شنبه 30 مرداد 1395 - 17:56

پیگیری نماینده بویراحمد برای حیاتی ترین پروژه بویراحمد نتیجه داد، تاکید بیسابقه رئیس جمهور

گروه اقتصادی – بحران آب جدی ترین معضلی است که بشر پیش رو دارد و در کشور ایران نیز با توجه به شرایط اقلیمی بسیار جدی است.

به گزارش «بویر نیوز»، استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ میزان بارندگی و آب های روان ظرفیت قابل توجهی دارد اما عدم مهار این آبها و خروج بی استفاده از استان باعث شد تا مشکلات آب در بخش شرب و کشاورزی هر روز هویداتر شود که نمونه ملموس آن تنش آبی 8 شهر این استان است.

شهر یاسوج به عنوان مرکز استان که روز به روز بر جمعیتش افزوده می شود در کانون معضلات آبی است و تقریبا روزی نیست که بخشی از شهر از معضل بی آبی رنج نبرد.

 پروژه سد تنگ سرخ که در دولت گذشته بنا نهاده شد اما یک درصد هم پیشرفت فیزیکی نشد و در زمره هزاران پروژه کلنگ زنی و رها شده دولت دهم در کهگیلویه و بویراحمد است، در دولت تدبیر و امید نیز پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

از طرفی برخی مخالفت ها با احداث این سد انجام شد که عمده مخالفت ها به دلیل مسائل سیاسی و اختلافات سیاسی درون استانی بود.

اما واقعیت اینست که: 1 –  اقدام عملی برای مهار آب های روان استان صورت نگرفته است و این آبها از مرز استان خارج می شود. 2 – بحران آب جدی است و بزودی این مشکل تبعات جدی تری خواهد داشت که باید هر چه زودتر برای آن فکر شود. 3 – سد تنگ سرخ یاسوج قرار بود بخشی از منابع آب شیراز را تامین کند ولی چون شیرازی ها در منابع مالی سد کمک نکردند طول تاج سد کاهش یافت و عملا آبی به استان فارس تعلق نخواهد گرفت. 4 – بنا به دستور وزیر نیرو، تامین آب شرب شهر شیراز با هدف کاهش خسارات به باغداران بویراحمدی از اهداف احداث سد تنگ سرخ حذف شد.

هدیه ماندگار رئیس جمهور به مردم یاسوج

دکتر روحانی رئیس جمهور در سفر چند روز قبل به یاسوج گفت: سد تنگ سرخ را شروع و ایجاد خواهیم کرد و همه بودجه لازم را برای مطالعه و پایان این طرح ارائه می کنیم.

این بخش از سخنان دکتر روحانی را می توان هدیه ماندگار و حیاتی رئیس جمهور به مردم استان دانست چرا که با احداث این سد تقریبا تمام مشکلات آبی شهر یاسوج تا سالیان دراز رفع خواهد شد  و نکته جالب این بود که رئیس جمهور تنها پروژه ای را که به اسم نام برد همین سد بود.

عامل اصلی تعیین تکلیف سد تنگ سرخ

بی شک غلام محمد زارعی را باید پیگیرنرین فرد برای احداث این سد دانست که علیرغم همه هجمه که اهم انها به دلایل غیرکارشناسی و صرفا سیاسی بود دست از کار نکشید و با جدیت این موضوع را پیگیری کرد تا بالاخره رئیس جمهور از توجه ویژه به این سد خبر داد.

دلایل زارعی برای پیگیری جدی سد تنگ سرخ

نماینده بویراحمد و دنا که پیگیرترین فرد برای اجرای این پروژه است در بازدیدی که طی ماههای گذشته به همراه وزیر نیرو از این سد انجام داد، اظهار کرد: همه سدهای ساخته شده در این استان در پایین دست هستند و استان هیچ  بهره ای از ساخت این سد ها نمی برد.

غلام محمد زارعی افزود: سد تنگ سرخ تنها سدی در استان است که در بالا دست قرار گرفته است و کهگیلویه وبویراحمد می تواند از آن استفاده کند.

مردم خطر بی آبی را جدی بگیرند

اما نکته مهم این که مردم شهر یاسوج و دنا که در آینده از مواهب این سد برخوردار خواهند شد باید بدانند که در صورت اجرا نشدن سد در آینده‌ای نزدیک با بحرانی بزرگ مواجه خواهند شد.

با این حال اگر همکاری مسئولان و پیگیری مردم برای احداث این سد صورت نگیرد، شاید چند سال دیگر باید بهای گزافی برای کم کاری امروز بپردازیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200691
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امید گفت:

    ما نان میخواهیم

  2. بویر احمد گفت:

    بدترین پروژه ممکنه که باعث نابودی خط سبز یاسوج خواهد شد,هر جای یاسوج چند متر چاه بزنی آب بالا میاد و هیچ نیازی به سد نیست,سدی که قراره آب شیراز تامین کنه نه یاسوج,,,به همین سادگی شیراز دست از این طرح نمیکشه,,,این سد باعث نابودی یاسوج و رود بشار میشه چون اصلا اصولی نیست,,,تنها منبع درامد اکثر کشاورزها است,که دهن استان فارس به روی آون باز شده و اینجا خیلی ساده گفته شده برای شیراز نیست,,,نکن جناب نماینده محترم,به شما رای ندادیم که اینجوری باعث نابودی خودمون بشی

  3. ناشناس گفت:

    درود بر حاج زارع

  4. احمد گفت:

    درود بر شرف امیرکبیر بویراحمد

  5. ص گفت:

    خدا قوت برادرزحمت کش وبی آلایش وفداکاروپرتلاش جناب حاج زارع که الحق والانصاف فقطزحمت وتلاش حضرتعالی درتمام دوران انقلاب ونمایندگان اسبق بویراحمدواقعا بی نظیروبیمنت بوده خداپشت وپناهت که دوست داشتنی  هستی کوچک همه دوستداران انقلاب ورهبری صفرپور

  6. تقوی گفت:

    درود بر حاج زارع الان در شهر آب و باران  از تشنگی مردیم شاهد 15 بیابید بحران آب را ببینید

  7. احسان گفت:

    درود بر حاج زارع

  8. سید گفت:

    درود بر حاج زارع خسته نباشی

  9. قاصدک گفت:

    درود  بر حاجی  بزرگوار 

  10. مارگون گفت:

    درود بر امیر کبیر بویراحمد حاج زارع عزیز

  11. استان گفت:

    انصافا اگر شخصي كارشناس ماهروفني دراين حوزه مي باشد گزارش دهد كه ايا اني سد خوب است يادبد اگر واقعا براي ياسوج مشكل ساز است پيگيري نشود واگر مشكل ندارد وبه اب ياسوج كمك مي مي كند با جديدت پيگيري شود حال كه اب منطقه اي 50كارشناس دارد جواب دهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. گنجه ای جهان اباد گفت:

    پر کار و بی ادعا و بدون حاشیه

  13. واقع نگر گفت:

    زنده باد سايت بويرنيوز

دیدگاه شما