سه شنبه 5 مرداد 1395 - 21:08

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد جزو سه استان برتر کشور/ تاج گردون: مدیران اجرایی و برنامه ریزی تلاش بیشتری کنند(+تصاویر)

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از راه‌اندازی مرکز پژوهش های اقتصادی در این اتاق با هدف تولید ایده، فکر، پیشنهاد و راهکار در زمینه مسائل اقتصادی خبر داد

گروه اجتماعی – نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، جبار کیانی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان با غلام‌رضا تاجگردون؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتاق بازرگانی یاسوج همواره یار و مددکار دولت بوده و تاکنون در این زمینه هیچ کوتاهی نداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تعداد جلسات و مصوبات جزو سه استان برتر کشور است عنوان کرد: بخش خصوصی استان تعامل مطلوب و مناسبی با مسئولان اجرایی دارد.

کیانی ابراز کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان به طور مستمر تشکیل جلسه می‌دهد و مصوبات آن نیز به جد توسط اتاق بازرگانی پیگیری می‌شود و تاکنون بخش زیادی از این مصوبات منتج به نتیجه شده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی یاسوج ارتباط مطلوبی با اتاق بازرگانی کشور برای جذب اعتبارات و بهبود فضای کسب و کار در استان دارد اظهار داشت: رویکرد جدید اتاق بازرگانی استان حمایت جدی از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار است.

SONY DSC

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از راه‌اندازی مرکز پژوهش های اقتصادی در این اتاق با هدف تولید ایده،  فکر، پیشنهاد و راهکار در زمینه مسائل اقتصادی خبر داد و افزود: ضروری است هیئت های تجاری کشوری و خارجی برای کمک به توسعه اقتصادی استان بیشتر وارد استان شوند و اتاق بازرگانی آماده استقبال و حمایت از این هیئت‌ها است.

کیانی با اشاره به پیوند دانشگاه و صنعت و ضرورت‌های تحقق این مهم گفت: اتاق بازرگانی یاسوج همکاری و مشارکت مطلوبی با دانشگاه‌های مختلف موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

 در ادامه غلامرضا تاجگرون ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در توسعه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاران و هیئت‌های تجاری و اقتصادی با هدف کمک به توسعه استان هستم و به طور مستمر این موضوع را پیگیری می‎کنم.

وی عنوان کرد: بانک‌های کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محدودیت منابع مالی به طور مطلوب نمی‌توانند از واحدهای تولیدی حمایت کنند که مهمترین دلیل نیز عدم پرداخت مطالبات بانک‌ها توسط مردم است

SONY DSC

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دغدغه دولت یازدهم حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار است تصریح کرد: با توجه به شعار امسال دغدغه دولت در این زمینه افزایش پیدا کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران خواستار رشد و ارتقاء مدیران اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: ضعف در امور اجرایی و برنامه ریزی این استان در تمام بخش‌ها از جمله اقتصادی مخفی و بیان نمی شود در حالی الان توقع و انتظار مردم از مدیران اقتصادی کار و فعالیت جدی است.

تاجگردون با اشاره به اینکه مدیران اقتصادی استان درگیر مسائل بی اهمیت و حاشیه‌ای می شوند گفت: توزیع اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان مناسب نیست زیرا همه دوست دارند در بخش صنعت و  نفت فعالیت کنند در صورتی می‌تواند در بخش‌های دیگر از جمله خدمات، گردشگری و کشاورزی نقش ارزنده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد باید برای اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه ارزش افزوده ایجاد شود اظهار داشت: مدیران اقتصادی کم توان و فاقد لیاقت و شایستگی این استان باید کنار گذاشته شوند تا افراد توانمند مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

SONY DSC

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: درآمد سرانه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بدون احتساب نفت و گاز حدود 60 درصد میانگین کشوری است که با این درآمد سرانه نمی‌شود ایجاد شغل کلان کرد.

تاجگردون خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون پارک علم و فناوری بوده و تاکنون هیچ مبلغی برای احداث این پارک دریافت نکرده است در حالی در صورت افتتاح، مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان نیز در کنار آن راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه این مراسم نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان داشت: اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت اقتصاد نوین حرکت کند.

چنگیز هاشمی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل اقتصادی هیچ‌گونه افق، چشم‌انداز، طرح آمایش و برنامه راهبردی وجود ندارد.

وی عنوان داشت: به همین دلیل با وجود داشتن ظرفیت‌های چشمگیر در کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری این استان بالا است.

این مسؤول تصریح کرد: بیکاری از عوامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی در استان است که باید کاهش پیدا کند.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم در زمینه اقتصاد ،صادرات و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد نشده که با تأمین این زیرساخت‌ها اقتصاد استان رونق می‌گیرد.

هاشمی اضافه کرد: باید اقتصاد استان برای رقابت با سایر استان‌ها به سمت اقتصاد نوین و علمی پیش برود  که برای محقق شدن این موضوع نیازمند احداث پارک علمی و فناوری هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198449
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما