پنجشنبه 7 مرداد 1395 - 11:27

ابراز ارادت وزیر ارشاد به مردم بهمئی/ واکنش مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد به سخنان وزیر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد صحبت های پیش آمده درباره اظهارات اخیر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش فصلی مدیران این وزارتخانه در مورد سیاست های فرهنگی کشور و انتقادات برخی ائمه جمعه واکنش نشان داد.

به گزارش بویر نیوز، رضا دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران در مورد صحبت های پیش آمده درباره اظهارات اخیر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش فصلی مدیران این وزارتخانه در مورد سیاست های فرهنگی کشور و انتقادات برخی ائمه جمعه واکنش نشان داد.

وی در این گفت و گو با اشاره به برخی سوءبرداشت ها از سخنان آقای جنتی گفت: بنده در همایش مذکور حضور داشتم و سخنان و انتقادات آقای جنتی محتوایی و با نگاهی کلی به مسائل کلان فرهنگی کشور بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در این سخنرانی هیچ اشاره ی مستقیم و یا غیر مستقیمی به شهر و یا قوم خاصی نشد و اظهارات آقای جنتی در پاسخ به مجموعه انتقاداتی بود که بعضا از سوی برخی ائمه محترم جمعه در مورد حذف پسوند اسلامی از این وزارتخانه صورت می گیرد که وی در جواب این انتقادات توضیحات مبسوطی ارایه کردند و اظهار داشتند: با توجه به کثرت دستگاه های فرهنگی و وظایفی که این دستگاه ها در حوزه فرهنگ دارند همگی باید در برابر معضلات این حوزه پاسخگو باشند و این گونه نباشد که در مواقع بحران و یا نقد نوک انتقادات و اعتراضات صرفا متوجه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سپس به برخی سوءبرداشت ها از این سخنان در شهرستان بهمئی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در چند روز اخیر کسانی در فضاهای مجازی با نیات و مقاصد سوء در جهت القاء این نکته بوده و هستند که سخنان آقای جنتی به مردم و امام جمعه محترم بهمئی اشاره داشته است. در حالی که اگر به اصل سخنان که در آرشیو رسانه های رسمی موجود است مراجعه شود کاملا روشن است که واقعیت برخلاف اظهارات و سوءتفاهمات پیش آمده می باشد .
دهبانی پور با اشاره به همین حساسیت ها و سوءتفاهمات پدید آمده در این باره گفت: بعد از این واکنش ها در تماسی که با آقای وزیر داشتم ایشان نسبت به این سوءبرداشت ها ابراز تاسف و تاکید داشتند: مقصودشان هرگز شهر و مردم دیار خاصی نبوده است و صحبت هایشان در جواب انتقاداتی بوده که با نادیده گرفتن تلاش های گسترده ی مجموعه خدوم وزارت در حوزه های دینی و معارف اسلامی به صورت غیر منصفانه و با هر بهانه و اتفاق فرهنگی علیه این وزارتخانه موضع می گیرند.
دهبانی پور هم چنین از سلام و پیام اقای جنتی نسبت به مردم بهمئی خبر داد و اظهار داشت: در این تماس آقای جنتی تاکید کردند: ارادت و شناخت بنده نسبت به مردم خوب بهمئی به گذشته و زمانی که در استانداری استان خوزستان بودم و با مردم خوب بهمئی ارتباط داشتم بر میگردد. دهبانی پور به نقل از علی جنتی گفت: آقای جنتی در ادامه اظهار داشتند: مردم بهمئی مردمی مبارز و شجاع می باشند که در طول تاریخ خالق حماسه های عظیمی بویژه در سال های دفاع مقدس بوده اند و اینک نیز فرزندان این دیار در جایگاه های ارزشمندی در حال خدمت به نظام و مردم می باشند و مردم این دیار کماکان در کنار انقلاب و رهبری در صحنه حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ی این گفت و گو خود نیز به نقش و جایگاه مردم بهمئی در تحولات استان و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: برخی ها مغرضانه در چند روز اخیر سعی داشتن با بزرگ نمایی این موضوع و تشکیک در افکار عمومی قصوراتی را نیز متوجه اینجانب نمایند که لازم است اعلام کنم: بنده خود را متعلق به مردم خوب بهمئی می دانم و به این تعلق خاطر افتخار میکنم و همچون سایر فرزندان آن دیار هرگز هیچ بی احترامی را به سرزمین و مردم دیارم تحمل نمی کنم.
وی با گلایه از مواضع برخی افراد گفت: با جو سازی و تحریف واقعیت نمی توان سبب ایجاد فاصله در میان مردم و خادمان آنان شد و کماکان اینجانب به عنوان یک فرزند کوچک و خادم انها در مقام مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده خدمت به مردم در مسیر انقلاب و شهدا هستم.
دهبانی پور با تاکید بر سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل با سایر دستگاه های فرهنگی بویژه ائمه محترم جمعه استان اظهار داشت: در پانزده ماهی که از مدیریت اینجانب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می گذرد مجوعه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بهره گیری از رهنمون های حضرت ایت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان تعاملات و ارتباطات مطلوبی با مجموعه ی محترم ائمه جمعه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه داشته است که همه این تعاملات در جهت نیل به تعالی و توسعه فرهنگی جامعه بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این گفت و گو با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی در جامعه خواستار حفظ این وحدت و همدلی در میان همه گروه ها و مردم شد و تصریح کرد: مردم به شایعات و جوسازی های بعضا سیاسی و جناحی توجهی نداشته باشند که این مسئله به توسعه و پیشرفت استان آسیب وارد می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198691
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسین گفت:

    دروغ هرچه بیشتر باشه بهتره دهبانی کمتر چخان کن مرگ حقه

  2. رخ افروز گفت:

    مگه جنتی خودش زبون نداشت  مستقیما از مردم عذرخواهی کند.شاید هم مدیرکل از جانب خودشان این حرفها را بلغور می کنند

  3. آگاه گفت:

    وزیر حرف مفتی زد حالا چه ابراز ارادتی خجالت بکشید /یارانه اتان را قطع می کند /…….

  4. فرزند بهمئی گفت:

    سرپوش نزد به کار وزیر به تو هم میگن بهمئی……………

  5. جواد گفت:

    رعایت انصاف خیلی خوبه این همه واکنش قومیگری چرا . چرا از امام جمعه لیکک که با حرفهای حاشیه ایش در همه نمازها معروف خاص و عام شده سخنی و انتقادی نمیکنید

  6. امین گفت:

    مدیر کل مجبوره هست به قول لری خمو خشبای وزیره بگو

  7. مسعود شصت چی گفت:

    امامان جمعه معصوم هستن آری از خطا و اشتباه …

  8. ناشناس گفت:

    اقای امام جمعه این تریبون که دراختیارداریدقداست داردلطفاعقده گشایی سیاسی وجناحی نکن برای رفع بیکاری رفع خودکشی ها وهزاران درددیگرتقلاداشته باشیدوگرنه وزارت ارشادصاحبان انقلابی دارد

دیدگاه شما