شنبه 9 مرداد 1395 - 2:32

آرزوی جوانان لنده

معتمدان و ریش‌سفیدان لنده‌ای در دیدار با فرماندار این شهرستان بر ضرورت توجه به اشتغال جوانان و اهتمام ویژه به مسکن روستایی در کنار توجه به مناطق گردشگری و حمایت از نهادهای حمایتی تأکید کردند.

به گزارش فارس، نشست هم‌اندیشی معتمدان و ریش‌سفیدان لنده‌ای با فرماندار لنده برگزار شد.

در این جلسه که به منظور شناسایی مشکلات شهرستان لنده و اولویت‌بندی آنها برای پیگیری انجام شد تعدادی از ریش‌سفیدان و معتمدان لنده‌ای حضور یافتند و به بیان مطالب خود پرداختند.

محمدیار سپهر با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در شهرستان گفت: آسیب اجتماعی تنها مواد مخدر نیست بلکه طلاق و عدم رعایت عدالت اجتماعی را می‌توان اولویت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی معرفی و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

این معتمد لنده‌ای به ضعیف بودن نهاد‌های حمایتی و امدادی در شهرستان اشاره و افزود: تلاش برای تقویت نهاد‌های حمایتی و تجهیز نهادهای امدادی از جمله هلال‌احمر از موضوعات مهم و ضروری است که باید با جدیت پیگیری شود.

سپهر اضافه کرد: در شرایط کنونی به دلیل نبود اعتبار و امکانات لازم نهادهای امدادی می‌توان مقابله با بحران‌های مختلف در شهرستان را ندارند.

احمد عظیمی از دیگر معتمدان لنده‌ای با اشاره به ذکر خاطره‌ای از مرحوم آروند از بخشداران لنده تصریح کرد: بیش از 30 سال است که مسؤولان می‌گویند زمانی لنده پیشرفت می‌کند که از بن‌بست خارج شود ولی بعد از 30 سال هنوز نتوانستیم به پیشرفت و توسعه‌ای دست یابیم.

وی به وضعیت فضای گردشگری لنده نیز اشاره و گفت: نبود سرویس بهداشتی و مکان اسکان در مناطق گردشگری لنده عاملی برای دوری گردشگران و مسافران شده و اجازه بهره‌برداری صحیح از این مکان‌ها به شهرستان ما داده نشده است.

سیف‌الله ربانی دیگر معتمد لنده‌ای حاضر در این نشست هم‌اندیشی با انتقاد از نداشتن دستور جلسه گفت: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود.

وی افزود: جلسات هم‌اندیشی نباید به جلسات گزارش عملکرد تفسیر یابد بلکه باید مشکلات بیان و راهکار مناسب برای رفع آن اتخاذ شود.

ربانی یادآور شد: زمانی شهرستانی لنده‌ لقمه دهان سیاسیون بوده و امروز جاده‌های نامطلوب و مرگبار این شهرستان که آنقدر تکرار شده به نفرت تبدیل گشته است.

وی افزود: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج مشکلات جامعه است، ولی متأسفانه در این امر و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روستائیان مظلوم واقع شده‌اند.

این معتمد لنده‌ای به موضوع وام مسکن روستائیان نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه وام‌های مسکن به نام روستا پرداخت و به کام شهر تمام شوند که این باعث مهاجرت روستائیان به شهر شده و نیاز است نظارت جدی بر این موضوع صورت پذیرد.

ربانی در ادامه بر لزوم توزیع اعتبارات با توجه به شاخص جمعیت در شهرستان اشاره و گفت: درست است که اعتبارات شهرستان اندک بوده ولی همین اعتبار باید به تناسب در شهرستان توزیع شود و امروز مناطق سردسیری ما بیش از گذشته نیازمند توجه هستند.

غلامرضا شهریاری از پیشکسوتان و معتمدان لنده، زیباسازی شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: شهر را شهروند می‌سازد و در این زمینه باید زیبا سازی فضای شهری مورد توجه جدی شهرداری باشد.

سبزعلی ویسی نماینده ادوار گذشته شورای اسلامی شهر لنده هم در این جلسه و نشست امنیت و سلامتی را در خدمت بزرگ نظام،به مردم دانست و گفت: بحث سلامت در سه سال گذشته در سطح کشور به طور بسیار مطلوبی توسعه یافته ولی شهرستان لنده از آن بی‌نصیب مانده است.

وی نبود متخصص و درمانگاه تخصصی را یادآور شد و افزود: تجهیزات و امکانات پزشکی موجود جوابگوی نیاز شهرستان نیست هرچند در چند هفته اخیر بحث راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی نیز اجرایی شده ولی این امکانات نیاز بیش از 30 هزار نفر جمعیت شهرستان را برطرف نمی‌سازد.

ویسی به حدیثی از امام علی(ع) اشاره و ادامه داد: اشتغال و استخدام در ادارات شهرستان یکی از دغدغه‌های جوانان تحصیل کرده شهرستان بوده که در سال‌های اخیر به عنوان یک رؤیا برای جوانان ما تبدیل شده و شاهد انتقال برخی افراد از ادارات سایر شهرستان‌ها به لنده هستیم.

وی به لزوم پیگیری مراکز فرهنگی و تفریحی در کنار امامزاده سید عمادالدین ولی(ع) در روستای مونه از توابع لنده اشاره و گفت: مجتمع فرهنگی و تفریحی شهید طیب در حاشیه پارک امید مورد غفلت مسؤولان قرار گرفته و نیاز است در این زمینه اعتبار لازم تخصیص داده شود.

ویسی در ادامه به تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان اشاره و افزود: اشتغال با 3 میلیون تومان تسهیلات به وقوع نمی‌پیوندد و نیاز است تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198850
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما