سه شنبه 2 شهریور 1395 - 1:05

نگرانی از شیوع یک نوع سرطان کهگیلویه و بویراحمد/طرح تحول سلامت به نفع بیمار یا پزشک؟

گروه اجتماعی- روز پزشک بهانه ای شد با درد و دل صمیمی با یکی از پزشکان مطرح کهگیلویه و بویراحمد که علیرغم خیلی از هم قطارانش ماندن و خدمت به مردمش را به رفتن ترجیح داد.

گروه اجتماعی- روز پزشک بهانه ای شد با درد و دل صمیمی با یکی از پزشکان مطرح کهگیلویه و بویراحمد که علیرغم خیلی از هم قطارانش ماندن و خدمت به مردمش را به رفتن ترجیح داد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر رضا حسین پور از متخصصان و جراحان هم استانی است که پس از اتمام تحصیلات در مطرح ترین دانشگاه کشور برای ادامه خدمت به استان برگشت، امروز فرصتی شد تا به بهانه روز پزشک به نمایندگی از تمامی پزشکان دلسوز و متعهد استان پای در دل و مشکلاتشان و صد البت خواسته ها و مسائل مردمی از جامعه پزشکی را جویا شویم.

خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید، از زندگی و تحصیلاتتان بگویید؟

*سلام خدمت شما و مخاطبین گرانقدرتان، بنده رضا حسین پور هستم متولد روستای دهنو شهر یاسوج فرزند ارشد خانواده تحصیلات ابتدایی در روستای دهنو وراهنمایی در مدرسه شهید مرادی ودبیرستان در مدرسه شهید مطهری یاسوج وپزشکی عمومی در دانشکده پزشکی یاسوج ودر رشته تخصصی جراحی دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ تحصیل شدم

خب بی معطلی به سراغ دغدغه ها و سوالات مردم برویم، به نظر شما پزشکی استان در چه درجه ای از کیفیت قرار دارد؟

*الحمدالله پزشکی استان به لطف تحصیل بچه های بومی حضور دیگر پزشکان خیلی خوب وقابل مقایسه با قبلا نیست الان بیماران نیازی به اعزام ندارند مگر در موارد خیلی خاص!

photo_2016-08-22_23-55-56

چرا هم استانی ها تمایل زیادی به  رفتن به سایر شهرها از جمله شیراز دارند؟آیا این نگاه به اینکه پزشکان بومی استان توانایی درمان بیماری ها را ندارند منطقی است؟

*غیر منطقی وبی انصافی هست که پزشکی استان توانایی درمان را ندارد اگر بعضا مشکلی باشد در امکانات هست که این مشکل مختص استان ما نیست واین که بگن پزشکان بومی استان توانایی درمان بیماران را ندارند نوعی توهین وبی احترامی هست همان طور که مستحضريد پزشکان بومی استان از حاذقترین پزشکان کشور هستند

* اگر دقت فرمایید بیشتر بیماران ما به اسم شهرهای بزرگ میروند و سر گردان میشوند، در صورتی همان خدمت در شهر خودشون بهتر وارزانتر در خدمتشان هست
چه میزان پزشکان و نحوه درمان و تشخیصشان در بروز این نگاه و عدم رغبت به پزشکان بومی اثر دارد؟

*خوب رفتن پزشکان به شهرهای بزرگ اولا بخاطر پیشرفت وادامه تحصیل هست ودر ثانی امکانات شهرهای بزرگ

شما برنامه ای برای خروج از استان دارید؟در صورت بله و یا خیر، چرا؟

*من فعلا قصد رفتن از استان را ندارم ولی باتوجه که نیاز به پیشرفت دارم انشااله بتوانم بصورت موقت جهت ادامه تحصیل در یکی از رشته های فوق تخصصی برای ادامه تحصیل از استان خارج شوم و بتوانم خدمات بیشتری به هم استانی هایم ارایه دهم.

مهم ترین خواسته های پزشکان و درواقع مهم ترین نیاز های کادر درمان استان را چه میدانید؟

*مهمترین خواسته پزشکان حفظ حرمت وکرامت انسانی پزشکان هست وبعد امکانات که در شان یک پزشک باشد در اختیارش قرار بدن تا با فراغ بال وخیال راحت به درمان که وظیفه اصلی هست بپردازد.

photo_2016-08-22_23-58-14

نظرتان در خصوص طرح تحول چه بوده؟ عواید آن بیشتر نصیب بیمار شده یا پزشک؟

*در طرح تحول به برکت نظام ودولت تدبیر وامید برای اولین بار هزینه ها از جیب مردم کاهش یافت و عاید این طرح رفاه حال مردم بوده و بهترین پزشکان را در همه جای کشور مستقر کرده

*دانشگاه ما هم به لطف دولت تدبیر وامید ومدیریت جناب آقای دکتر چمن روند رو به رشدی را طی میکند وامیدوارم با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند

چند توصیه به مردم…
*در آخر به همه هم استانی های عزیزم توصیه میکنم اولا که پیشگیری بهتر از درمان هست وما یه استان عشایری بودیم که  تحرک زیاد داشتیم که متاسفانه به شدت بیماری های قلبی وعروق وفشار خون وحتی سرطان ها رو به افزایش گذاشته وبیشتر ناشی از فست فودها  شیرینی ها وچربی هاوعدم تحرک میباشد و به جرات میتوان گفت یکی از سرطانها که این روز ها ذهن من و همکاران را درگیر کرده در شهر یاسوج و اطراف آن سرطان تیرویید هست که در حال مطالعه میباشد

ممنون از فرصتی که در اختیار بویرنیوز قرار دادید

بنده نیز ضمن تبریک سالروز تولد پزشک شهیر ایرانی شیخ الرئیس ابوعلي سینا، روز پزشک را به همه همکاران عزیزم تبریک میگم و خسته نباشید میگم خدمت همه این عزیزان. از شما و همکارانتون در پایگاه خبری بویرنیوز و همچنین مردم فهیم و قدرشناس استان بابت وقتی که در اختیار بنده قرار دادید کمال قدر دانی را دارم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200939
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تدبیر و امید گفت:

    با سلام و تبریک به مناسبت روز پزشک به تمام پزشکان استان و سرزمینم
    از مصاحبه شفاف و بی پرده شما سپاسگزارم  و به جد جناب دکتر حسین پور بسیار با اخلاق  انسانی مردم دار و واقعا دلسوز مردم می باشد به حق باید دولت تدبیر و امید  و مدیریت محترم دکتر چمن از مدیرانی مثل دکتر حسین پور برای ارایه خدمات بیشتر استفاده کند .امید است در اینده شاید  پیشرفت های مدیرینی جناب  دکتر حسین پور باشیم.
    با تشکر 

  2. مقدم گفت:

    درود بر دکتر حسین پور عزیز و مردمی،ایشون اسوه سواد و اخلاقند و امید است با توجه به توانایی هایی که در ایشون وجود دارد در آینده یکی از بهترین مدیران در سطح جامعه پزشکی باشند….

  3. صابر اسدزاده گفت:

    با تبریک روز پزشک…دکتر حسین پور فردی از جنس مردم .باصداقت .متعهد ..باوجدان .اخلاق مدار ..انسانی وارسته .خوشرو.وکاربلد که نه تنها مایه افتخار استان بلکه کشور میباشند افرادی مثل ایشان انگشت شمارن ..امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشند و بتوانند به  مردم استان خدمت رسانی کنند ..

  4. اسلام نژاد گفت:

    با سلام و تبریک روز پزشک به تمامی پزشکان و دلسوزان عرصه سلامت جا دارد از پزشک خوب و متعهد هم استانی جناب آقای دکتر حسین پور تشکر کرد ایشان یکی از جراحان زبردست استان هستند و مردم ما باید قدردان همچه پزشکان باشند به امید موفقیت همه پزشکان کشور و دیارمان ./.

  5. مسلم گفت:

    باسلام. 
    احسند بر دکتر حسین پور که مایه فخر و الگویی به تمام معنا برای پزشکان برای شرافتو انسان دوستی وارزشهای انسانی  میباشد 

  6. سعید عسکری گفت:

    با تبریک روز پزشک…دکتر حسین پور فردی از جنس مردم .باغیرت مثال زدنی ،صداقت .متعهد ..باوجدان .اخلاق مدار .وارسته .خوشرو.وکاربلد که نه تنها مایه افتخار استان بلکه کشور میباشند افرادی مثل ایشان انگشت شمارن ..امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشند و بتوانند به  مردم استان خدمت رسانی کنند سعید عسکری

  7. امید کریمی گفت:

    سلام و درود خدمت دکتر عزیز و تبریک روز پزشک امیدوارم موفق و سربلند باشین

  8. نادر حسینی گفت:

    برادر عزیز جناب آقای دکتر حسین پور من این روز را به شما پزشک عزیز تبریک عرض می کنم امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشند

  9. جعفری دولت آباد گفت:

    جناب آقای دکتر حسین پور فردی از مردمدار،باصداقت .متعهد ومتخصص ..باوجدان .اخلاق مدار ..انسانی وارسته .خوشرو.وکاربلد که نه تنها مایه افتخار استان بلکه کشور میباشند .ازخداوندبزرگ صحت وسلامتی وتوفیق روز افزون ایشان رامسألت می نماییم.

  10. ناشناس گفت:

    خدا خیریت بده من رو عمل کردی

  11. A گفت:

    بنده غیر بومی اما بزرگ شده در این استان میباشم.ازجناب دکتر کمال تشکر و قدردانی را دارم چون نه فقط حرف میزنند بلکه بیشتر از کلامهایشان که میشنویم عمل میکنند.اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد مسوولین استان مثل ایشان بودند این استان در کشور از هر لحاظ حرف اول را میزد

دیدگاه شما