یکشنبه 31 مرداد 1395 - 14:26

بی توجهی به مساجد در روز جهانی مساجد!

علیرضا سبزی

علیرضا سبزی – از مسجد در فرهنگ اسلام به عنوان خانه خدا و درادبیات انقلاب به نام سنگر یاد شده است که یادآور جایگاه مهم مسجد در جامعه اسلامی از صدراسلام تا کنون می باشد.
مسجد محل عبادت مسلمانان و مهم‌ترین کانون اجتماع آنان در زمان پیامبر (ص) تاکنون بوده است، مسجد به عنوان پایگاه حکومت اسلامی، محل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بود؛ بنابراین مسجد را نه‌تنها محلی برای به‌جای آوردن شکل ظاهری عبادت، بلکه می‌بایست پیوند ‌دهنده زندگی مسلمانان با احکام الهی و آموزه‌های اسلام دانست؛ دراین¬میان بنای مسجد و آبادگران آن دو رکن اصلی این پیوند را برعهده دارند؛ ازاین‌رو خداوند، پیامبران و فرستادگان برگزیده خود را به ساخت مسجد امر نمود؛ چنان‌که حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) به دستور خداوند مسجدالحرام را بنا کردند و مسجد الاقصی به امر خدا و به دست سلیمان نبی (ع) ساخته شد.
بی‌گمان نقش آبادگران و متولیان مسجد در موفقیت، کارایی و اثربخشی آن بسیار مهم بوده و می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.
نمیدانیم چرا این چنین مسجد غریب شده ،کاش داستان فراموشی در میان باشد نه بی تفاوتی ،بارها دیدیم که در مناسبت های مختلف شخصیت های سیاسی و اجرایی و نمایندگان استان با ارسال پیامک و یا یاداشتی در سایت ها ضمن تقدیر از آن قشر خاص برای آن مناسبت به وظیفه ذاتی خود به جهت تکریم خادمین حوزه های مختلف عمل میکردند ولی چه مظلومانه روز جهانی مسجد آمد و باز هم تکرار داستان فراموشی مسجد .
استاندار محترم،نمایندگان عزیز ومتولیان دستگاه های فرهنگی : انصاف این بود حداقل جلسه ای برگزار می کردید و پای درد دل متولیان وفعالان مسجد می نشستید همچون روز خبرنگار،روز فرهنگ،و….
دلگیر شدیم ولی دلسرد نیستیم وراهی را که برگزیدم با تمام توان خواهیم رفت شاید مظلومیت تاوان کسانی باشد که در این راه قدم گذاشته اند همچون گذشته ی تاریخ.

* کارشناس فرهنگی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200739
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اقا گفت:

    اجر متوليان مسجد رو خدا ميده

  2. علی گفت:

    یا خدای مساجد

دیدگاه شما