دوشنبه 4 مرداد 1395 - 10:55

گفتگوی خواندنی شجونی درباره احمدی نژاد، روحانی و اصولگرایان

به گزارش بویرنیوز، جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با آرمان گفت:
او تایید می‌کند که اصولگرایان کاندیدایی را که توان رقابت با روحانی داشته باشد ندارند و اگر روزی از حدادعادل، جلیلی و قالیباف به عنوان کاندیداهای جریان اصولگرایی نام برده، به دلیل قحط‌الرجالی بوده است! حجت‌الاسلام جعفر شجونی درباره آنچه این روزها در کشور مورد بحث است، که به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

دولت مطلوب از نظر شما که مدت‌ها از دولت احمدی‌نژاد حمایت کردید، چه دولتی است؟

دولت مطلوب دولتی است که به دنبال آرمان‌های امام و افکار اصولگرایی (جامعه مدرسین و جامعه روحانیت) باشد. حال عده‌ای در این میان مدعی شده‌اند که می‌خواهیم کشور را اصلاح کنیم. بعد هم مشخص نیست درصدد اصلاح کدام یک از شرایط کشور بوده، یا حتی به دنبال چه برنامه‌ مشخصی هستند. معلوم نیست می‌خواهند موضوعات مطرح‌شده درباره امام (ره)، قانون اساسی وبقیه چیزها را اصلاح کنند، یا کدام نهاد و جریان ناپسند است که می‌خواهند اصلاحش کنند. مردم ما برای رسیدن به این انقلاب و آرمان‌های خود شهدای زیادی را تقدیم کرده و راهپیمایی‌های مختلفی را هم انجام داده‌اند.

اگر شرایطی فراهم شود، مجدد این کار را با جان و دل انجام خواهند داد. ملت عزیز ما امام خمینی(ره) را به این کشور آورد و شاه جنایتکار را از میهن خود بیرون کرده است. بالاخره این مردم هم حقی دارند و باید دید خواسته آنها چیست. باید به حرف آنها گوش بدهیم. اما متاسفانه مسئولان ما به جای شنیدن این حرف‌ها برای واژگونی انقلاب تلاش کردند. می‌توانم بگویم مردم ما بهتر از مسئولان هستند. هیچ کس از مردم ما ناراضی نیست، اما همه از ادارات ناراضی هستند و از رشوه و ظلم به وجود آمده، شکوه دارند. باید این را بپذیریم که این اقدامات برای جامعه خطرناک است. در آخر، دولت مطلوب دولتی است که از بیت‌المال به خوبی حفاظت کند و در همین راستا با اقدامات جدی جلو رشوه و تعدی را بگیرید.

آیا این مواردی که برشمردید، در دولت مورد حمایت شما یعنی دولت آقای احمدی‌نژاد رعایت می‌شد؟

۴سال با دولت احمدی‌نژاد همگام بودم، وقتی که او حاشیه پیدا کرد، تمام‌قد مخالف او و دولت متبوعش شدیم و بعد از آن در مصاحبه‌ها از مخالفت خود با دولت احمدی‌نژاد سخن به میان آوردم. احمدی‌نژاد بارها گفته بود اسامی ۳۰۰نفر از مفسدین را در جیب خود نگهداری می‌کند. ما خطاب به او درباره این ادعا گفتیم که این اسامی در جیب شما چی کار می‌کند؛ این اسامی را به دستگاه قضا تحویل بدهید تا به این مساله رسیدگی شود. یادآور شدیم که آقای احمدی‌نژاد، این فسادها دارد منافع کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته گوش شنوایی نبود. من تابع شخص یا نهاد خاصی در آن زمان نبودم، بلکه نوکر انقلاب و شهدا هستم. باید این را بپذیریم که آرمان شهدا روزی گریبان ما را می‌گیرد و ما باید پاسخگو باشیم. امام امت این همه زندان و تبعید به جان خود خرید. بچه‌های خود را از دست داد. زمین زراعی پدرشان را در اختیار گذاشت تا مسکن برای بی‌مسکن‌ها ساخته شود. پس ما باید به دنبال او رفته و در این باره توصیه می‌کنم دولت‌هایی که در آینده بر سر کار می‌آیند، این راه را ادامه بدهند وگرنه دولت‌های اسلامی نخواهد بود.

شما در جایی گفته‌اید دوران احمدی‌نژاد تمام شده است، اما او این روزها میتینگ‌های سیاسی برگزار می‌کند و به مسافرت‌هایی می‌رود و سخنرانی‌ می‌کند. باز هم به سخنان گذشته خودتان اعتقاد دارید؟

ما یک نگهبانی در بالای سر داریم که از آن در قانون اساسی به نام شورای نگهبان نام برده می‌شود و به هرکسی که صلاحیت بدهد، می‌تواند فعالیت کند و مردم هم می‌توانند به او رای بدهند. ما اسم کسی را فعلا نمی‌بریم، به خاطر اینکه اصولگرایان هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که کارنامه چه شخصی می‌تواند این جریان را متقاعد کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری از او حمایت کنند. منتظرهستیم جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز که در این چند سال امتحان خودشان را پس داده‌اند، در این باره چه خواهند کرد.

حالا اینکه برخی در حال حاضر سخنرانی می‌کنند، مثل این می‌ماند که بنده در حال رانندگی هستم، اما گواهینامه مربوط به رانندگی را ندارم. پس این عمل تا زمانی که نیروی انتظامی من را واجد این گواهینامه بداند و اجازه رانندگی بدهد، غیرقانونی محسوب می‌شود. گواهینامه کاندیداهای ریاست‌جمهوری را شورای نگهبان صادر می‌کند؛ به طوری که این ارگان اگر صلاح بداند، به افرادی اجازه می‌دهد تا در زمان مشخصی مراسم برگزار کرده و به سخنرانی بپردازد.

پس شما معتقد هستید اقدامات و سخنرانی‌های احمدی‌نژاد در این مقطع غیرقانونی است؟

تشخیص آن با وزارت کشور و مراجع قانونی است. نباید از احمدی‌نژاد و غیر ذلک ترسیده و نباید به دنبال آن به کسی توهین کنیم. درصورت اجازه وزارت کشور هرکسی می‌تواند میتینگ انتخاباتی بگذارد.

دلیل عدم معرفی کاندیدای جامعه روحانیت مبارز چیست؟

ان شاءا… به وقت مناسب! هنوز زمان آن فراهم نشده است. شما یک سیب کال را در نظر بگیرید، وقتی آن را نرسیده از درخت جدا کنید، درست نیست، باید بگذاریم برسد. در ماه‌های آینده بنا به سیاست‌های انتخابات نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

شما در جایی به سه نفر از کاندیدهای احتمالی اصولگرایان به نام های جلیلی، قالبیاف و حدادعادل اشاره کردید. آیا از این سه نفر یکی را انتخاب می‌کنید؟

من از جهت قحط‌الرجالی نام این افراد را بردم. ممکن است در آینده افرادی پیدا بشوند که بین این سه نفر نام آنها نباشد. هنوز چیزی مشخص نشده است.

شما بحث اتاق فکر علیه دولت را تکذیب کردید. چرا؟

کسی این کار را انجام نمی‌دهد و در حال حاضر نباید قضاوت کنیم. بحمدا… رهبری داریم که به اقتضای زمان ما را ارشاد و هدایت می‌کند.

نظرتان درباره فیش‌های حقوق چیست؟

همان طور که رهبری گفت. این کار تجاوز به حقوق مردم است

امکانش هست، رقم فیش حقوقی خودتان را اعلام کنید؟

بنده سالی یک میلیون تومان هم از هیچ کسی دریافت نمی‌کنم. یک روحانی مبارز بوده و هستم که در این کشور بارها به زندان افتاده‌ام. در حال حاضر سالی یک هزار تومان هم دریافت نمی‌کنم. خوب این طبیعی است. من نه شاغل بودم و نه کارمند که حقوق مشخصی از جایی بگیرم. منبری و واعظ هستم و برای این کار به بعضی از شهرستان‌ها هم سفر می‌کنم. یک ریال غیر از منبر از جایی دریافت ندارم.

در گذشته مدعی شده بودید که قادر به انجام معجزه هستید؟

من اهل معجزه نیستم. گاهی اتفاقاتی برای من پیش آمده و دوستان رفته‌اند و مشاهده کرده‌اند که همان اتفاقی که بر من الهام شده درست از آب در آمده است. در این باره آیه، روایت و شعر هم موجود است.

در روایت آمده به برخی، چیز‌هایی الهام می‌شود و اینها نوعی از احوالات انسانی است. ما درباره مسائل روحی و معنوی و به ویژه ماوراء‌الطبیعه کار نکرده‌ایم. لذا در این زمینه عقب‌افتاده هستیم. در این باره من امکانش را برای شما بازگو کردم و هیچ ادعایی ندارم. من یک آدم روسیاهی هستم.

با این احوالاتی که به شما دست می‌دهد، می‌توانید بگویید رئیس‌جمهور آینده چه کسی است؟

نمی‌توانم. من پیش‌بینی بلد نیستم. حتی تعبیر خواب هم نمی‌توانم انجام بدهم، بعد برای شما پیش‌بینی بکنم که رئیس‌جمهورآینده چه کسی است؟

در سال ۹۶ از دکتر روحانی حمایت می‌کنید؟

نظر شخصی ندارم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198320
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما