شنبه 9 مرداد 1395 - 23:58

مرگ 3 نفر در سیلاب کرمان

فرماندار کرمان گفت: جاری شدن سیلاب در دهستان سیرچ از توابع این شهرستان سه کشته بر جای گذاشت.

محمدعلی توحیدی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو زن و یک مرد در سیلاب عصر امروز منطقه سیرچ جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: این افراد که به منظور گردشگری، مسیر رودخانه را برای نشستن انتخاب کرده بودند بعد از بارش باران رگباری و جاری شدن سیلاب جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر با اعلام تداوم ناپایداری جوی در استان کرمان از سوی مرکز هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نسبت به طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها هشدار داده شده بود.

فرماندار کرمان گفت: دو زن متوفی این حادثه حدود 50 و 35 ساله و مرد جان باخته 37 سال سن داشته و این افراد از خانواده های مختلف بوده اند.
وی بیان کرد: این افراد در محل بستر رودخانه در مکانی به نام چنار سوخته اسکان داشتند که متاسفانه جان خود را از دست دادند.

توحیدی گفت: سه دستگاه خودرو نیز در منطقه سیرچ طعمه سیل شد که یکی از خودروها هنوز در شن مدفون است.
وی ادامه داد: شرایط خارج کردن این خودرو از گل و لای وجود داشت اما به دلیل وارد نیامدن خسارت بیشتر به خودرو از در آوردن با عجله امتناع شد.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه درباره بروز سیلاب در مناطق مختلف استان کرمان اطلاع رسانی شده بود، افزود: در حال حاضر مسیرهای دسترسی روستای سیرچ باز است و رفت و آمد در این مسیرها جریان دارد.

وی گفت: تعدادی از مسافران نیز در جاده شهدای غدیر دچار سیلاب شده بودند که امداد رسانی به این افراد انجام شد.

وی از مردم خواست مکان های غیر معروف و مسیر بستر رودخانه را برای گردشگری و اسکان انتخاب نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اوج ناپایداری های جوی در استان را تا سه شنبه این هفته اعلام کرد و گفت: ناپایداری های جوی این استان تحت تاثیر پدیده مانسون به صورت افزایش ابر، رعد و برق و بارش های رگباری است.

محسن صالحی کرمانی افزود: امروز (شنبه) در سایر مناطق استان کرمان خسارات عمده گزارش نشده است.

سیلاب و توفان روز گذشته (جمعه) در شهرستان های زرند، رودبارجنوب، بافت و نرماشیر نیز برخی خسارت های مالی را بر جا گذاشت اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198898
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما