چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 9:54

هشدار تاجگردون به مدیران / ضعف در امور برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: توقع مردم از مدیران اقتصادی کار و تلاش جدی است.tajgardon

امروز نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

تاج‌گردون در این نشست هم‌اندیشی به دغدغه‌های دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار امسال دغدغه‌های دولت یازدهم در حمایت از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای کمک به توسعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال جذب سرمایه‌گذاران و هیأت‌های تجاری هستیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های کشور و استان به دلیل کاهش منابع مالی نمی‌توانند به طور مطلوب از واحدهای تولیدی و اقتصادی حمایت کنند، افزود: پرداخت نشدن اقساط تسهیلات توسط مردم یکی از دلائل محدودیت بانک‌ها در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است.

تاج‌گردون خواستار رشد و ارتقاء مدیران اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد شد و اظهار کرد: توقع مردم از مدیران اقتصادی استان کار و تلاش جدی است.

وی مدیران بخش اقتصادی را به انواع مدل‌های ماشین تشبیه کرد و گفت: انواع مدیران اقتصادی در سطح استان و کشور داریم که برخی از مدیران به دلیل فعالیت پایین مدیران پیکانی محسوب می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران اقتصادی استان هنوز به رشد و توانایی و فعال بودن مدیران اقتصادی سایر استان‌ها نرسیده‌اند.

وی به ضعف در امور اجرایی و برنامه‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: ضعف در امور اجرایی و برنامه‌ریزی استان به ویژه در حوزه اقتصادی مخفی می‌شود و می‌خواهیم با دعوا و بحث و جدل حقمان را بگیریم و از این شیوه و روش اقتصاد استان را توسعه دهیم که این امکان‌پذیر نیست.

تاج‌گردون با مطلوب ارزیابی نکردن سطح اقتصادی استان گفت: مدیران اجرایی استان به ویژه مدیران اقتصادی خودشان را درگیر مسائل بی‌اهمیت و حاشیه‌ای می‌کنند و از پرداختن به مسائل کلان حوزه اقتصادی باز می‌مانند و نمی‌توانند طرح‌های بزرگ و کلان اقتصادی و اشتغالزائی ایجاد کنند.

وی از تمایل مردم برای حضور در مشاغل بخش صنعتی خصوصاً حوزه نفت و گاز به عنوان معضلی جدی و اساسی در استان یاد کرد و ادامه داد: افرادی می‌خواهند هر طوری شده از فنس شرکت نفت عبور کرده و در این شرکت به‌کار گرفته شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمایل مردم برای حضور در شرکت نفت و گاز گچساران یک معضل جدی و اساسی است در حالی که بخش‌های خدمات و کشاورزی و گردشگری اشتغالزایی خوبی می‌توانند داشته باشند که جویندگان کار به سمت این مشاغل بروند.

وی خواستار ایجاد ارزش افزوده در تمام بخش‌های اقتصادی استان به ویژه بخش صنعت شد و گفت: ایجاد ارزش افزوده به تولید اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه استان کمک می‌کند.

تاج‌گردون به مدیران اقتصادی ضعیف و کم‌کار استان اولتیماتوم داد و افزود: مدیران اقتصادی که توانایی و شایستگی کار کردن در استان را ندارند کنار گذاشته شوند.

وی بیان کرد: درآمد سرانه مردم استان بدون احتساب نفت و گاز حدود ۶۰ درصد میانگین کشوری است که با این درآمد اندک نمی‌توان ایجاد اشتغال کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارک علم و فناوری در سطح کشور است، گفت: پارک علم و فناوری می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

وی با بیان مشکلات موجود برای ایجاد پارک علم و فناوری افزود: استان تاکنون هیچ مبلغی برای ایجاد پارک علم و فناوری دریافت نکرده، ضمن اینکه معارضات اجتماعی از دیگر علل تأخیر در ایجاد این پارک است.

تاج‌گردون عنوان کرد: با راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار آن ایجاد شده و منجر به توسعه اقتصادی و همه جانبه در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198539
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسابگر گفت:

    جناب تاجگردون مدیران اقتصادی استان روی هم 30 (سی ) رای برای شما نداشتند و ندارند.
    اینها هم ضعیفند هم آبی از آنها برای شما گرم نمی شود

دیدگاه شما