شنبه 30 مرداد 1395 - 12:55

صدور مجوز استخدام 11 نفر برای شبکه بهداشت و درمان لنده

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای برطرف کردن کمبود نیروی انسانی در این شهرستان مجوز استخدام 11 نفر در آزمون استخدامی برای لنده را صادر کرد.

امرالله خانی امروز در گفت‌وگو با فارس، بهداشت و درمان را زیربنای توسعه و پیشرفت جامعه و سلامت دانست و گفت: تلاش در جهت بهبود وضعیت سلامت و بهداشت عمومی از مهمترین وظایف شبکه بهداشت و درمان است.

وی توسعه خانه‌های بهداشت و حضور پزشکان متخصص و عمومی در شهرستان و روستاها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی در طی سنوات گذشته تا به امروز نشان از تلاش دولت‌مردان برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان می‌باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان از جمله مشکلاتی است که ارائه خدمات را کند کرده است.

خانی یادآور شد: در سال گذشته برای جبران کمبود نیرو در خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان 7 نفر در بخش‌های مرکزی جذب و استخدام شدند و هم‌اکنون به ارائه خدمات به مردم در روستاها مشغول هستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقلال شبکه بهداشت و درمان لنده در سال گذشته و کمبود نیروی انسانی در این شبکه، دانشگاه علوم پزشکی استان مجوز استخدام 11 نفر در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی سال 95 را برای شهرستان لنده دریافت کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده در ادامه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت که برگ زرینی در کارنامه وزارت بهداشت و درمان و دولت تدبیر و امید بوده رضایت نسبی مردم حاصل شده که امیدواریم این روند با ارائه خدمات نوین بهداشتی و درمانی همچنان ادامه یابد.

خانی ادامه داد: بحث سلامت و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان از جمله مواردی است که همکاری اداره آموزش و پرورش در سطح تمام مدارس ابتدایی شهرستان با جدیت انجام شد.

این مسؤول بهداشت و درمان در لنده به لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی در عرصه بهداشت و درمان اشاره و افزود: مربیان بهداشت مدارس آموزش لازم را در خصوص موارد بهداشتی را گذرانده‌اند.

خانی یادآور شد: برای اجرای طرح سلامت بهداشت و درمان در مدارس دو دستگاه یونیت سیار استفاده شده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی نیز اقدامات خوبی انجام شده و توانستیم با مرمت ساختمان قدیم مرکز درمانی و ایجاد سالن جلسات در شأن بهداشت و درمان شهرستان اقدام کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده خاطر نشان کرد: درصدد هستیم زمینه حضور پزشکان متخصص را بیش از گذشته در شهرستان فراهم کنیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

خانی افزود: در چند روز اخیر بیش از 33 مورد سبد حمایت غذایی از زنان باردار با اعتبار هر کدام بیش از 2 میلیون ریال در میان زنان باردار دارای مشکل تغذیه در سطح شهرستان توزیع شد.

وی به سبدهای حمایتی از کودکان درای مشکلات تغذیه در شهرستان اشاره و یادآور شد: در دو الی سه روز گذشته 150 نفر از کودکانی که با مشکلات و اختلالات رشد و تغذیه‌ای رو به رو هستند سبد غذایی دریافت کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200663
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما