یکشنبه 31 مرداد 1395 - 14:18

شروط جالب اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی/ ماجرای شیشلیک خوردن آقای فرماندار/ فروش گوشت قورباغه چینی در تهران!/ حمله شدید پولادگر به ایرانی‌های تیم آذربایجان/ میزان حقوق وزرای‌ احمدی‌نژاد؟

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

نطر دری نجف آبادی درباره فایل صوتی جنجالی

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: عده ای هرچه آب در آسیاب دشمن بریزند، هرچه دروازه بانی برای دشمن بکنند به ضرر اسلام، کشور و نظام و به ضرر همه است و قطعا دشمن سوء استفاده می کند.وی اضافه کرد: افرادی در داخل خیال نکنند برای دفاع از یک شخص هنری کرده اند، این هنر نیست و بلکه برخلاف اخلاق و ارزش ها بوده و به ضرر خود می شود؛ متأسفانه تا شرایط یک مقدار آرام می شود و برخی قدری بزرگواری می کنند و می خواهند بعضی مسائل فراموش شود خودشان مجددا یک کبریتی به آتش می زنند که این کاملا اشتباه و از هر جهت به ضرر است.آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که اگر امام (ره) نبودند همه این آقایان از جمله مرحوم آیت الله طالقانی و … در زندان پوسیده بودند، این افراد که جرأت، شجاعت و صلابت امام(ره) را نداشتند.وی افزود: امام برای خدا تصمیم می گرفت، امام تکلیف مدار بود و هیچ ملاحظه احدی را نداشت، همان زمان هم به ما گفتند برخورد این آقایان با امام (ره) مثل برخورد یک ظرف شیشه ای با یک ظرف مسی است و نتیجه ای جز نابودی ندارد.

زنگنه تهدید به استیضاح شد

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع قراردادهای جدید نفتی، اظهار کرد: در این باره ضمن اینکه جلساتی با کارشناسان برگزار شد، نامه‌ای هم با امضای تعداد کثیری از نمایندگان به هیئت رئیسه تقدیم کردیم.وی با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی موجب خدشه‌دار شدن آبروی نظام می‌شود، افزود: نباید اجازه داد این قراردادها با شرکتهای استعمارگر و وابسته به استکبار منعقد شود، چرا که استقلال کشور ما را زیر سؤال می‌برد.نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با خطاب قرار دادن دولت، تصریح کرد: در مرتبه اول از وزیر نفت خواسته شده تا سریعاً این قراردادها لغو شود، چون به نفع کشور و ملت نیست که این قرارداد ادامه پیدا کند. اگر دولت توجهی به این درخواست نمی‌کند، نمایندگان از ابزارهای دیگر خود برای لغو این قرارداد استفاده می‌کنند.وی تأکید کرد: البته نمایندگان ملت بدنبال این هستند که موضوع قراردادهای جدید نفتی با تعامل حل و فصل شود اما اگر وزیر نفت دولت به هشدارها توجه نکند، مطمئن باشید حتماً وارد بحث استیضاح وی خواهیم شد.

شکی به رای آوری روحانی نداریم

شکوری راد در ارتباط با حضور مجدد حسن روحانی در انتخابات آینده، اظهار کرد: من مطمئن هستم حضور آقای روحانی ملازم با حمایت اصلاح طلبان از ایشان خواهد بود. در این مورد نمی شود تردید کرد، اما اینکه آیا آقای روحانی در انتخابات آینده حاضر می شود یا خیر ، یک بحث جداست. تا جایی که ما اطلاع داریم عزم روحانی برای نامزدی در انتخابت آینده جزم است. علت پیش‌آمدن این سوال برای بعضی ها، به فشارهای روز افزونی که به آقای روحانی وارد می شودبازمی‌گردد، پشت این فشارهای فزاینده هدفی باید وجود داشته باشد. مخالفان و رقبا فکر می‌کنند که اگر فشار بر آقای روحانی را افزایش دهند تا خود ایشان از ادامه‌ی رقابت منصرف شود، بهتر و با هزینه کمتر می توانند در انتخابات آینده جولان دهند.وی افزود: بر اساس نظر سنجی ‌هایی که صورت گرفته، آقای روحانی نسبت به همه‌ی نامزدهای محتمل دیگر جلوتر است. ما شکی به رای آوری ایشان نداریم. مردم علی رغم تنگ‌ناها و سختی ‌هایی که وجود دارد درک می کنند که ادامه‌ یافتن مشکلات، مربوط به شخص رئیس جمهور و دولت نیست.

فروش گوشت قورباغه چینی در تهران!

دریکی ازفروشگاه‌های شمال تهران گوشت قورباغه چینی کیلویی۴۰ هزارتومان به‌فروش می‌رسد.

توضیح

سیروس بلند نظر کارشناس فرآورده های گوشتی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت:فروش گوشت قورباغه کره ای در برخی مغازه های شمال تهران که تصاویری از آن در فضای مجازی منتشر شده است، شایعه و از اساس بی پایه است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که نظارت بر تولید و عرضه انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در حیطه نظارت و اختیارات سازمان دامپزشکی کشور است. این کارشناس فرآورده های گوشتی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: فقط فرآورده های غذایی گوشتی دارای مجوزهای بهداشتی از معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، مطابق با معیارها و مقررات ملی و بهداشتی است؛ ضمن اینکه سازمان غذا و دارو آنها را تایید می کند.

پاسخ خباز به وکیل احمدی نژاد

محمدرضا خباز در واکنش به اظهارات وکیل معاون احمدى‌نژاد مبنى بر اینکه رییس جمهور سابق به دادگاه نرفته و سخنان خباز دروغ است، گفت: دادستان کل کشور و سخنگوى قوه قضاییه اخیرا اعلام کردند که پرونده احمدى‌نژاد در حال رسیدگی است.وى افزود: مگر می‌شود متهمى در دادگاه حضور پیدا نکند اما پرونده او در حال رسیدگی باشد؟ این موضوع درست مثل آنست که مراسم عروسى برگزار شود اما داماد در آن مراسم نباشد. آیا پرونده بدون متهم وجود دارد؟خباز ادامه داد: پس از تشکیل پرونده براى متهم، فرد به دادگاه خوانده می‌شود و تفهیم اتهام صورت می‌گیرد، بنابراین یا در جلسه اول یا در جلسات آتى، متهم یا وکیل وى در دادگاه حاضر می‌شوند.استاندار سمنان با بیان اینکه وکیل رییس جمهور سابق با اظهارات خود سخنان دادستان کل کشور را نفی می‌کند، بیان داشت: عاقبت واقعیت بر مردم آشکار می‌شود. از نظر بنده وکیل وظیفه شناس نباید حقایق را انکار کند.

کنایه جلودارزاده به مخالفان روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس دهم می گوید: باید به کسانی که روحانی را رئیس جمهور تک دوره ای می دانند گفت که آرزو بر جوانان عیب نیست!

پاشنه آشیل دولت روحانی از زبان محبیان

یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: پاشنه آشیل دولت روحانی در ضعف دفاع از خود و فقدان استراتژی رسانه‌ای و نیز منحصر شدن کابینه در دو سه نفر وزیر فعال است؛ حداقل از منظر اطلاع‌رسانی!

خاتمی به دادسرای اوین احضار شد

محمدرضاخاتمی با اعلام خبر احضار خود عنوان کرد: امروز برگ احضاریه به من ابلاغ شد و طبق قانون ۵ روز برای مراجعه به شعبه مذکور فرصت دارم.او در مورد دلیل احضار خود گفت: در احضاریه ابلاغ‌شده دلیل آن قید نشده است اما فکر می‌کنم در راستای مسائل گذشته در خصوص فعالیت‌های بنده باشد.نایب رییس مجلس ششم افزود: بر همین اساس در روزهای آینده به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین مراجعه خواهم کرد.به گزارش ایلنا، پیش از این نیز محمدرضا خاتمی به دلیل سخنرانی در مراسم روز دانشجوی سال گذشته به دادسرا احضار شده بود.

حمله شدید پولادگر به ایرانی‌های تیم آذربایجان

رییس فدراسیون تکواندو می‌گوید که متاسف است برای کسانی که با پول مردم رشد کرده و مثل مزدور به کشورهای دیگر می‌روند و در رویداد بزرگ جلوی چشم مردمان ایران روبه‌روی یک هموطن می‌ایستند. محمدرضا پولادگر درخصوص شکست مهدی خدابخشی برابر میلاد بیگی ملی‌پوش ایرانی تیم آذربایجان گفت: من متاسفم که در رسانه‌های ما از چند ماه قبل فضای سنگینی برای این رقابت به وجود آوردند و متاسفم برای کسانی که با پول مردم رشد کرده و مثل مزدور به کشورهای دیگر می‌روند و در رویداد بزرگ جلوی چشم مردمان ایران روبه‌روی یک هموطن می‌ایستند. پول چقدر ارزش دارد؟ ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

وزارت کشور: انتخاباتی بودن سفرهای احمدی‌نژاد در دست بررسی است

محمدحسن مقیمی” معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره موضوع تبلیغات زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری 96، گفت: اگر گزارشی درباره ورود زودهنگام تبلیغات انتخابات 96 به دستمان رسد، قطعا اعلام خواهیم کرد. وی افزود: تاکنون مواردی از شبهه و شائبه‌های تبلیغات انتخاباتی وجود داشته است که در نهایت مرجع تشخیص آن شورای نگهبان است. مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی احمدی‌نژاد با توجه به سفرهای استانی اخیر وی، مطرح شده یا خیر، تصریح کرد: احمدی‌نژاد هم یکی از مردم ایران است و ضروریست که قانون را رعایت کند، برای برخی سفرهای استانی‌اش این شائبه پیش آمده که این سفرها به منظور تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود، اما این امر برای ما هنوز مسجل نشده و تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان است. وی اظهار داشت: درباره انتخاباتی بودن سخنرانی‌های احمدی‌نژاد تاکنون گزارش‌هایی داشتیم که در شورای تامین شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

شرط عجیب پدر کیانوش رستمی برای ازدواجش

پدر کیانوش رستمی گفت: فعلا با ازدواج کیانوش موافق نیستم و او بایدپس از گرفتن طلای المپیک 2020 توکیو به فکر زن گرفتن باشد!خانواده کیانوش رستمی با حضور در فرودگاه امام خمینی منتظر آمدن این ورزشکار هستند و خواهر نیز با چشمانی اشکبار به پله‌های فرودگاه امام خمینی خیره شده‌ تا برادر افتخارآفرینش از راه برسد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

امام رضا با زائرینش چطور برخورد می‌کرد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: کلمه، معنای خاص خود را دارد چنانکه “عیاش” در ادبیات گفتاری و رفتاری مردم، معنای نازیبای خویش را ظاهر می‌کند هر چند از تریبون محترمی ادا شود. عامه مردم از آنچه بر زبان رفته است، شهوت پرست و فاسق و فاجر و مالپرست، را مراد گوینده می‌گیرند و حد اقل و با هزار خروار خوش بینی، کسی که بیشتر زندگانی خود را در خوشی و خرمی گذراند و مشغول لهو و لعب باشد و از امور عالم بی‌خبر و بی‌بهره باشد می‌فهمند. این را همه می‌دانند که هرکس به مشهد می‌آید اول از همه سراغ خانه امام رضا را می‌گیرد و در حرم، احرام زیارت می‌بندد و بعد به دیگر امور می‌پردازد. کسی که به این دیار می‌آید زائر است که به گردشگر مذهبی هم تعریف می‌شود. کسی که در پی فرامین و آموزه‌های دینی پا به راه می‌گذارد تا با دریافت‌های تازه، آن را از چاه، باز بشناسد نه اینکه راه خود را به چاه گره زند.نه، مشهد، مشهد مقدس، مشهد مقدس امام رضا هرگز مقصد عیاشی نیست و این ساحت را آنقدر حرمت و معنویت و معرفت هست که بر آدم‌ها محاط می‌شود و او را در فضای خویش می‌کشدهمان‌طور که بیمار را بیمارستان و اطباء‌اش به مسیر سلامت باز می‌گردانند. چرا باید چنین دور مشهد را خط قرمز کشید و چنین مردمان را نامناسب دید و بر شان آدمیت شان قلم گرفت و راه آنان را نه به حرم که به مشهد هم سد کرد حال آنکه در هیچ کجای خود حرم هم حتی ننوشته‌اند گنهکار نیاید . اصلا گیریم انگشت شمار آدم‌هایی هم پی عیش به این سرای در آیند، آیا باید بیدارشان کرد و راه شان نمود و یا به تازیانه رد وطردنواخت؟ اگر امام رضا را زنده و حاضر تصور کنیم – که چنین است و باور داریم- آیا خود امام با مردمان، حتی گنهکار‌ترین شان چنین با در بسته برخورد می‌کردند؟ اگر اندکی در باره سلوک رضوی مطالعه کنیم جواب غیر این خواهد بود که امام تکلیف هدایت عام دارد و دست همه را می‌گیرد اما برخی از محترمین صاحب تریبون چنان سخن می‌کنند که انگار می‌خواهند دست پنجه شده بر پنجره فولاد را باز کنند که مبادا فلان باشد. کاش برای شهر امام رضا، هندسه رفتار رضوی تعریف کنیم و خرد و کلان، مردم و مسئولان همه بدان پایبند شویم.

تأثیر حسن فریدون کم شده است

محمد عطریانفر در گفت‌وگویی درباره رابطه حسن روحانی با برادرش می‌گوید: در این حّد که بنده و شما مطلع‌ هستیم، ظاهراً حسین فریدون از تأثیرگذاری در فرآیند پیرامونی دفتر ریاست جمهوری دور شده است و این هم چیزی نیست که تحمیل‌شده باشد. شخص آقای حسن روحانی تشخیص داده و تصمیم گرفته است. از این نقطه به بعد هم، بیش از این نمی‌توان در حق حسین فریدون اظهارنظر کرد و باید اجازه داد، اگر ایشان مشکلی دارد و کارش به دستگاه قضایی کشیده شد، برود و ببیند چه اتفاقی افتاده است. فارس این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

شوخی‌های مهران مدیری را جدی نگیرید!

مهران مدیری مجری و کارگردان برنامه «دورهمی» شب گذشته در این برنامه از تعدادی افراد و مشاغل عذرخواهی کرد.وی بعد از پخش آیتم نمایشی، رو به دوربین و مخاطبان گفت: ما گاهی اوقات در برنامه «دورهمی» با پزشکان، معلمین، نیروی انتظامی، نویسنده، خواننده، بازیگر، کارگردان، ورزشکار و شاعر شوخی می‌کنیم .کارگردان برنامه «دورهمی» با نام بردن از مریم حیدرزاده که الیکا عبدالرزاقی در بخش نمایشی با وی شوخی کرده بود گفت: ناراحت نشید چراکه هیچ عمد و قصدی نداریم. مدیری ادامه داد: شنیدم که حالا مثلا دو سه نفر ناراحت شده بودن ولی هدفمون چیز خاصی از این موضوع نیست و خیلی جدی نگیرید.

میزان حقوق وزرای‌ احمدی‌نژاد

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه حقوق وزرای‌ احمدی‌نژاد حدود ۶ میلیون تومان بود، گفت دور شدن سایه جنگ از ایران ربطی به برجام ندارد و قدرت دفاعی کشور عامل هراس ابرقدرت‌ها از ایران است.فارس این خبر را منتشر کرده است.

ماجرای شیشلیک خوردن آقای فرماندار

یک منبع آگاه در حوزه ریاست فرمانداری ورامین در گفتگویی در واکنش به نشر اخباری درباره صحبت‌های اخیر یوسفی فرماندار ورامین گفت: برخی از رسانه اصل را رها کرده و دائم به دنبال حاشیه سازی هستند .وی گفت: منظور فرماندار از صحبت‌هایش در جمع فعالان سیاسی پرهیز از کبر و ریا بوده و به همین منظور شیشلیک خوری را مثال زده است.این منبع آگاه تأکید کرد: همچنین منظور یوسفی از سوار شدن بر خوردو‌های لوکس بدون ترس و واهمه،‌ بسترسازی لازم برای سرمایه گذار‌هاست که یک مسئول باید بدون دلهره اقدامات موثر را برای پویایی شهر انجام دهد.وی بیان کرد: فرماندار ورامین پیرو صحبت‌های رهبر معظم انقلاب همیشه کارکنان را به وحدت دعوت می‌کند و اخلاص و انصاف را سرلوحه کار خود می‌داند.گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته فرماندار ورامین در دیدار با اصلاح طلبان اعلام کرد که “من اهل شیشلیک و کباب هستم و شفاف هم می گویم که با نان و پنیر نمی توانم کار کنم, از ماشین خوب سوار شدن هم ترسی ندارم”.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

روایتی ازدیدار معاون سابق وزیرخارجه با امیرکویت

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اظهارت رئیس مجلس کویت، اظهار کرد: همسایگان اولویت اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی هستند.وی با بیان اینکه تهران همواره از توسعه و تحکیم روابط با کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس استقبال کرده است، تصریح کرد: در شرایط حساس فعلی منطقه، دپپلماسی پارلمانی می‌تواند نقش مهمی در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایفا کند.امیرعبداللهیان افزود: دیدگاه‌های رئیس مجلس و امیر کویت در کمک به حل سیاسی بحران‌های منطقه مورد توجه تهران است.دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین دیدارم با «امیر صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت در این کشور، وی در موضوعات منطقه‌ای نظرات سازنده‌ای را تبیین کرد که تجاوز ریاض علیه یمن مانع پیشرفت کار شد.

تعداد کودکان کار در تهران

معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت: براساس برآورد سازمان بهزیستی استان تهران ۷ هزار کودک کار و خیابان در تهران وجود دارد که البته این کودکان به صورت مداوم در خیابان‌ها نیستند. حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: این اقدام در قالب آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرا می‌شود که به غیر از سازمان بهزیستی ۱۱ دستگاه دیگر در این حوزه تکالیفی را برعهده دارند.

شروط جالب اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان بر اساس شروط عقلانی از روحانی حمایت می کنند، گفت: فرض را بر این می گذاریم که احمدی‌نژاد می آید، تایید صلاحیت می شود، اصولگرایان پشت سرش در می‌آیند و او باز می خواهد از روش های مخصوص به خودش استفاده کند؛ ما خودمان را برای این روز آماده می کنیم.علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با انتخابات‌ سال آینده اظهار کرد: سال آینده دو انتخابات داریم، یکی انتخابات ریاست جمهوری و دیگری انتخابات شوراهای شهر و روستا؛ که این دو انتخابات با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. تفاوت از این جهت است که ریاست جمهوری، انتخاباتی سراسری برای برگزیدن یک نفر است و انتخابات شوراها، انتخاب کاندیدهای یک حوزه برای همان حوزه است، حتی مثل انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار نیست به هم ملحق شوند و نهادی مثل مجلس را شکل دهند. بنابراین برای انتخابات ریاست جمهوری همه باید در سراسر کشور هم‌اندیشی کنند تا نتیجه‌ای واحد به دست آید اما در مورد شوراها علاوه بر ضرورت ایجاد فضای کلی، همدلی و هم‌اندیشی ، هر حوزه باید برای خودش فعالیت داشته باشد و تلاش‌هایش برای حوزه‌ی دیگر نتیجه‌ای نخواهد داشت.

خرید و فروش «گرگ» در فضای مجازی!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به خرید و فروش «گرگ» در فضای مجازی، از آغاز نظارت بر مرکز خرید و فروش حیوانات خبر داد.نقی میرزاکریمی در ارتباط با قاچاق حیات وحش در تهران گفت: یکی از مهم‌ترین برخوردهایی که امسال در بحث قاچاق داشتیم؛ مربوط به 5 بهله «بالابان» بود که باندی از استان بوشهر می‌خواستند این پرندگان را از کشور خارج کنند ولی ما آنها را در تهران دستگیر کردیم.وی ادامه داد: ما به مرکز خرید و فروش حیوانات خلیج فارس ورود کردیم، در آنجا مهم‌ترین مشکل ناآگاهی غرفه‌داران بود که ما کلاس آموزشی گذاشتیم و گونه‌های ممنوعه را به غرفه‌داران معرفی کردیم. از این هفته رصد ما بر این مرکز شروع می‌شود و غرفه‌هایی که گونه‌های ممنوعه داشته باشند؛ علاوه بر اینکه جمع‌آوری می‌شوند، با توجه به تعاملی که با شهرداری داریم دیگر به مسئولان آنها غرفه اجاره داده نمی‌شود. ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

اعتراف صریح بهمنی درباره برجام

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی بود. او علاوه بر ریاست بانک مرکزی در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد سابقه همکاری با تمام دولت‌ها را در کارنامه خود دارد ولی ادعا می‌کند که در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط کشور ریاست بانک مرکزی را به عهده داشته است.ماهنامه دیار در شماره مرداد خود گفت‌وگویی با محمود بهمنی ترتیب داده است. نماینده کنونی مجلس در این گفت‌وگو حرف‌های جالبی زده و از جمله به دفاع از برجام پرداخته است. وی در این گفت و گو بیان داشت، اگر تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد، بی‌تردید قیمت ارز در کشور بالاتر می‌رفت. اگر برجام نبود، فروش نفت باز هم کمتر می‌شد و ممکن بود شرایط بحرانی‌تر از آن چه تصور می‌شد، بشود. آثار روانی توافق برجام باعث شد که اقتصاد ایران نیز احساس آرامش کند و این موضوع موجب شد که ما بتوانیم ساده‌تر به واردات و صادرات کالا و صدور نفت اقدام کنیم.

لغو کنسرت ها در کل خراسان رضوی، نه فقط مشهد

حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: دستگاه قضا با اصل برگزاری کنسرت‌ها مخالف نیست ولی شرط و دغدغه ما همواره این بوده که کنسرت‌ها سالم و بدون مسائل خلاف اخلاق و عفت عمومی برگزار شود.حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با رد ادعاهایی که لغو کنسرت‌ها را منوط به اظهارنظرهای شخصی می‌دانند، این اقدام را کاملا قانونی و بر اساس خواست مردم دانست و گفت: دستگاه قضا با اصل برگزاری کنسرت‌ها مخالف نیست ولی شرط و دغدغه ما همواره این بوده که کنسرت‌ها سالم و بدون مسائل خلاف اخلاق و عفت عمومی برگزار شود.به نوشته میزان، وی با اینکه در مواردی از کنسرت‌های برگزار شده و بررسی حواشی آن‌ها شاهد بودیم که برپایی آن با فضائل اخلاقی همخوانی ندارند، تصریح کرد: علیرغم اینکه دادستان از متولیان برگزاری کنسرت‌ها خواسته بود تا برای برپایی کنسرتی بدون مسائل اخلاقی تعهد بدهند ولی تاکنون هیچ تضمینی از سوی مجریان برگزاری کنسرت‌ها ارائه نشده است و به همین منظور دادستان بر اساس وظایف قانونی خود و در راستای پیشگیری از اقدامات خلاف قانون و شرع، دستور لغو کنسرت‌ها را صادر کرد.رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در رابطه با برگزاری کنسرت در سایر شهرهای این استان گفت: بر اساس ماده 27 قانون آیین دادرسی کیفری دادستان مرکز استان بر اقدامات دادستان‌ها، مقامات قضائی دادسرای شهرستان‌های آن استان و افرادی که وظایف دادستان را در دادگاه بخش برعهده دارند، از حیث این وظایف و نیز حسن اجرای آرای کیفری، نظارت می‌کند پس دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در رابطه با لغو کنسرت‌ها، به همه شهرها و شهرستان‌ها تسری می‌یابد و این اقدام کاملا مطابق با انجام وظایف قانونی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200733
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما