یکشنبه 10 مرداد 1395 - 11:34

راه حل آب یاسوج از نگاه نماینده بویراحمد

پی‌گیری‌های زیادی برای ساخت و خارج شدن این پروژه از رکود تاکنون داشته‌ایم و پی‌گیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از پی‌گیری برای اصلاح شبکه توزیع آب شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌محمد زارعی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به مردم شهر یاسوج با همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های خدمات‌رسان، جلسات و نشست‌هایی برگزار می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلاتی که شهر یاسوج دارد، مربوط به آب آشامیدنی است که باید یک منبع آب پایدار برای این شهر در آینده داشته باشیم.

وی از سد تنگ‌سرخ به عنوان منبع آب پایدار برای یاسوج نام برد و گفت: پی‌گیری‌های زیادی برای ساخت و خارج شدن این پروژه از رکود تاکنون داشته‌ایم و پی‌گیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران آب اکنون در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد و شهر یاسوج نیز استثنا از این موضوع نیست و مطابق با آن چه که شنیده‌ایم و در رسانه‌ها می‌خوانیم این شهر اکنون جزء 6 شهر استان کهگیلویه و بویراحمد دارای تنش آبی است.

زارعی در همین خصوص با بیان اینکه لازم است منبع آب پایداری برای شهر یاسوج تعریف کنیم، گفت: این شهر در آینده با گسترش روز افزونی که از نظر جمعیت دارد به چنین منبع آب پایداری نیاز دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات آب شهر یاسوج علاوه بر این به فرسودگی شبکه توزیع آب بر می‌گردد که در بسیاری از نقاط شهر باید ترمیم شوند.

زارعی گفت: همچنین از دیگر مشکلات ما به عدم مصرف بهینه آب برمی‌گردد که برخی از مشترکین از آب به درستی استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: با در نظر گرفتن جمیع جهات همه از جمله دستگاه‌های متولی باید به فکر آینده آب آشامیدنی این شهر باشند و به ایجاد برنامه‌های مدون برای رفع مشکلات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از اقدام برای در مدار قرار گرفتن دو چاه جدید آب در شهر یاسوج خبر داد و گفت: در هفته گذشته این دو حلقه چاه وارد مدار شدند تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی در پاسخ به این سؤال که رفع مشکل ترمیم شبکه آب شهر یاسوج چه میزان اعتبار نیاز دارد، گفت: برآوردی در این زمینه نداشته‌ایم اما به مبلغ بسیار بالایی اعتبار برای این کار نیاز است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    اقای نماینده سد سازی رو زمینی در دنیا منسوخ شده و امروزه از سدهای زیر زمینی استفاده میشه که موجب بالا امودن اب صفره های زیر زمینی میشه و از حرکت ابهای زیر زمینی به سمت دریا جلوگیری می کنه ولی هنوز شما می خواهید سد رو زمینی بسازید؟ قابل توجه شما و دیگران که مثل شما مساله رو می بینید . یکی از دلایل خشکسالی ها سد هستند دلایل عدم سد سازی در دنیا رو می توانید جستجو کنید.

  2. از دوستان گفت:

    خدا وکیلی یکی از مسولین سری به خیابان ورودی زیر تل سمت راست اولین فرعی جاده خاکی زیر آموزش و پرورش عشایر بزنید مردم این خیابان حدود هفت سال است که آب ندارند شاید فقط ساعت سه شب آب باشد و الی در طول روز و شب خبری از آب نیست انشا الله در زمان سفر رییس جمهوری مردم این خیابان راه ورودی ایشان به گلزار شهدا را خواهند گرفت ومراتب اعتراض خود را به گوش ایشان خواهند رساند تا آن موقع مسولین اب و فاضلاب جوابگو باشند خدا وکیلی این مطلب را به گوش استاندار فرماندار ودیگر مسولین برسانید

  3. شاهد 15 گفت:

    آقای لدنی نژاد خیابان شاهد 15 درتمام طول روز به جز تا ساعت 9 صبح آب ندارد و این موضوع بارها توسط اتفاقات آب پیگیری کرده ایم ومشخص شده که شیر های آب در این منطقه معاد درست تنظیم نیست چون تایک روز بعد از پیگیری آب داریم ودو باره قطع می شود چون شیرهای آب دستکاری می شود حال آنکه در شاهدهای پایین تر این مشکل به این حادی وجود ندار د خواهش داریم پیگیری کنید و الا تا هفته آینده اهالی این شاهد جلوی استانداری ادر استانه سفر رییس جمهوری محترم به نشانه اعتراض اعتصاب خواهند کرد

دیدگاه شما