سه شنبه 2 شهریور 1395 - 20:18

وجود 223 هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویر نیوز، داوود راهزادی بعداز ظهر امروز در اختتامیه جشنواره خانواده و نقش زنان در مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، با اشاره به اهمیت وجود برق و روشنایی در زندگی، اظهار کرد: همه از برق مانند آب مصرف می‌کنند اما در واقع کسی نمی‌داند تولید برق چقدر هزینه دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به موضوع مدیریت مصرف جهت استفاده بهینه از حامل‌های انرژی (آب، برق و گاز)، آن را از موضوعات مهم در کشور بیان کرد.

وی برگزاری چنین برنامه هایی را راهی جهت اثرگذاری و طراحی فعالیتهای اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: سالانه حدود دو تا سه هزار مگابایت برق را از طریق مدیریت مصرف، مدیریت می‌کنند.

این مسؤول نرخ متوسط مصرف برق در کشور را 5 درصد بیان کرد و گفت: متاسفانه این میزان در استان ما به دلیل عدم آشنایی مردم با مدیریت مصرف در سال جاری به 10 درصد یعنی دو برابر متوسط کشوری رسید که در تلاش هستیم با فرهنگ‌سازی و توسعه مدیریت مصرف این نرخ را کاهش دهیم.

راهزادی تعداد کل مشترکین استفاده کننده از برق در کهگیلویه و بویراحمد را 223 هزار مورد عنوان کرد و گفت: 85 درصد از این تعداد یعنی حدود 186 مورد از آنها تعرفه خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت مصرف را درست مصرف کردن بیان کرد و گفت: برخی به اشتباه وقتی اصلاح الگوی مصرف را می‌شنوند، فکر می‌کنند به معنای استفاده نکردن از چیزی است.

وی، زنان و مادران خانواده را عامل موثر جهت فرهنگ‌سازی در توسعه اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی دانست و بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را از خانواده‌ها آغاز و آن را در جامعه توسعه دهیم./فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200994
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما