شنبه 9 مرداد 1395 - 3:21

سخنان جدید کنایه آمیز امام جمعه گچساران؛ صاحبی نیست و کسی وجود ندارد مشکلات مردم را فریاد بزند

امام جمعه گچساران بر نیاز کشور به خانه‌تکانی فرهنگی تأکید کرد و گفت: وزیر ارشاد گزارشی از عملکرد این وزارتخانه برای مقابله با معضلات فرهنگی ارائه کند.

به گزارش بویر نیوز، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: امروز باید تلاش ما بر پایه شناخت ائمه اطهار(ع) و استفاده از ظرفیت بالای سیره و روش زندگانی آنها در امورات زندگی باشد.

حجازی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به طبقات محروم و استفاده آنها از پیشرفت اقتصادی کشور عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید مشکلات طبقات محروم از جمله فقرا و کسانی که پول، پست، پارتی و قدرت ندارند، برطرف شود.

امام جمعه گچساران خطاب به مسؤولان بر لزوم توجه آنها به نقاط محروم برای برقراری عدالت و حق به معنای واقعی کلمه تأکید کرد.

وی متذکر شد: در جاهایی مثل گچساران که دود نفت چشم مردم را کور می‌کند و در کنار همین دود بیکاری و فقر در سطح بالایی وجود دارد، صاحبی نیست و کسی وجود ندارد که مشکلات مردم را فریاد بزند.

* وضعیت رقت‌بار معتادان جوان در خیابان‌ها

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تأکید ایشان بر وجود جوانان پرقدرت برای اداره کشور اظهار کرد: وقتی جوان معتادی را در خیابان می‌بینم که با وضعیت رقت‌انگیزی تقاضای دریافت پول می‌کند، قلبم ناراحت می‌شود.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر جوانی تقوا و ایمان نداشته باشد، وطن فروشی می‌کند، یادآور شد: کسانی که ایمان و تقوا داشتند با اهدای خون و جان خود به دفاع از کشور پرداختند اما افرادی نیز بودند که به دلیل نداشتن تقوا کشور خود را فروختند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور در 5 مرداد سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی به حکم امام راحل بیان کرد: بر اساس آیات و روایات نماز جمعه عذاب قیامت را برمی‌دارد، بدین منظور انسان باید مقام نماز جمعه را درک کند.

* امام راحل و مقام معظم رهبری از مناطق کوچک و محروم به‌پا خواستند

حجازی در ادامه با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سخنان امام جمعه بهمئی متذکر شد: امام راحل از روستایی به نام خمین به‌پا خواستند و دنیا را متحول کردند همچنین مقام معظم رهبری در شهری به نام خامنه آمدند؛ حال شما واشنگتن می‌بینی، نیویورک می‌بینی، لندن می‌بینی که شهرهای ایران را کوچک می‌بینی؟

امام جمعه گچساران ادامه داد: در نقشه نام این شهرک‌های کوچک استان کهگیلویه و بویراحمد ما بزرگ است، زیرا از بهمئی رزمندگان بزرگ، جانبازان آبرومند و شهدای والامقامی برای کشورشان افتخارآفرینی کرده‌اند.

حجازی با بیان اینکه آقای وزیر بزرگی به عقل، ایمان و تقوا است، متذکر شد: در همین شهرک‌های کوچک استان کهگیلویه و بویراحمد شهدای والامقامی بودند و هستند که کل کشور و اسلام به آنها افتخار می‌کند.

* وزیر ارشاد برای مقابله با اعتیاد و معضلات اجتماعی چه کرده است

حجازی با گلایه از وضعیت موجود فرهنگی در کشور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای وزیر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید؛ خود شما چکار می‌کنید؛ اعتباری که در اختیار شما قرا دارد قابل مقایسه با کل نهاد نماز جمعه کشور، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و اداره تبلیغات نیست.

وی اظهار کرد: آقای وزیر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید و ارشاد یعنی رشد دادن به نسل جوان اما با ساز، تنبور و نوازندگی می‌خواهید به جوانان رشد دهید؟

حجازی افزود: رشد در سایه علم و اخلاق، رفع محرومیت و مشکل بیکاری ایجاد می‌شود شما توان برطرف کردن مشکل بیکاری مردم را ندارید، سرشان را با نوازندگی و… گرم می‌کنید؟

امام جمعه گچساران متذکر شد: دشمن شبانه‌روز در حال تلاش بوده و کار می‌کند و شما نه تنها مقابل دشمن ایستادگی نمی‌کنید بلکه آب به آسیاب دشمن می‌ریزید.

حجازی عنوان کرد: آقای وزیر ارشاد نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و شهرستان ما همچنین در کشور در هدایت نسل جوان به سمت اخلاق، تقوا، شهادت و جهاد همچنین کشاندن آنها به سمت نوازندگی، بدحجابی، کف و سوت، رقص و نوازندگی چه بوده است.

* مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد استعفا دهد

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که اصلیتی بهمئی دارد به‌خاطر عذرخواهی از مردم این شهر استعفاء کند.

حجازی در ادامه با بیان اینکه آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جای شما اینجا نیست، گفت: آقای وزیر شما باید از اهل تقوا و مردم همچنین خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران عذرخواهی کنید.

امام جمعه گچساران افزود: آقای وزیر به عنوان امام جمعه شهری که اگر فردا نگویید چشمانم آن را نمی‌بیند، از شما می‌پرسم که آیا اعتباراتی که در اختیار مجالس، کف، سوت و رقص و نوازندگی این شهر قرار داده می‌شود بیشتر است یا اعتباراتی که در اختیار قرآن، اخلاق و حوزه‌های علمیه و هدایت نسل جوان قرار می‌گیرد؟!

حجازی متذکر شد: آقای وزیر جاهلانه و نادانسته حرف می‌زنی در حالی که به نوعی در کشور کودتای فرهنگی در حال شکل‌گیری است.

وی یادآور شد: در حالی که صدها هزار جوان ارزشمند برای حفظ این مملکت خون داده‌اند تا بر محور اسلام، تشیع، حلال و حرام و به ویژه اسلام ناب محمدی(ص) مدیریت شود.

حجازی با بیان اینکه آقای وزیر لازم است در کشور خانه‌تکانی فرهنگی صورت گیرد، متذکر شد: در حالی از روحانیت سخن می‌گوئید که آنها با دست خالی از روستای خمین و شهر خامنه که از دید شما کوچک هستند، دستور دادند و مردم نیز اطاعت کردند.

امام جمعه گچساران گفت: چشمان شما مردم و روحانیت را نمی‌بیند همین مردم و همین روحانیت وزارت را در اختیار شما قرار دادند؛ آقای وزیر جای شما اینجا نیست.

وی با بیان اینکه آقای وزیر می‌گوید روحانیت چکاری می‌کند، تصریح کرد: این امر را از رئیس جمهوری که هم روحانی بوده و هم نام روحانی دارد، سؤال کنید.

حجازی گفت: به رئیس جمهور بگوئید کل مملکت در اختیار شماست و من نیز وزیر فرهنگ و ارشاد دولت شما هستم چرا جوانان بیکار، فقیر و معتاد هستند./ خبرگزاری فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198857
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باشت گفت:

    این حاج آقا دنبال چی هست؟

  2. هم وطن گفت:

    جوانی که جهت پیداکردن شغل کارخانه ها وادارات رادرشهرهای مختلف میگر دد باید حمایت شود نه جوانی که نمیتواند خودراکنترل کند ومعتاداست ایشون مریض است بایداول درمان شودتا از عملکرد گذشته خویش درس عبرت بگیردبعد شغل براش ایجاد گردد 

دیدگاه شما