شنبه 30 مرداد 1395 - 12:54

زمینه اشتغالزایی بیش از 1600 نفر در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کلنگ‌زنی 5 طرح صنعتی و معدنی در استان گفت: با احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر فراهم می‌شود.

به گزارش بویر نیوز، داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های در دست احداث صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح فولاد دنای سقاوه با ظرفیت تولید سه میلیون و 200 هزار تن کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از مهمترین طرح‌های کلنگ‌زنی بخش صنعت و معدن استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این طرح 6 هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال 850 در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: عملیات اجرای طرح تولید اسید فرمیک و ونیل استات گچساران با ظرفیت تولید سالانه 180 هزار تن و اشتغال‌زایی 433 نفر و اعتبار 7 هزار و 100 میلیارد ریالی از دیگر طرح‌های کلنگ‌زنی حوزه صنعت و معدن استان است.

این مسؤول در ادامه به طرح‌های کلنگ‌زنی شده بخش صنعت و معدن استان در سفر وزیر صنعت به استان اشاره کرد و افزود: طرح توسعه مجتمع فولاد کارخانه نورد با ظرفیت تولید 150 هزار تن فولاد و اشتغال‌زایی 250 دیگر طرحی است که با سرمایه‌گذاری دو هزار و 620 میلیارد ریالی در استان احداث می‌شود.

دیودیده با اشاره به احداث سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی یاسوج افزود: سایت نمایشگاه‌های دائمی استان در زمینی به مساحت 5 هکتار و اشتغال‌زایی 120 نفر در استان احداث می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این طرح 440 میلیارد ریالی است که اتاق بازرگانی ایران در ساخت این شرکت مشارکت می‌کند.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح تولید نیترات پتاسیم لیراب- شرکت صنعتی معدنی ایلیا نیترات کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت تولید سالانه 120 تن و اشتغال‌زایی 26 نفر و اعتبار 48 میلیارد ریال از دیگر طرح کلنگ‌زنی شده در استان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه کلنگ احداث 5 طرح صنعتی و معدنی در سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: با احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال یک هزار و 679 نفر در استان فراهم می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200665
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما