دوشنبه 4 مرداد 1395 - 23:45

اظهارات خواندنی سرمایه گذار اروپایی کهگیلویه و بویراحمد

سرمایه‌گذار اسپانیایی پروژه پالایشگاه نفت گچساران با بیان اینکه درب‌ها برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بسته است، گفت: ما تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان داریم اما متأسفانه برای این کار به بن‌بست برمی‌خوردیم.

به گزارش بویرنیوز، رافائل ظهر امروز در نشست با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از اشتیاق این شرکت برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد همه ظرفیت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد.

139505041632497238212994

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این شرکت بین‌المللی با احداث پالایشگاه نفت گچساران شروع می‌شود افزود: این پروژه تنها سرمایه‌گذاری ما در استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود و در آینده در صورت مهیا شدن شرایط پروژه‌های دیگری را نیز شروع می‌کنیم.

عضو شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی بیان کرد: تنها مشکل ما این است که درب‌ها برای سرمایه‌گذاری بر روی ما بسته است.

رافائل تصریح کرد: ما تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان داریم اما متأسفانه برای این کار به بن‌بست برمی‌خوردیم.

مشاور و سرمایه‌گذار داخلی طرح پالایشگاه نفت گچساران نیز در این نشست با اشاره به مشکل تأمین خوراک پالایشگاه نفت گچساران گفت: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند این مشکل را از طریق رایزنی با وزارت نفت حل کنند.

علی قنبری ظرفیت سالانه این پالایشگاه را افزون بر 150 هزار بشکه در روز دانست و  افزود: گاز مصرفی مورد نیاز این پالایشگاه نیز 5.1 میلیارد مترمکعب و آب مصرفی آن بیش از 10میلیون متر مکعب در سال است.

وی مساحت این پالایشگاه را افزون بر پنج هکتار عنوان و بیان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله راه، آب، برق، گاز تا حدود زیادی فراهم شده است.

قنبری مهم‌ترین موانع اجرای این طرح را صدور مجوز برای تأمین خوراک این طرح از سوی مجموعه وزارت نفت دانست و گفت: وظیفه سرمایه‌گذار این نیست که دنبال مجوزهای منطقه‌ای باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه مشکلی که در کشور ما وجود دارد این است که تحت فشارهای مختلف پروژه‌ای را شروع کرده و 20 تا 30 درصد از منابع مالی را به آن اختصاص می‌دهیم اما این پروژه به مرور زمان رها و مستهلک می‌شود.

مشاور و سرمایه‌گذار داخلی طرح پالایشگاه نفت گچساران خواستار همکاری مسئولان استان برای حل مشکلات این پروژه شد و گفت: می‌توان این مشکلات را در سفر هیئت دولت به استان مطرح و برای رفع آنها چاره‌جویی کرد.

قنبری با بیان اینکه مهم‌ترین فاکتور برای وزارت نفت تأمین منابع مالی است عنوان کرد: این منابع از سوی سرمایه‌گذار تأمین شده و می‌طلبد که از طرف استان نیز برای حل مشکلات این پروژه فشار سیاسی وارد شود تا در روند اجرای کار تسریع شود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست در رابطه با مشکلات پروژه پالایشگاه نفت گچساران گفت: در روند اجرای این پروژه یک سری مشکلات ناخواسته ایجاد شد که خارج از اراده سرمایه‌گذار بوده است.

ابراهیم کشاورز افزود: خوشبختانه پس از برجام انتظار می‌رود که سرعت عمل و پیگیری‌های لازم از سوی سرمایه‌گذار این پروژه بیشتر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به سرمایه‌گذار پروژه پالایشگاه نفت گچساران توصیه می‌کنیم که بر اساس مفاد قانون سرمایه‌گذاری خارجی با مطالعه کامل قدم بردارد تا در مراحل بعد مشکلی ایجاد نشود.

کشاورز عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه‌گذار پالایشگاه نفت گچساران برای سرمایه‌گذاری در دیگر پروژه‌های استان استقبال می‌کند.

گفتنی است، شرکت سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی در حال حاضر مجری طرح تولید انواع نفت سفید، نفت گاز، گاز مایع و غیره در پالایشگاه نفت گچساران واقع در منطقه لیشتر است.

منبع: تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198356
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمود گفت:

    معلومه دیگه
    تو این دولت همه به بن بست رسیدن نه فقط سرمایه گذارا

دیدگاه شما