شنبه 9 مرداد 1395 - 11:52

دفاع تمام قد تاجگردون از صفدر حسینی/پروژه های قابل تقدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد(+تصاویر)

وی خاطر نشان کرد: ۳۸۱میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای طرح ها و مجتمع های آبرسانی این استان اختصاص یافت که در اختصاص این میزان اعتبار ، صفدر حسینی کمک های زیادی کرده است.

گروه اجتماعی- مراسم کلنگ زنی آبرسانی باباکلان با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، معاون عمرانی استاندار، فرماندار گچساران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فیض الله پاسره با اشاره به کمبود منابع آبی در ایران و لزوم صرفه جویی و حراست از این منابع اظهار داشت: بارندگی در ایران بسیار کمتر از نرم جهانی است و از سوی دیگر تبخیر هم بسیار بالاست و همین شرایط کم آبی و خکشکسالی های سختی در ایران را رقم زده است.

آبرسانی به هر خانوار روستایی 10 میلیون تومان هزینه دارد

به گزارش بویرنیوز؛ مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هزینه آبرسانی به هر خانوار روستایی در استان قریب به 10 میلیون تومان است یعنی برای آبرسانی هر مترمکعب به روستائیان بیش از 1200 تومان هزینه می شود و روستائیان برای هر مترمکعب تنها 140 تومان هزینه می دهند.

SONY DSC

وی با اشاره به تاثیر قیمت کم و غیر واقعی آب  در هدر روی این ماده حیاتی بیان کرد: آب میراثی است که به دست ما رسیده و هم ما به عنوان مسئول و هم روستائیان وهمه مردم استان باید در حراست از این ماده گرانبها باید نهایت دقت و مسئولیت پذیری را داشته باشیم.

پاسره گفت: بهره برداری از منابع زیرزمینی در دنیا حدود 40 درصد است و این رقم در ایران به بیش از 80 درصد می رسد و همین امر زمینه ساز خطر بزرگی برای نسل های بعد در آینده نه چندان دور این مرز و بوم خواهد بود.

ضرورت تصفیه پساپ فاضلاب ها و استفاده در صنایع و فضای سبز

وی گفت: به اندازه کافی چاه حفر کردیم الان باید صرفه جویی کرد .

مدیرعامل شرکت آبفار تصریح کرد: استفاده از پساپ تصفیه خانه ها برای مصارف صنایع و حتی فضای سبز باید به جد پیگیری شود تا از هدر روی آب شرب در این بخش ها جلوگیری شود.

پاسره عنوان کرد: دفع بهداشتی فاضلاب اقدام مهم دیگری است که باید همه مسئولان ذیربط جدی بگیرند و در همین راستا آب و فاضلاب روستایی مطالعه جمع آوری و دفع فاضلاب های دست سد کوثر را بخاطر حفاظت از این سفره زیرزمینی آغاز کرده است.

SONY DSC

وی گفت: در گذشته در بخش کشاورزی سرمایه گذاری خوبی نشده و همین امر هدر روی آب شرب زیادی در این بخش را در پی داشته که البته هم اکنون با بکارگیری روش های نوین در این بخش تا حدودی بهبود داشتیم.

چرا آب روستاهای باباکلان تیره است؟

مقام ارشد آبفار استان ادامه داد: در باباکلان و روستاهای اطراف هرچند آب هست اما به دلیل نوع جنس لوله هایی که در سالهای گذشته کار شده در مواقع قطع برق تغییر رنگی را شاهدیم و هرچند آب آلوده نیست اما موجبات نارضایتی ردم را در پی داشته است.

فیض الله پاسره افزود: با اصلاحاتی که در این مسیر خواهیم داد تا چند ماه آینده با وتکمیل مجتمع بزرگ آبرسانی باباکلان مشکلات کیفیتی آب این بخش ها رفع خواهد شد هرچند هم اکنون هم به مردم اطمینان می دهیم که از نظر بهداشتی آب این روستاها هیچگونه مشکلی نداشته و ندارد.

وی عنوان داشت: یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به آّبرسانی روستاها بود که البته این مهم با تدبیر مقام معظم رهبری، نمایندگان مردم در مجلس به خصوص دکتر تاجگردون، در همراهی با دولت به وقوع پیوست و از ره آورد آن اختصاص بیش از 38 میلیارد تومان به آّرسانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را شاهد بودیم.

جهش بزرگ در آبرسانی روستایی

این مسئول ادامه داد: 471 روستا با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر تحت پوشش مجتمع های تعریف شده از صندوق توسعه ملی قرار می گیرند و در آِینده نزدیک شاهد جهش بزرگی در برخورداری جمعیت روستائی از آب شرب خواهیم بود.

SONY DSC

در ادامه این مراسم معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت آب در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در برنامه آمایش استان، علیرغم اینکه ما فکر میکریم گردشگری نقش اول را داشته باشد اما آب در جایگاه نخست فاکتورهای توسعه ای قرار گرفت.

پژمان نیک اقبالی بیان کرد: آب به عنوان کالای استراتژیک بدل شده و استان ما در این زمینه قابلیت های خوبی برای نق آفرینی در آینده را دارد.

آب جایگاه نخست در توسعه کهگیلویه و بویراحمد را دارد!

وی گفت:   در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای تخصیص سهم آب استان از سدها و روان آب ها را داشتیم که تا حد قابل توجهی به این مهم دست یافتیم و دنبال افزایش بیش از پیش سهمیه آب استان هستیم.

نیک اقبالی گفت: تا 3 سال پیش مشکلات زیادی در زمینه آب شهرستان گچساران داشتیم که با تکمیل این مجتمع ها دیگر مشکلات آنچنانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بهبود آبرسانی در همه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معمولا در کل استان یا کلنگ زنی و یا افتتاح مجتمع های روستایی را داریم که قطع به یقین با اجرایی شدن همه طرح ها جهش بزرگی در آب روستاها را شاهد خواهیم بود.

در بخش کشاورزی هدر روی آب شرب را داریم

معاون عمرانی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش کشاورزی هدر روی آب را شاهدیم که امیدواریم انشالا با برنامه های جهاد شاهد کاهش آن باشیم.

SONY DSC

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: خدمت به مردم وظیفه دولت است.

غلامرضا تاجگردون افزود: تامین اعتبار برای چنین پروژه های بزرگی، بسیار دشوار است و فرایند سختی باید طی شود تا منابع مورد نیاز تامین شود.

تاجگردون به مشخصات این پروژه اشاره کرد و عنوان کرد: اجرای ۶۵ کیلومتر لوله گذاری،ساخت ۹ مخزن با ذخیره آب چهار هزار و ۵۰۰ متر معکب، حفر و تجهیز دو چاه و اجرای ۱۰ هزار متر محوطه سازی، احداث ۴ ایستگاه پمپاژ ، نصب دو دستگاه کلر زنی الکترولیز نمک طعام از بخش های مهم این طرح است.

وی تصریح کرد: : با بهره برداری از این طرح بزرگ ۱۳ روستا با جمعیتی بیش از 6140 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

لطف بزرگ صندوق توسعه ملی به کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبار سالیانه آبفای روستایی گچساران ۱۲ میلیارد ریال است، افزود: اختصاص ۴۵میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبرسانی به یک پروژه این شهرستان نشانگر توجه دولت به تقویت زیرساخت های آب آشامیدنی مناطق محروم است.
.
وی خاطر نشان کرد: ۳۸۱میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای طرح ها و مجتمع های آبرسانی این استان اختصاص یافت که در اختصاص این میزان اعتبار ، صفدر حسینی کمک های زیادی کرده است.

SONY DSC

دفاع تمام قد تاجگردون از صفدر حسینی

وی با اشاره به برخی از سیاسی کاری ها در موضوع فیش های حقوقی و اجحاف در حق صفدر حسینی، گفت: وظیفه دارم در این گرمای 50 درجه از خدمت گذاری های دکتر صفدر حسینی بگویم چرا که اگر نگم  حقی که بر گردنم است به خوبی ادا نمی شود.

تاجگردون بیان کرد: صفدر حسینی به بخش آب روستاهای کشور کمک چشمگیری کرد و باید از وی بخاطر کمک های فراوان نه به این استان بلکه کل ایران قدردانی کرد.

این مسئول افزود: به هر روی من و صفدر حسینی هر دو روستا زاده ایم و توانستیم درد روسائیان را بهتر درک کنیم.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت با اشاره به این که قیمت تمام شده هر متر مکعب آب برای دولت ۱۲ هزار ریال است و مشترکان تنها یکهزار و ۵۰۰ ریال آن را می پردازند، افزود: اولویت قانونگذاران کشور اخذ قیمت واقعی آب برای مشترکان پرمصرف است و از طرفی خود مردم هم باید قدر آب را بدانند و صرفه جویی کنند./روابط عمومی آبفار

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بصیر گفت:

    آفرین بر دکتر پاسره از توانمدترین مدیران استان و درود بر تاجگردون عزیز

  2. شرمت الله گفت:

    تاجگردون واقعا مرد قدر شناس

  3. سلام گفت:

    خسته نباشی و خدا قوت به اقای پاسره و همکاران ایشان

  4. ناشناس گفت:

    بحران آب یاسوج چه می شود

دیدگاه شما