سه شنبه 5 مرداد 1395 - 23:09

سخنان قابل تامل فرماندار بویراحمد درباره دولت قبل و شانتاژهای منفعت طلبان/ کسی گول نمی‌خورد

فرماندار بویراحمد ادامه داد: عده‌ای که همواره منافع گروهی خود را به منافع ملی ترجیح داده‌اند تلاش می‌کنند که واقعیت‌ها را انکار کنند.

فرماندار بویراحمد گفت: مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه باشد.

 به گزارش «بویر نیوز»، سید محمد کاظم نظری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه اظهار کرد: جایگاه آموزش و پرورش در جامعه بزرگ فرهنگی در هر بحثی و در ارتباط با مقوله توسعه باید در اولویت باشد.

فرماندار بویراحمد اذعان کرد: در کشورهای در حال توسعه متأسفانه موضوعات دیگری که بعضاً هم اختیاری و با برنامه نیست و گاهاً هم اجباری نیست، نسبت به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در اولویت قرار می‌گیرند.

نظری با بیان خدمات دولت یازدهم گفت: برخی هر روز تلاش می‌کنند برای دولت بحران رسانه‌ای جدیدی ایجاد کنند و عملکرد انقلابی آن را زیر سؤال برده و حتی انکار کنند.

نماینده ارشد دولت در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در این شرایط است که ناچار باید لب به سخن گشود و از شرایط گذشته گفت تا مردم آگاه شوند که دولت تدبیر و امید وارث چه مشکلاتی بوده است و چه تحولاتی را در عرصه‌های مختلف عملی کرده است و موجب ثبات و آرامش خوبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و  اجتماعی شده است.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: عده‌ای که همواره منافع گروهی خود را به منافع ملی ترجیح داده‌اند تلاش می‌کنند که واقعیت‌ها را انکار کنند.

این مسؤول تصریح کرد: براساس شرایط کنونی، مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه باشد و همت دولت تدبیر و امید در این بوده است که با تلاش جهادی و انقلابی بخشی از مشکلات گذشته را سامان بخشند.

فرماندار بویراحمد در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: موضوع دیگری که در این باره باید مورد توجه و دقت قرار دهیم، دستگاه‌ تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی است که با کمی شجاعت و صداقت در کلام باید بگوییم که کوچکترین کارها در دولت گذشته به گونه‌ای برای مردم بازنمایی می‌شد که گویی معجزه‌ای رخ داده است.

نظری اضافه کرد: در کهگیلویه و بویراحمد در توسعه راهسازی ما وقتی تونلی افتتاح می‌شد بدون اینکه به پیشینه عمرانی آن در دولت‌های گذشته اشاره شود به گونه‌ای بازنمایی می‌شد که گویی معجزه‌وار در کمترین زمان ممکن و در همان یکی دو روز محقق شده است.

این مسؤول ادامه داد: در دولت یازدهم به عنوان نمونه ارتباط تاریخی منطقه زیلایی و نقشی که در خروج از محرومیت مطلق آن منطقه خواهد داشت، کمترین اطلاع‌رسانی صورت نگرفت و در حوزه روستاها به گونه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فضاسازی می‌شود که دولت تدبیر و امید در این حوزه خدماتی ارائه نکرده است.

فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: چنین فضاسازی‌های نادرست و به دور از واقعیتی به این امید صورت می‌گیرد که امکان پاسخگویی در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و به لحاظ قانونی نیز در فضای گمنامی این شبکه‌ها پاسخگو نباشند و در واقع از این بی‌هویتی تاریخی در سخن گفتن بهره‌ای ببرند و امید واهی دارند که مردم آگاه و فهیم را فریب داده و با عوام‌فریبی به منافع گروهی برسند.

نظری ادامه داد: در بحث بنیاد مسکن که نهادی دولتی نیست، در گزارش رسمی شان آمده است که در سال ۹۴ به اندازه سه دهه گذشته بهسازی و آسفالت روستاها انجام شده است و این هم نتیجه ابتکار دولت یازدهم بوده است که قیر رایگان را در اختیار آن‌ها قرار داده است و چنین تحول با شکوهی را در عرصه روستاها رقم زده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا خدمات دولت اطلاع‌رسانی نشوند و یا به صورت خلاصه و کم اهمیت و گذرا به مردم برسانند که در واقع این را هم به نحو مطلوب خودشان بازنمایی می‌کنند.

فرماندار بویراحمد تبیین کرد: در این شرایط است که ما از مظلومیت دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف سخن می‌گوییم.

نظری تصریح کرد: با وجود اینکه همه ما اذعان داریم که جایگاه اقتصادی و معیشتی فرهنگیان باید بهبود یابد عزیزان به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به عنوان یکی از خدمات برجسته دولت برای جامعه فرهنگیان یاد کردند آن هم در شرایط نامطلوب اقتصادی که دولت در طی این سال‌ها با آن مواجه بوده است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه مردم ما هم مردم قدردانی هستند اما در شرایط موجود، فضای تبلیغات و اطلاع‌رسانی در شرایط غیر حرفه‌ای و بی‌اخلاقی به سر می‌برد، گفت: چنین شرایط حاکم بیشتر با بحث قدرت و ثروت گره خورده است نه با اصول حرفه‌ای و اخلاقی حوزه اطلاع‌رسانی.

این مسؤول با تاکید بر اینکه همواره تاکیدمان بر این بوده که مدیران ما ابتدا در حوزه کاری خود مجری سیاست‌های دولت تدبیر و امید باشند، گفت: این امری بدیهی است که مدیر باید به سیاست‌های دولت اعتقاد داشته باشد تا بتواند همراه باشد و در راستای عملی و اجرایی کردن آن سیاست‌ها برآید.

نظری تاکید کرد: در سفر ریاست جمهوری هم مردم میهمان‌نواز ما در طول تاریخ میزبانی استان مان در سطح کشور همواره جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و در این موضوع زبانزد هستند.

فرماندار بویراحمد یادآور شد: استقبال از سفر رئیس جمهور در واقع بیعتی است با نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره در طول تاریخ استان مردم ما بیعت با شکوه با نظام داشته‌اند و امیدواریم تمامی دستگاه‌ها و ادارات ضمن حضور مسئولانه در میزبانی این سفر، در راستای تحقق این حماسه باشکوه و در جهت رشد و توسعه استان سنگ تمام بگذارند به خصوص از آموزش و پرورش عشایر انتظار داریم زمینه حضور عشایر غیور که دارای رسالت اصیل فرهنگی برای قوم لر هستند را فراهم کنند.

فرماندار بویراحمد در پایان متذکر شد: از همدلی و یک صدایی مردم شریف استان در نزدیکی سفر ریاست محترم جمهوری باید خوشحال باشیم و به فال نیک بگیریم و ان‌شاء‌الله میزبانی باشکوهی از دولت محترم داشته باشیم که همچون حضورهای عمومی پیشین مردم ما و میزان وفاداری آن‌ها به نظام تا مدت‌ها در سطح کشور زبانزد عام و خاص باشد و با این حضور، خادمان استان را در پیگیری مطالبات به حق شان یاری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198469
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما