چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 11:40

اقدام تحسین برانگیز خانواده گچسارانی (+تصاویر)

فرماندار گچساران گفت: یک خانواده کار آفرین موفق زمینه اشتغال 42 نفر را در این شهرستان مهیا کرده است.

 82200638-70960539

به گزارش بویرنیوز، عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانواده خلاق و کارآفرین گچسارانی با راه اندازی چهار طرح ساده تولیدی برای 42 نفر از همشهریان خود، شغل و درآمد ایجاد کرده است.
وی گفت:سرمایه گذاری اولیه این کار آفرین 40 میلیون ریال بوده که هم اینک سرمایه وی به بیش از 100میلیارد ریال رسیده است.
فرماندار گچساران به خرید دستگاه پاستوریزه کردن شیر از سوی این خانواده کارآفرین اشاره کرد و افزود: این دستگاه روزانه یکهزار لیتر لبنیات پاستوریزه تولید می کند که این خود گام مهمی در خصوص سلامت و امنیت غذایی مردم است.
رحیمی گفت: بیش از 10 میلیارد ریال در زمینه پاستوریزه کردن لبنیات از سوی این خانواده کارآفرین سرمایه گذاری شده است.
خانواده خیرمند به همراه پنج برادر و پدر خود بصورت یک زنجیره تولید مشغول به فعالیت هستند.
این خانواده کارآفرین چندین عنوان برتر در زمینه کارهای کوچک در سطح ملی را کسب کرده و ضمن ایجاد درآمد پایدار برای خود و اعضای خانواده اش توانسته ده ها فرصت شغلی ایجاد کند.
تولید خوراک دام با کشت علوفه، گوشت و شیر ، لبنیات پاستوریزه و توزیع آنها در تعاونی ها از سوی این خانواده کارآفرین قیمت محصولات تمام شده تولیدی این شهرستان را کاهش داده است.

82200638-70960540
یکی از اعضای این خانواده کارآفرین موفق که با راه اندازی یک واحد دامداری 150 راسی و کشت علوفه در 15 هکتار از اراضی خود ضمن تامین خوراک دام خود، زمینه 10 فرصت شغلی برای جوانان گچسارانی را فراهم کرده است.
رحمان خیرمند گفت: حمایت از کارآفرینان واقعی مستلزم همکاری همه جانبه مسئولان برای پایین آمدن سود تسهیلات بانکی است.
وی بیان کرد: بالا بودن سود تسهیلات بانکی ادامه حیات بسیاری از واحدهای تولید را غیرممکن کرده است.
خیرمند با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی این شهرستان به دلیل کمبود سرمایه در گردش نیمه فعال هستندگفت: ظرفیت این گاوداری بیش از 500راس می باشد که به دلیل نبود تسهیلات بانکی نیمه فعال شده است.
این کارآفرین با اشاره به اینکه سود تسهیلات بانکی بسیاری از سرمایه گذاران گچسارانی چندین برابر تسهیلات دریافتی است گفت: با وجود حمایت های دولت تدبیر و امید گاهی بخشی از واحد های تولیدی این شهرستان به دلیل ناتوانی در پرداخت مطالبات بانکی غیر فعال می شوند.
رحمان خیرمند افزود: 120 تن گوشت در سال 91 از سوی این گاوداری به کشور عراق صادر شد که طی چند سال گذشته به دلیل برخی از مشکلات تعداد گاوهای این واحد تولیدی 100 راس کمتر از گذشته شد.

82200638-70960541
وی گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش خصوصی دارد و امیدواریم مشکلات واحدهای تولیدی از سوی متولیان امر در اسرع وقت برطرف شود.
به گفته وی، هم اینک گوشت و شیر تولیدی این گاوداری با 15 درصد کمتر از نرخ بازار در مراکز فروش این خانواده کار آفرین عرضه می شود.
پدر خانواده کارآفرین موفق گچسارانی گفت: نگرش جامعه به چرخه تولید زنجیره ای نقش اثرگذاری در خودکفایی ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار از سوی دیگر دارد.
بندر خیرمند نگاه کامل کارآفرینان به تولید و سنجش میزان نیاز بازار مصرف قبل از آغاز تولید را ضروری دانست.
وی بهره وری از تجربیات کشاورزان سنتی، تولیدات کشاورزی و دامپروری را از دیگر عوامل موفقیت خانواده خود ذکر کرد.
خیرمند تصریح کرد: سرمایه اولیه برای شروع واحد نیمه صنعتی گاوداری پنج میلیارد ریال در سال 88 بوده است.
خانواده خیرمند به همراه پنج برادر و پدر خود بصورت یک زنجیره تولید مشغول به فعالیت هستند.
روزانه یک تن شیر از سوی این گاوداری تولید و در کارخانه شیر صنعتی کوچک این خانواده کارآفرین گچسارانی پاستوریزه می شود.
رحیم خیرمند مسئول این واحد تولیدی با اشاره به اینکه پنج نفر در این کارخانه کوچک مشغول به فعالیت هستند، گفت: روزانه یکهزار لیتر لبنیات پاستوریزه در این کارخانه کوچک تولید و عرضه می شود.

82200638-70960543
علی خیرمند دیگر عضو این خانواده کار آفرین موفق با ساخت یک مجتمع غذایی سبب ایجاد اشتغال 21 نفر از اهالی این منطقه شده است.
وی مساحت این مجتمع غذایی را 380متر مربع ذکر کرد و گفت: 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ 18 درصد برای ساخت این واحد دریافت شده است.
وی ابراز کرد: حمایت از کارآفرینان واقعی به ویژه پایین آوردن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید راهکار اصلی رونق و شکوفایی تولید در کشور است.

82200638-70960542  82200638-70960544

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201049
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نیک اقبال گفت:

    آرزوی سلامتی و برکت برای خانواده محترم خیرمند دارم که با تمام توان در راه خدمت اشتغال  و تولید هستند 

  2. بازلی گفت:

    خداراشکر

دیدگاه شما