پنجشنبه 7 مرداد 1395 - 13:17

قیمت مصوب شکر اعلام شد

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به افزایش ۲۲۰ تومانی قیمت شکر گفت: قیمت شکر از ۲۳۰۰ تومان مصوب در سال گذشته به ۲۵۲۰ تومان در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش فارس، بهمن دانایی با اشاره به ابلاغیه معاونت رئیس‌جمهور در مورخ 8 خرداد 95 مبنی بر تعیین قیمت شکر در ابتدای هر سال گفت: ستاد تنظیم کارگروه بازار مصوب کرد با توجه به اینکه چغندر پاییزه در اردیبهشت و خرداد برداشت می‌شود، قیمت شکر از این پس، در ابتدای هر سال تعیین و مصوب شود.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر، افزود: بر این اساس، قیمت شکر از سال 95 در فروردین ماه هر سال تعیین و اعلام می‌شود.

دانایی تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصوب شکر (عرضه درب کارخانه) با 220 تومان افزایش نسبت به سال گذشته از 2300 تومان به 2520 تومان برای سال جاری تعیین شد.

وی بیان داشت: البته سال گذشته قیمت خرید شکر از کارخانه‌ها 2530 تومان مصوب شده بود و قیمت عرضه آن به مصرف‌کننده (درب کارخانه) 2300 بود که بر این اساس مقرر شده بود مابه التفاوت آن توسط دولت به کارخانه‌ها پرداخت شود.

دانایی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در رابطه با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شکر در سال جاری به کارخانه‌ها اتخاذ نشده است، گفت: کارخانه‌های قند و شکر بابت مابه‌التفاوت قیمت شکر در سال 93 و 94 مبلغ 510 میلیارد تومان از دولت طلب دارند.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بین یک میلیون و 600 هزار تن تا یک میلیون و 700 هزار تن شکر در کشور تولید شود، گفت: برداشت چغندر از 5 شهریورماه آغاز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن شکر در کشور تولید شد که نسبت به سال‌های قبل‌تر، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

دانایی در مورد میزان واردات شکر خام به کشور گفت: در حال حاضر چهار کشتی حامل 240 هزار تن شکر خام در بنادر کشور در حال ترخیص و تخلیه بار هستند.

وی افزود: تا پایان شهریور امسال 430 هزار تن شکر خام به کشور وارد می‌شود که 170 هزار تن آن برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر، تصریح کرد: قطعاً بخشی از شکر وارداتی از سوی شرکت بازرگانی دولتی برای فعال‌سازی کارخانه‌های تصفیه قند و شکر دراختیار این کارخانه‌ها قرار می‌گیرد که البته در سال گذشته و همچنین اوایل امسال نیز شرکت بازرگانی دولتی، ذخایر استراتژیک شکر خام خود را به صورت کارمزدی دراختیار این کارخانه‌ها قرار داده است.

احتکارکنندگان هر چه زودتر شکرهای انبارشده را به بازار عرضه کنند

دانایی با توصیه به احتکارکنندگان شکر گفت: بهتر است این افراد سودجو هر چه زودتر شکرهای انبارشده را به بازار عرضه کنند، چون با ورود شکر به بازار، به زودی متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد: قیمت شکر در بازارهای جهانی هم از ابتدای امسال افزایش داشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198710
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما