سه شنبه 5 مرداد 1395 - 15:48

دو فرد مسلح، گلوی کشیش کلیسای نورماندی را بریدند

در ادامه موج اقدامات تروریستی در مناطق مختلف جهان، به ویژه کشورهای اروپایی، دو مرد مسلح به سلاح سرد وارد کلیسایی در نرماندی فرانسه شده و ضمن اقدام به گروگان گیری، کشیش کلیسای مذکور را به شکل وحشیانه ای به قتل رساندند. گروگان گیری با کشته شدن دو مهاجم به دست نیروهای پلیس، پایان یافته، اما تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.
به گزارش «تابناک» به نقل از گاردین، دو مرد که در کلیسایی در «نرماندی» واقع در شمال فرانسه اقدام به گروگان گیری کرده بودند، گلوی کشیش کلیسا را بریده و وی را به قتل رساندند. ژاکو هامل 84 ساله، کشیشی بود که توسط دو فرد مهاجم، پیش از آنکه هدف گلوله پلیس قرار گرفته و از پا دربیایند، به قتل رسیده است.
سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفته واحدهای وِیژه پلیس این کشور، کلیسای مذکور را به محاصره خود درآوردند و دو فرد مذکور پس از بیرون آمدن از کلیسا، هدف قرار گرفته و از پا درآمدند. سه تن از گروگان ها بدون هیچ آسیبی نجات یافته اند، اما حال یک نفر دیگر وخیم است.
هنوز انگیزه این حمله مشخص نشده، اما دفتر دادستانی پاریس اعلام کرده که موضوع به واحد تحقیقات ضد تروریستی ارجاع شده است. فرانسوا اولاند رئیس جمهور و برنارد سازنو وزیر کشور فرانسه خود را به محل حادثه رسانده اند. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه گفته این حمله «وحشیانه»، ضربه ای به جامه کاتولیک و کل فرانسه بود، اما «ما در کنار هم خواهیم ماند».
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198436
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما