یکشنبه 3 مرداد 1395 - 0:35

شکفتن غنچه لبخند بر لبان نوجوانان و جوانان کاکانی (+عکس)

با بهره‌برداری از نخستین فضای ورزشی در منطقه کاکان غنچه لبخند بر لبان نوجوانان و جوانان ورز‌ش‌دوست این منطقه شکفت.

به گزارش فارس، با استقرار نظام جمهوری اسلامی خدمات بی‌شماری به روستاها در سراسر کشور و از جمله در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد.

روستاهایی که در دوران پیش از انقلاب آب و برق و جاده و بهداشت نداشتند اکنون در محروم‌ترین نقاط صاحب این امکانات و تجهیزات شده‌اند.

در کهگیلویه و بویراحمد آن گونه که مسؤولان می‌گویند و قدیمی‌ها خبر می‌دهند تنها کمتر از 30 کیلومتر جاده آسفالته وجود داشت.

هیچ کدام از روستاهای استان از نعمت آب و برق و گاز برخوردار نبودند و اصولاً واژه روستا با خدمات بیگانه بود.

عمق محرومیت و کارهای انجام نشده در استان کهگیلویه و بویراحمد به اندازه‌ای زیاد بود که هر چه نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده تا این محرومیت را از بین ببرد باز هم محرومیت نمود دارد.

یکی از بخش‌هایی که از گذشته هیچ توجهی به آن نشد حوزه ورزش بود که روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هیچ مکان و فضای ورزشی نداشتند؛ البته شهرها نیز از وضعیت زیاد مطلوبی در این حوزه برخوردار نیستند.

اما در همین سه دهه کارها و اقدامات زیادی در روستاهای کشور برای ایجاد فضاهای ورزشی روستایی شد و البته در کهگیلویه و بویراحمد هم کارهایی انجام شد اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله‌ها بسیار زیاد است.

وقتی مسؤولان همه توجه خود را معطوف آب و برق و جاده و بهسازی روستایی کردند دیگر کسی به ورزش توجه نکرد و همین شد که در روستاها کمترین فضاهای ورزشی ساخته شد.

هر چند در حال حاضر نیز بسیاری از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت فضاهای ورزشی برخوردار نیستند اما کارهایی ظرف چند سال اخیر انجام شده که یکی از آن‌ها ساخت فضاهای ورزشی با بودجه و اعتبارات نفت است.

به گفته جهانبخش ایزدپور، تعداد زیادی فضای ورزشی در شهرستان‌های مختلف از جمله در گچساران و باشت و بویراحمد با این اعتبارات در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: در شهرستان بویراحمد مرکز استان نیز 29 پروژه ورزشی روستایی با اعتبارات 14 میلیارد تومانی نفت در حال احداث است که به صورت متناوب این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

غلام‌محمد زارعی در افتتاح زمین چمن مصنوعی منطقه کاکان گفت: روستاها تا پیش از این وضعیت خوبی در خصوص فضاهای ورزشی نداشتند که با پی‌گیری‌های انجام شده در حال حاضر با بودجه نفت این کار در حال انجام است.

نماینده بویراحمد و دنا افزود: برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن در روستاها نیاز به چنین اماکنی داریم و در آینده نیز به جد پیگیر اعتبارت جدید برای ورزش روستاها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، با راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی دهستان کاکان لبخند رضایت بر لبان نونهالان و نوجوانان و جوانان کاکانی نشست تا پس از فراغت از کار و تلاش در مزارع و باغات این منطقه، بتوانند اوقات فراغت خود را در چنین مکان‌هایی سپری کنند.

از دولت انتظار می‌رود در سفر استانی که تا اواخر مردادماه قطعاً در استان صورت می‌گیرد یکی از برنامه‌های خود را متمرکز بر ورزش روستایی استان کنند تا در آینده با معضلات و پدیده‌های خطرناک اجتماعی کمتر روبه‌رو شویم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198222
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما