چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 11:22

آنچه دولت تدبیر و امید در 3 سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد انجام داد

به گزارش بویرنیوز: گزیده سخنان دکتر خادمی استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد و رضا دهبانی مدیرکل ارشاد اسلامی استان در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت را با هم مرور می کنیم:

در ابتدا دکتر دهبانی مدیرکل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت و ملت رجایی و باهنر به سفر اخیر دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری به استان اشاره کردند و هدف از این سفر را خدمت گذاری به این مردم دانستند.

دهبانی افزود: قبل از سفر از کسانی طلب همکاری کردیم از جمله رسانه ها برای پوشش دادن اخبار این سفر و ایجاد یک فضای رسانه ای خوب برای حضور بهتر قشر های مختلف مردم در کنار هم و همراهی آحاد مردم و مسئولین که البته انتظار ما نیز برآورده شد و بازهم شاهد افتخار آفرینی و حمایت خوب مردم و رسانه ها از دولت تدبیر و امید بودیم.

دکتر موسی خادمی استاندار  کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشتند: متأسفانه در بحث های ملی اطلاع رسانی کمی از اقدامات دولت صورت می گیرد و کسانی هستند که آگاهانه و یا مغرضانه با سخنانی و یا اقداماتی خدمات دولت را نادیده می گیرند و وهمین اطلاع رسانی کم را نیز بی اثر می کنند.

خادمی افزود: مقایسه و قضاوت اقدامات دولت نباید نسبت به مطلوب ها صورت بگیرد بلکه باید نسبت به محقق شده ها و میزان محدودیت ها و شرایط مختلف درونی و بیرونی کشور صورت پذیرد چراکه دولت تدبیر و امید زمانی که شروع به کار کرد دو مشکل جدی مانند تحریم های ظالمانه و بحث توافق هسته ای کشور که سیاست و اقتصاد کشور را دچار بحران کرده بود و تمام تلاش دولتمردان نیز به جهت برداشتن بار این فشار ها بر دوش مردم بوده و هست که با راهنمایی های رهبری توانستند این موضوعات را تا حد زیادی در سطح بین المللی رفع کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شرایط کنونی کشور اشاره کردند و افزودند: درحال حاضر کشور در حالت عادی قرار دارد و  ایران را به عنوان کشور بکری که برای انواع سرمایه گذاری ها و اهداف اقتصادی اثر گذار آمادگی و توان رقابت با سایر کشورها را به لحاظ جذب سرمایه گذاری دارد می شناسند.

خادمی با  اشاره به بحث اشتغال که دولت از طریق آن بسیار تحت فشار می باشد اظهار داشت: حوزه اشتغال به عنوان حوزه انباشته شده 20 ساله مطرح است و عده ای انتظار دارند در یک محدوده زمانی کم و در شرایطی که دولت با مشکلات زیادی مواجه بوده سریعا این بحران حل شود که قطعا با این وقت کم دولت و طبق انتظار بسیاری از افراد وظیفه سختی می باشد اما با این حال دولت همچنان پیگیر بحث اشتغال بوده و دنبال این می باشد تا تمام فعالیت ها معطوف شود به بحث اشتغال.

دکتر خادمی با اشاره به آمارهایی در زمینه نهای مختلف از بهبود بسیاری از شرایط کشور در بسیاری از زمینه ها خبر داند و افزوئدند:  برای مثال در سال 92 حدود 5 میلیون تن گندم خریداری شده که این رقم در سال 94 به 10 میلیون تن رسیده.

در بودجه 92، 42% اعتبارات هزینه ای ما از نفت بود که الان وابستگی حقوق به نفت از 40% به 20% رسیده.

70% گازرسانی در استان داشتیم.

پرداخت از جیب مردم در روستا ها از 40% به 3% و در شهر به 6% رسیده.

از خروج بیماران از استان جلوگیری شد( در گذشته به ازای هر 1000 نفر 30 نفر از استان خارج می شدند که این عدد به 7 نفر رسیده).

سرانه سلامت هر فرد روستایی از 26 هزار تومان به 80 هزار تومان رسیده.

در 52% روستاها طرح هادی اجرا شده است و …

خادمی در ادامه  اظهار داشت: در سفر هیئت محترم دولت وزن استان ما افزایش پیدا کرد. البته بسیاری از قول ها به صورت باز بوده مانند  اینکه بانک ها دیگر نیازمند رعایت منابع و مصارف نیستند که تصمیم بزرگی است و باید پیگیری شود،

ایجاد صندوق توسعه استان که شروع و پیشنهادش از استان ما بوده،اختصاص 140میلیار تومان یارانه سود برای طرح های توجیهی  اولویت دار که همگی مورد توجه شخص رئیس جمهور قرار گرفته و قطعا کمیته ای برای پیگیری و به اجرا در آوردن این تصمیمات مهم بزودی در استان اجرا می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وظیفه مدیران و رسانه ها به جهت پیگیری مطالبات و نظارت بر انجام هرچه بهتر کار ها سنگین تر خواند و افزود: در بخش اقتصادی و نحوه مصرف وام های پیگیری نمایند تا این وام ها به دست افراد اهل کار بیفتد تا خدای نکرده مانند گذشته و در بسیاری از موارد منابع مالی ما هدر نرود و باید حتما طرح های توجیه دار را اولویت قرار دهند و تمام مدیران و رسانه ها پیگیر عملکرد و اقدامات این افراد برای به نتیجه رساندن طرح ها و مصوبات به جایگاه اصلی و مطوب باشند.

در پایان خادمی ضمن تشکر از تمامی مردم و مسئولین به جهت همراهی در سفر ریاست جمهوری اظهار داشتند: مردم و مسئولین استانی در سفر دولت تدبیر و امید نشان دادند که با وجود سلایق مختلف اگر درکنار هم و همراه هم باشند کارها نتایج بهتری خواند داد و امیدواریم این همدلی و همراهی را باز هم در انتخابات ریاست جمهوری 96 از سوی مردم و مسئولین استانی شاهد باشیم چرا که دولت به تشویق و حمایت مردم و رسانه های همسو و نقدهای سازنده و دلسوزانه و نه تخریبی احتیاج دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201027
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما