دوشنبه 4 مرداد 1395 - 23:34

جوابیه و توضیحات معاونت متوسطه آموزش و پرورش به انتخاب رشته مدارس نمونه

– اگر دانش آموزی جزء30نفر اول باشد ولی تمایل ورود به رشته تجربی نداشته باشد می تواند در رشته های علوم انسانی-ریاضی ثبت نام نماید.

گروه فرهنگی – چندی پیش بویرنیوز با توجه به تماس های دریافتی خبری تحت عنوان ” انتخاب زوری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای دانش آموزان، صدای والدین را درآورد” منتشر نمود.

معاونت متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به خبر فوق واکنش نشان داد که در ادامه می آید:

مدیرمحترم سایت بویرنیوز

باسلام

با تشکر از جنابعالی ومجموعه خدوم آن پایگاه خبری در اطلاع رسانی به مخاطبان وبویژه اطلاع رسانی عرصه بزرگ تعلیم وتربیت با توجه به انتشار مطلبی در خصوص نحوه پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی موارد زیر که از سوی معاونت متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد اعلام شده جهت تنویر افکار عمومی بویژه خانواده محترم دانش آموزان تبیین می گردد.

– در دستورالعمل ثبت نام وزارت آموزش وپرورش نوع مجوز تشکیل یک کلاس در رشته تجربی در مدارس نمونه دولتی استان با پذیرش حداکثر30نفر دانش آموز داده شده است.

– لذا قبل از ثبت نام اطلاع رسانی در خصوص تشکیل یک کلاس در رشته تجربی صورت گرفت واولیاء ودانش آموزان با اطلاع کامل آزمون ثبت نام وشرکت کردند.

– اعلان نتایج با توجه به مجوز یک کلاس در رشته تجربی دانش آموزان شرکت کننده در آزمون براساس تراز علمی ونمره آزمون پذیرفته شدند که30نفر اول در صورت تمایل به رشته تجربی هدایت شدند بقیه دانش آموزان پذیرفته شده مخیر به انتخاب رشته ادبیات یا ریاضی در مدارس نمونه می باشند.

– اگر دانش آموزی جزء30نفر اول باشد ولی تمایل ورود به رشته تجربی نداشته باشد می تواند در رشته های علوم انسانی-ریاضی ثبت نام نماید.

لذا هیچگونه اجباری در هدایت تحصیلی دانش آموزان وجود ندارد ودانش آموزان پذیرفته شده با آگاهی کامل ودانستن شرایط آزمون در این آزمون شرکت نمودند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198343
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانش آموز گفت:

    با سلام  آقای معاون متوسطه چرا روز روشن  دروغ میگی  وای به حال شماها  که نه این دنیا را دارید نه اون دنیا اگه راست میگی از قبل به اولیا گفتی 30 نفر اول تجربی و بقیه رشته ها پس مستندات را رو کن با حرف نمیشه سر مردم کلا ه بزارید من بخشنامه شرکت در آزمون دارم میدش سایت بویر نیوز و شرایطش هم بهشون میدن

  2. بویراحمد گفت:

    دروغ تا کی!!!!

  3. ناشناس گفت:

    آقاچرادروغ میگی دخترمن دراولویت بندی تجربی گزینه اولش بوده نفر چهلم آزمون هم شده حال به اجبار می گن باید ریاضی بنشینی مجبورم اونه ببرم غیرانتفاعی خدا لعنت کنه آنهایی راکه مردم را ازنظام بدبین می کنند

  4. ناشناس گفت:

    هیچ جای کشور این برنامه اجرا نشده غیر از این که سر وصاحبی ندارد

  5. کارشناس آموزش گفت:

    دانش آموز عزیز دستورالعمل وزارتی مدارس نمونه دولتی موجود است وبرای کلیه ادارات قبل از شروع ثبت نام ارسال گردید وبه تبع ادارات برای مدارس ارسال نمودند حال اگه دانش آموز عزیزی ویا ولی دانش آموز در هنگام ثبت نام دستورالعمل را مطالعه نکرده وفقط فرم ثبت نام را تکمیل کرده است گناه آموزش وپرورش ومعاون آموزش متوسطه چیست که متهم به دروغگویی میشه پس گناه خود را به گردن دیگری نیاندازیم واین را بدانید هدف آموزش وپرورش سربلندی فرزندان این مرزو بوم است

  6. اولیا ء دانش آموز گفت:

    دوست عزیز چرا بدون تحقیق ومطالعه افراد رامتهم به دروغگویی می کنیدمن خودم اطلاع کامل دارم که دستورالعمل وزارتی است.

  7. بازنشسته و دارای سوابق کار در اداره سنجش استان و مجری ازمون ها گفت:

    سلام به محضر همه ی دانش اموزان و اولیا ی محترم .اولا جوابیه ی معاون محترم متوسطه استان بر اساس دستورات وزارت اموزش و پرورش بوده و در ثانی شرایط نرم پذیرش هر رشته در ازمون مدارس متوسطه  دوم بر اساس دستورالعمل برگزاری است .ثانیا افراد معترض می توانند  به صورت حضوری به اداره کل مراجعه فرمایند و از نزدیک واقعیت موضوع را ببینند .

  8. علی گفت:

    سلام خدمت دانش آموز
    حتماً ابلاغت لغو شده که این را نوشتی وگرنه دستورالعمل وزارت خانه است می دونم خودت بخشنامه را خواندی چرا متهم به دروغگویی می کنی تا کی

  9. اصلاح طلب گفت:

    درود بر دکتر رضایی معاون پرتلاش وعلمی اداره کل

  10. ناشناس گفت:

    ببخشید جناب کارشناس مگه اموزشی هم هست خداوکیل خودتونو گول میزنید نه مردم 

  11. امین گفت:

    اهای مردم گول این مدیر کل و معاون و……. نخورد -با اینده بچه هاتون بازی نکنید که در اخرت اید جوابگوی این فرزندان باشید. میخاید بروین رشته ریاضی چکار کنید؟ طرف خودشو بکشه هم مهندسی برق یا کامپیوتر یا مکانیک اگه قبول بشه. چرا خودشو زحمت بده راحت میره دانشگاه ازاد مدرکو میگیره و یا میخاد بره رشته انسانی بهترین رشته حقوق هست که دانشگاه پیام نور داره و ترمی 300 هزار تومان راحت مدرکو میگیره. خواهشمند اقای مدیر کل و معاون اموزش و پروش با اینده این جوانان بازی نکنید و بذارید خودشون ایندشونو مشخص کنند و یک کلا شماها کاره ای نیستید در انتخاب کلایق مگر ناعادلانه قضاوت کنید که این هم از چنین مدیران امروزی بعید نیست

  12. سردرگم پدری گفت:

    یک کف محکم ازطرف مدارس غیرانتفاعی برای برنامه ریزان اموزشی استان غیرازهمه ی استان های ماکه پناهندگان زیادی راروانه اینگونه مدارس نمودند ایا روانشناسان ومشاوران محترم اموزشی منبعدازوالدین خواهندخواست که مقوله زورواجباررادرعرصه ی اموزش بخصوص درتعیین رشته تحصیلی نسبت به بچه ها حذف کنند رطب خورده منع رطب چون کند

  13. اولیاء گفت:

    بعضی ها چقدر پاچه خواری می کنند کسی نگفته آقای رضایی بده همچون واژه ای میبینید☺

دیدگاه شما