاک آن و زمستان هم مشکلات ما چند خانواده آخر خیابان دوبرابر می شود . خدا خیرت دهد ممنون می شویم اگر این خواسته ما را جواب دهید .

  23. رحیمی گفت:

    مگر ورزش استان ریشه هم ندارد ؟

  24. شیر خان گفت:

    زمین کنار بیمارستان مال کسی هست اگر برای پارکین خاستن می فروشن

دیدگاه شما