سه شنبه 12 مرداد 1395 - 15:18

نشست فعالان زن و خانواده با نماینده بویراحمد + تصاویر

دومین نشست فعالان زنان و حوزه خانواده به همت امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمدو با حضور نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به اشتغال‌ زنان در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش بویرنیوز، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان در حوزه صنایع دستی در این استان خبر داد.

غلام‌محمد زارعی  با اشاره به نقش زنان در جامعه اظهار کرد: مجموعه حاکمیتی به خصوص مقام معظم رهبری در حوزه زنان نگاه و توجه ویژه‌ای دارند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای آینده بانوان و اشتغال آنها و حضور در مناصب مدیریتی تلاش بیشتری شود، زیرا در این زمینه‌ها توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

وی افزود: زنان باید خودشان پیگیر مشکلات باشند و حق و حقوق خود را در هر شرایطی مطالبه کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور اشتغال‌زائی و کارآفرینی بانوان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: برای نمونه ۵۰ میلیارد ریال در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته تا در حوزه صنایع دستی برای اشتغال‌زائی بانوان استان زمینه لازم فراهم شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است اجتماعات هدفمند زنان در استان همواره تشکیل شود تا بتوانیم از تجارب سودمند آنها برای کمک به حوزه بانوان بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: جلسات منظمی برای پیگیری مطالبات زنان کهگیلویه و بویراحمد باید در استان برگزار شود.
ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت جدی است

نایب رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت جدی است.

اقدس نوربخش در این نشست ضمن تبریک موفقیت شبنم بهشت بانوی فوتبالیست کهگیلویه‌و بویراحمدی عضو تیم شهرداری سیرجان گفت: انتخاب خانم بهشت به عنوان برترین بانوی فوتبالیست در فصل ۹۴-۹۵ لیگ فوتبال بانوان بیانگر استعداد و توانایی زنان ورزشکار استان است.

نائب رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر دعوت این فوتبالیست به اردوی تیم ملی حضور وی در لیگ برتر فوتبال استان دیگری در کسب موفقیت اخیر این ورزشکار تاثیرگذار بود و سبب مطرح شدن این بانوی ورزشکار و انتخاب او به عنوان برترین بازیکن فصل شد.

وی خواستار حمایت از ورزش بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و اظهار کرد: ورزش استان در بخش بانوان مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و هیچ اسپانسری برای حمایت از تیم‌های ورزشی نداریم.

این مسؤول تصریح کرد: در صورت حمایت از ورزشکاران خانم استان سایر ورزشکاران می‌توانند خود را در مسابقات مختلف اثبات کنند که  در همین رشته فوتبال به غیر از خانم بهشت، خانم‌ها علیزاده و ارزانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

نوربخش اضافه کرد: بودجه و اعتبارات اداره کل ورزش استان پاسخگوی برگزاری لیگ‌های ورزشی نیست و باید از ظرفیت اسپانسر برای حمایت از ورزش بانوان استفاده شود.

نائب رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در یک سال گذشته ورزش صبحگاهی بانوان شاغل و خانه‌دار در سطح استان و شهر یاسوج برگزار می‌شد اما به دلیل عدم حمایت، تعطیل شده که انتظار داریم ورزش صبحگاهی نیز به مانند گذشته فعال و اجرا شود.

زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) شایسته زنان شهر یاسوج نیست

 

کارشناس مسؤول امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) شایسته زنان شهر یاسوج نیست.

لیلا زاده‌باقری امروز در نشست فعالین حوزه زنان و خانواده که با حضور زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به مشکلات زنان سرپرست خانواده اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانواده با معضلات متعددی روبه‌رو هستند اما تا چه اندازه در قوانین به مشکلات این زنان توجه شده است.

کارشناس مسؤول امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زنان سرپرست خانواده آن‌طور که انتظار می‌رود مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و توجه به این زنان بسیار کم است.

وی فرسودگی شغلی را از دیگر مشکلات پیش‌روی زنان سرپرست خانواده دانست و افزود: فرسودگی شغلی در زنان سرپرست خانوار بالا است که انتظار می‌رود برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

زاده‌باقری با اشاره به پایین بودن شاخص امید به زندگی در بین زنان سرپرست خانواده گفت: شاخص امید به زندگی در بین زنان سرپرست خانواده پایین است.

وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانواده با مشکلات متعدد مالی مواجه هستند که رفع مشکل جدی این گروه از جامعه باید در دستور کار قرار گیرد.

کارشناس مسؤول امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواستار تجدید نظر در ساعات کاری زنان سرپرست خانواده شاغل در ادارات شد و گفت: در ساعات کار زنان سرپرست خانواده و همچنین در بازنشستگی این زنان تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه چه کسی می‌تواند معضلات و مشکلات زنان سرپرست خانواده را درک کند، افزود: چه کسی می‌تواند زن سرپرست خانواده که هیچ شغلی ندارد و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیست را درک کند.

زاده‌باقری خواستار ایجاد بیمارستان خاص زنان در شهر یاسوج شد و گفت: بیمارستان خاص زنان در شهر یاسوج وجود ندارد، ضمن اینکه وضعیت زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج مناسب نبوده و در شأن زنان استان و شهر یاسوج نیست که انتظار داریم نماینده مردم در مجلس برای احداث بیمارستان تخصصی زنان اعتباراتی در نظر گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات کنونی در جامعه از خانواده آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ نهاد متولی خانواده امروزی وجود ندارد که این امر هم پیگیری شود.

مدارسی که شادابی ندارند

مسؤول امور بانوان آموزش و پرورش بویراحمد بر ضرورت شاداب‌سازی مدارس دخترانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.

 الهه رستمی  بیان داشت: خشونت علیه زنان، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی از جمله معضلات و مشکلات زنان است.

مسؤول امور بانوان آموزش و پرورش بویراحمد تصریح کرد: کنترل خشم و ارتقاء امید به زندگی، برگزاری کلاس‌های برای جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات بعد از ازدواج همه از راهکارهایی بوده که در تدوین برنامه ششم توسعه در بخش بانوان پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: حضور در کلاس‌ها و همایش‌ها برای آشنایی با مشکلات حوزه زنان و رفع آنها مؤثر است.

رستمی خواستار اجرای طرح حیات پویایی در مدارس استان شد و گفت: طرح حیات پویایی و شاداب‌سازی در مدارس به ویژه مدارس دخترانه برگزار شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ تفاوتی میان مدارس دخترانه و پسرانه نیست که با کمک استانداری نشاط‌سازی و محرم‌سازی مدارس انجام شود.

* آسیب‌پذیری زنان در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه صدیقه توفیقیان با اشاره به آسیب‌پذیری زنان روستایی گفت: با تحقیق چند ساله در حوزه پژوهش زنان به این نکته پی بردیم که زنان استان در بخش روستایی به شدت آسیب‌پذیر هستند.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه آزاد یاسوج تصریح کرد: باید در حوزه توانمند کردن زنان در روستاها تلاش بیشتری صورت گیرد.

SAM_0833 SAM_0835 SAM_0836 SAM_0840 SAM_0842 SAM_0843 SAM_0844 SAM_0845 SAM_0847 SAM_0848 SAM_0855 SAM_0853 SAM_0852 SAM_0857 SAM_0856 SAM_0850 SAM_0862

گزارش: علی اکبر پاک/کبنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199193
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عباس گفت:

    نام تو را بر کوه های سر به فلک کشیده دنای همیشه سرفراز خواهم نوشت درود دو صد بدرود

  2. مجید گفت:

    بر تو می بالیم حاج زارعی عزیز که به فکر همه اقشار این مرزوبومی افرین بر نگاه تو

  3. صادقی گفت:

    نقش زنان با توجه به جمعیتشان خیلی در جامعه موثر است و با توجه به تربیت نسل ها می تواند نقش کلیدی و حساسی را ایفا کند درود بر شما

  4. صادقی گفت:

    واقعا نمایندگی سخته اگه بخواهی کار کنی چون با لایه های مختلف جهمعه را خواسته هاشونو باید گوش بدی

  5. مرادپور گفت:

    نماینده بویراحمد ودنا نماینده سر زنده و پر توانی اگر جایی نرسید بیاد حتما مشکل وقت داشته خودتان می بینید که سرشانم چقدر شلوغه

  6. کاظم گفت:

    مثل یک رئیس جمهور برای استان زحمت می کشه حاج زارعی

دیدگاه شما