شنبه 9 مرداد 1395 - 11:04

اختصاص 1800میلیارد ریال برای تکمیل جاده پاتاوه-دهدشت

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

حسن فدایی روز حمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار از محل بودجه ملی و اسناد خزانه برای این پروژه بزرگ در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: در صورت جذب این اعتبار جاده 137 کیلومتری پاتاوه به دهدشت تا دو ساله آینده بهره برداری خواهد شد.
فدایی تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح 67 درصد است.
وی گفت: عملیات اجرایی ساخت جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد است در سال 1373 آغاز شد.
فدایی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر یکهزار میلیارد ریال ذکر کرد.
وی اظهار کرد: قطعه اول این محور ارتباطی از روستای گندی خوری شهرستان دنا تا سرچنار به طول 26 کیلومتر است که در سال 87 به بهره برداری رسید.
فدایی افزود: قطعه دوم این طرح نیز از سرچنار تا منطقه لوداب بویراحمد به طول 28 کیلومتر در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: قطعه سوم نیز از منطقه لوداب تا کوه پات به طول 63 کیلومتر و قطعه چهارم نیز از کمربندی غربی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه است که این قطعه نیز به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این جاده ارتباطی 13 دهنه تونل به طول حدود هشت کیلومتر و 550 ابنیه فنی دارد و یکی از بزرگترین پروژه های در دست اجرا در این استان است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستا در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه و جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
بیش از چهار هزار و 800کیلومتر راه روستایی، یک هزار و 141کیلومتر راه اصلی، 516کیلومتر راه فرعی و 93کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان با حدود 700 هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان واقع در مرز استان های فارس،اصفهان ، خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری و مسیر ارتباطی جنوب به مرکز کشور قرار دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    بفرمایید جاده گندی خوری به لوداب . نه پاتاوه به دهدشت .

  2. ازماگفتن گفت:

    به فکر جاده یاسوج سمیرم  باشید چون اول این جاده باید چند بانده شود تا از بار ترافیکی آن جاده بتواند جلوگیری نمایید وباعث تلفات جانی وتصادفات نشود

  3. یاسوج گفت:

    جاده گردوه به دهدشت میشه

دیدگاه شما