یکشنبه 3 مرداد 1395 - 0:38

اعتراض مردمی به قطعی مکرر آب در شهر باشت

قطعی مکرر آب شهر باشت در ساعاتی از شبانه‌روز موجب اعتراض مردمی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظرف چند روز گذشته قطعی آب در ساعات پایانی شب تا صبح روز بعد مردم باشت را کلافه کرده است.

جمعی از مردم شهر باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر باشت با اشاره به قطعی آب گفتند که طی چند مدت گذشته با قطع آب در ساعات پایانی شب عده‌ای از مردم که دارای تانکر ذخیره سازی آب نیستند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

یکی از همشهریان در این باره افزود: به دلیل بد موقع بودن قطعی آب مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.

پس از این به سراغ مسؤولان اداره آبفای شهرستان رفتیم تا دلایل قطعی آب را جویا شویم.

یعقوب گرجی در این خصوص گفت: منبع ذخیره سازی آب شهرستان متاسفانه در زمان ساخت پایین‌تر از قسمتی از شهر مانند قدم آباد، اسلام‌آباد و مجتمع فرهنگیان شهر است.

رئیس آبفای باشت افزود: با توجه به کمبود آبی که داریم، مجبوریم ساعت 11 تا 5 صبح 60 تا 70درصد منبع آب را ببندیم تا صبح مشکل تامین آب نداشته باشیم.

گرجی ادامه داد: متاسفانه در شهر باشت بعضی از منازل منبع ذخیره آب ندارند، به همین دلیل در صورت بروز مشکل در توزیع آب همشهریان کمبود آب را احساس خواهند کرد.

این مسؤول، یکی دیگر از دلایل قطعی آب در سطح شهر را فشار به خطوط توزیع آب عنوان کرد و گفت: بیش از 30 درصد خطوط توزیع آب شهر باشت فرسوده است و به دلیل کاهش مصرف آب در شب میزان فشار آب به خطوط توزیع افزایش می‌یابد و باعث شکستگی آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم جهت ساخت یک منبع 2 هزار متر مکعبی در منطقه قدم‌آباد می‌توان مشکلات تامین آب شهر باشت را کاهش داد.

گرجی در مورد تعداد چاه‌های تامین کننده آب شهر باشت بیان داشت: آب شهر باشت توسط 3 چاه آهکی تامین می‌شود، اما با توجه به افت فشار آب و افزایش جمعیت شهر احداث یک حلقه چاه جدید با اعتبار 800 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم در پایان ماه جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

رئیس آبفای باشت تبیین کرد: میزان مصرف آب شهر باشت نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست که امیدواریم با ایجاد فرهنگ‌سازی این مشکل برطرف شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198226
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما