سه شنبه 2 شهریور 1395 - 15:17

محتوای جلسه غیرعلنی وزیر نفت با نمایندگان از زبان نماینده بویراحمد

زارعی گفت: خوشبختانه امروز اتفاقی خوبی در صحن مجلس روی داد و وزیر نفت به‌طور شفاف مسائل را تشریح کرد که در ادامه روند کار آثار خوبی خواهد داشت.

غلام محمد زارعی، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن نیز در این زمینه گفت: مقوله نفت و انرژی از مزیت‌های نسبی کشور است ازاین‌رو برنامه‌ریزی‌های این بخش راهبرد کلان به شمار می‌رود بنابراین دقت و صحت قوانین این حوزه بااهمیت است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از شانا، عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: امروز شاهد گزارش مهندس زنگنه درباره مدل جدید قراردادهای نفتی بودیم در مرحله نخست از وی برای این همراهی قدردانی می‌کنم او افزون بر ارائه گزارش به سؤال منتقدان پاسخ داد که در بهتر شدن فرایند کار کمک‌کننده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: نگاه وزیر نفت بر اساس اصول و منافع بلندمدت برای کشور است چراکه تدوین قوانین همیشه پیش‌بینی‌های برای آینده است اکنون کشور نیازمند سرمایه‌گذاری و استفاده حداکثری از توان داخلی  و مزیت‌های خارجی است در ابعاد خارجی برای حوزه نفت و گاز باید زمینه فراهم شود که یکی از آنها مقوله قراردادهای نفتی است که امروز صبح ابعاد اقتصادی و فنی آن از سوی مهندس زنگنه تشریح شد.

زارعی استفاده از توان داخلی و تولید داخلی و تقویت آن را در جهت اقتصاد مقاومتی اولویت خواند و گفت: همه امور باید برای تقویت این اصل و اقتصاد مقاومتی باشد.

نماینده بویراحمد و دنا تصریح کرد؛ بی شک ایراداتی به قراردادهای نفتی هم ممکن است وجود داشته باشد که باید با همدلی تلاش کنیم آنها را رفع کنیم و برخی از منتقدان نیز نقطه نظرات درستی در این زمینه دارند و همه نمایندگان نیز تلاش دارند تا منافع ملی اولویت اول قراردادهای نفتی باشد و همان گونه که رهبر انقلاب تاکید داشتند باید تلاش کرد تا واردات دانش فنی و تکنولوژی به عنوان یک موضوع مهم در قراردادها دیده شود

زارعی گفت: موارد مطرح‌شده از سوی وزیر نفت ناظر بر شتاب در برداشت از میدان‌های مشترک، بازیافت، انتقال فناوری، حق حاکمیت نظام بر مخزن و مواردی ازاین‌دست بود ازاین‌رو ابهام‌ها برطرف شد و به‌طور طبیعی بخش‌های باقیمانده نیز در پرتو وفاق و همدلی رفع می‌شود.
غلام محمد زارعی نماینده مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن بابیان این‌که دیدگاه‌های منتقدان نیز محترم است، گفت: وزیر نفت درباره رفع ایرادها ارائه‌شده از سوی کارشناسان منتقد اهتمام دارد و در این زمینه بارها اعلام کرده است پذیرای دیدگاه‌هاست زیرا هدف توسعه صنعت نفت است.

زارعی گفت: خوشبختانه امروز اتفاقی خوبی در صحن مجلس روی داد و وزیر نفت به‌طور شفاف مسائل را تشریح کرد که در ادامه روند کار آثار خوبی خواهد داشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200979
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما