سه شنبه 5 مرداد 1395 - 2:40

وضعیت تعجب آور چمن مصنوعی لنده! (+عکس)

در طی چند سال گذشته کمترین اعتبارات و پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش و جوانان لنده طراحی و تخصیص داده شد و جوانان لنده‌ای در مظلومیت کامل به سر می‌برند.

به گزارش بویر نیوز، ورزش و جوانان دو واژه کاملا آشنا بولی غریب و مظلوم هستند که چند سالی است مورد غفلت در سطوح مختلف جامعه از مسؤولان و مردم تا اعتبارات و امکانات قرار گرفته‌اند.

با ادغام سازمان جوانان و سازمان ورزش تحت عنوان وزارت ورزش و جوانان انتظار می‌رفت هم حوزه ورزش سر و سامانی بگیرد و هم جوانان به نان و نوایی برسند اما هیچ‌کدام محقق نشد و هر دو در هم گم شدند.

البته نباید خدماتی که در حوزه ورزش انجام شده نادیده گرفته شود بلکه میگوییم انتظارات جامعه ورزش و جوانان به نحو مطلوب برآورده نشد.

در حوزه شهرستان لنده در سال چند سال اخیر تنها پروژه ای که در حوزه اداره ورزش و جوانان تعریف شده چمن مصنوعی بوده که متأسفانه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

شهرستان لنده ظرفیت بسیاری در حوزه ورزش و جوانان داشته به گونه‌ای که در چند سال اخیر در رشته های مختلف ورزشی توانسته مقام‌های برتر کشوری و استانی بسیاری را به خود اختصاص دهد.

نبود زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهرستان و عدم اعتبار کافی برای هیئت‌های ورزشی از جمله مشکلاتی است که اداره ورزش و جوانان شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند جوابگوی نیاز حوزه جوانان و ورزش شهرستان باشند.

چند سالی است که با همت مسؤولان استخر شنای لنده‌ راه‌اندازی شد، قریب به یکسال از راه‌اندازی آن می‌گذشت که خبر تعطیلی آن در رسانه‌ها منتشر گردید.

مسؤولان وقت برای راه‌اندازی دوباره استخر تلاش بسیاری کردند و به همت یکی از جوانان و با موافقت مسؤولان اداره ورزش و جوانان شهرستان دوباره چراغ استخر لنده روشن شد ولی بعد از گذشت چند ماه باز هم شنیده شد که استخر شنا به دلیل بدهی‌ها و مطالبات شرکت گاز، برق، آب و … و عدم توانایی پیمانکار در پرداخت بدهی‌ها تعطیل شد.

هم اکنون قریب به ۱۸ الی ۲۰ ماه از تعطیلی استخر شنای لنده می‌گذرد و تلاش‌ها برای راه‌اندازی این مکان تفریحی و ورزشی ناکام مانده است.

شهرستانم لنده در حوزه فوتسال و زمین چمن نیز با مشکلاتی رو به رو بوده و تنها سالن ورزشی فوتسال اداره ورزش و جوانان لنده جوابگوی نیاز شهرستان نبوده  و نیاز است نسبت به ایجاد و احداث سالن ورزشی فوتسال در نقطه‌ای دیگر از شهر اقدام شود تا شور و هیجان جوانان در فوتسال سرکوب نشود و بتوانند از این تفریح سالم به نحو مطلوب استفاده کنند.

البته باید یادآور شویم تنها سالن فوتسال اداره ورزش و جوانان در شهر لنده در حال خدمات‌دهی به جوانان شهرستان می‌باشد. در شهرستان لنده روستاهای پر جمعیت بسیاری وجود دارد که می‌توان با احداث یک سالن ورزشی و یا زمین چمن مصنوعی خدمات ورزشی خوبی به آنها ارائه داد.

در سنوات گذشته اخباری مبنی بر اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت برای احداث چمن مصنوعی، سالن ورزشی و … در روستاها و شهر لنده منتشر شده ولی تاکنون یک ریال از آن بنا به گفته برخی مسؤولان هنوز اختصاص نیافته و همچنان اداره ورزش و جوانان برای ارائه خدمات به مردم سردرگم مانده است.

بیش از ۱۷ هیئت فعال ورزشی در شهرستان لنده در حال فعالیت هستند ولی اداره ورزش و جوانان این شهرستان از کمبود نیروی انسانی و فضا و اماکن ورزشی رنج می‌برد.

تنها زمین چمن لنده سال‌هاست میزبان مسابقات مختلف ورزشی در سطح شهرستان است ولی بازهم نمی‌تواند جوابگوی شور و هیجان ورزشی جوانان این شهرستان باشد چراکه تعدد تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی ضرورت ایجاد و احداث یک زمین چمن دیگر در شهرستان را دوچندان می‌کند.

هرآنچه گفته شد همه در حوزه ورزش بوده؛ در حوزه جوانان در طی سالیان گذشته تا به امروز از سوی اداره ورزش و جوانان خدماتی ارائه نشده و همچنان مظلومیت جوانان لنده‌ای ادامه دارد.

مطالب مطرح شده تنها بخشی از مشکلات اداره ورزش و جوانان لنده بوده که نیاز است مسؤولان با کالبد شکافی موضوع و بررسی زوایای مختلف علت مظلومیت جوانان لنده درصدد مرتفع نمودن آن باشند.

حال با توجه به مشکلاتی که مطرح شد جوانان لنده‌ای چشم انتظار تدبیر دولت تدبیر و امید در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد هستند تا شاید بخشی از مشکلاتشان با درایت مسؤولان امر مرتفع شده و چراغ امید بار دیگر در دل‌های پاک آنان روشن گردد.

زمین چمن اداره ورزش و جوانان لنده

چمن مصنوعی لنده

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198381
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما