شنبه 2 مرداد 1395 - 23:59

واکنش شورای نگهبان به ردصلاحیت احمدی نژاد/ واکنش تند متکی به کواکبیان/ اختلاف در کارگزاران بالا گرفت/ بازداشت یک عضو شورای شهر دیگر به اتهام مالی/ نشست مخفیانه احمدی‌نژاد با روحانیون/ پیشنهاد مضحک وزیر خارجه عربستان به روسیه/ ادعای مردم باز بودن احمدی نژاد!

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

پیشنهاد تشکیل اتحاد جماهیر شوروی جدید!

ولادیمیر ژیرینوفسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه: اتحادیه جماهیر شوروی سابق با عضویت تعدادی از کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان باید دوباره ایجاد شود.اگر کشورهای منطقه خواهان احیای دوباره اتحاد شوروی باشند این اتحادیه مجددا احیا می‌شوند و کشورهای ایران و ترکیه نیز می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند. کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، ترکیه، ایران، سوریه، عراق، قرقیزستان، ترکمنستان، اوکراین، گرجستان، مولداوی، ازبکستان و تاجیکستان می‌توانند عضو این اتحاد شوند. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.

 درآمد میلیونی گداها
resized_615709_750

اسیدپاشی بر روی مأمور نیروی انتظامی

پرویز نمازی (مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری) گفت: دو فرد با سوختگی درجه سه بر اثر اسیدپاشی به این بیمارستان مراجعه کردند که یکی از این افراد افسر نیروی انتظامی و دیگری فرد عادی است و خوشبختانه حال هیچ یک از این دو فرد وخیم نیست. طبق اطلاعات ما این اسیدپاشی در منطقه دماوند اتفاق افتاده است و وقتی مامور نیروی انتظامی حکم تخلیه را برای متهم برده است؛ این فرد اقدام به اسیدپاشی می‌کند که بخشی از این اسید روی خود فرد برگشته و هر دو دچار سوختگی می‌شوند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


رکن‌آبادی زنده است!

دوم مهرماه سال گذشته در روز عید سعید قربان، در نتیجه بی کفایتی رژیم سعودی، فاجعه منا رخ داد و حدود سه هزار تن از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند؛که در میان آن‌ها نام غضنفر رکن ابادی دیپلمات باسابقه کشورمان هم به چشم می‌خورد.پس از وقوع فاجعه منا علی رغم بی خبری از سرنوشت رکن آبادی، اطلاعات تایید نشده حکایت از آن داشت که وی زنده است و در جریان فاجعه منا آسیبی ندیده اما توسط ماموران اطلاعاتی سعودی ربوده شده تا به صهیونیست ها تحویل داده شود.در کشاکش این گمانه زنی ها، رسانه های سعودی مدعی شدند که نام غضنفر رکن آبادی سفیر در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.مرضیه افخم سخنگوی وقت وزارت امورخارجه کشورمان این ادعا را بی اساس دانست و قویا تکذیب کرد.اما با گذشت حدود 10 ماه از اتفاقات رخ داده در فاجعه منا و مباحثی که پیرامون وضعیت غضنفر رکن آبادی مطرح می‌شد، اخیرا سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به جزئیات جان باختن رکن آبادی در جریان فاجعه منا، گفته است:”هنگامی که رکن آبادی را داخل آمبولانس قرار دادند کسی را نمی‌شناخت اما نبض داشت و زنده بود، بسیاری از شهدا پس از فاجعه منا زنده بودند. در همین رابطه حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که من دارم پس از فاجعه منا، شهید رکن آبادی به صورت زنده به بیمارستان منتقل می شود و در روز وقوع حادثه، ایشان زنده بوده اند. علی رغم اظهارات بعضا متناقضی که در باب وضعیت و سرنوشت رکن آبادی در جریان فاجعه منا مطرح می شود، مصاحبه حسین شیخ الاسلام و همچنین برخی اطلاعات موثق و تایید شده‌ از زنده بودن غضنفر رکن آبادی پس از وقوع فاجعه منا “به طور قطعی” حکایت دارند. میزان این خبر را منتشر کرد.

اختلاف در کارگزاران بالا گرفت

حسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی و سخنگوی حزب کارگزاران، در پاسخ به سؤالی درباره چرایی اختلافش با غلامحسین کرباسچی، گفت: اختلاف و بحث فراتر از اینهاست که گفته می‌شود.وی در عین حال حاضر به توضیح بیشتر درباره انشقاق در حزب کارگزاران نشد و گفت: قرار گذاشته‌ام که تا اول دی‌ماه 95 هیچ صحبتی نکنم و ان‌شاءالله بعد از آن درباره این مباحث و مباحث دیگر صحبت خواهم کرد.بر پایه این گزارش، در پی تشدید اختلاف سیاسی بین سیدحسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران با غلامحسین کرباسچی دبیرکل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند.یک عضو حزب کارگزاران در این باره گفت: مرعشی در حالی بعد از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم به عدم شرکت در جلسات حزب کارگزاران گرفته که گفته می‌شود حضور برخی چهره‌های جوان از جمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

اصولگرایی حول حرف زدن 4نفر نمی‌چرخد

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد معتقد است: پیروزی کاندیدای اصولگرایان مقابل روحانی در سال 96 بستگی به فردی دارد که در نهایت همه اصولگرایان بر روی او به اجماع خواهند رسید. اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 92 به خوبی عمل نکردند که در این عدم موفقیت مولفه های گوناگونی تاثیرگذار بود. ما هر احتمالی را در انتخابات 96 میدهیم و هیچ کدام از این احتمال ها را رد نمی کنیم. سال 96 نمایش و چینش اصولگرایان و اصلاح طلبان را باید در عرصه سیاسی ببینیم و اینکه چه کسانی از اصولگرایان از روحانی حمایت می کنند به نمایش کاری که اصولگرایان به کار می بندند دارد. اصولگرایی حول حرف زدن 4نفر نمی چرخد،اصولگرایی یک طیف گسترده وسیع و مردمی است که آنها مطالبات و خواسته هایی دارند که ممکن است گاهی وقتها خواص اصولگرایی همراهی کنند و گاهی وقتها نیز همراهی نکنند. در مورد احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی نیز باید گفت: ما باید ببینیم که آقای روحانی مورد حمایت خود اصلاح طلبان نیز خواهد بود یا اینکه درمورد وی به جمع بندی نمی رسند، هنوز چیزی معلوم نیست. در مورد احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد نیز هر نوع احتمالی وجود دارد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

بازداشت یک عضو شورای شهر دیگر به اتهام مالی

غلامی دادستان شهرستان خمینی‌شهر: یکی از اعضای شورای شهر خمینی‌شهر به اتهام جرائم مالی با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد. در این رابطه یکی از کارمندان شهرداری خمینی‌شهر نیز به اتهام معاونت در این پرونده بازداشت شد. که وی در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است. در پرونده‌ای مجزا دو نفر از کارمندان بنیاد شهید خمینی‌شهر به اتهام جرائم مالی و جعل بازداشت موقت هستند؛ این پرونده در دادسرای شهرستان در مرحله تحقیقات و رسیدگی است که پس از تکمیل، جهت صدور رأی نهایی به داد ارسال خواهد شد. فارس این خبر را منتشر کرد.

ادعای غرویان درباره نشست مخفیانه احمدی‌نژاد با روحانیون
استاد حوزه علمیه گفت: اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند.حجت الاسلام محسن غرویان در مورد تخریب‌های علیه دولت عنوان کرد: مسأله روشن این است که در مملکت ما دو جریان فکری و سیاسی وجود دارد و با هم رقابت می‌کنند؛ یک جریان واپس‌گرای سنتی و خشک و به یک معنا ارتجاعی است؛ جریان دیگر جریان روشنفکری دینی است و عالمانی در آن هستند که با دنیای روز آشنا هستند و با علوم جدید ارتباط دارند و نگاه به آینده داشته و طالب روابط انسانی با جوامع دنیا هستند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.
شعار یک جانباز در میتینگ احمدی نژاد
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: محمود احمدی نژاد عصر پنجشنبه 31 تیر در مسجد مسعودیه واقع در سه راه افسریه تهران بار دیگر پیرامون نحوه نابسامان توزیع ثروت در جهان صحبت و به صورت غیرمستقیم به دولت حمله کرد.در جریان این مراسم، طرفداران او به صورت سازمان دهی شده شعار می‌دادند: احمدی قهرمان – برس به داد ایران. وی که باز هم مدیریت جهان را نشانه رفته بود ادامه داد: «ما یا نعمت‌های خدا را نشناخته‌ایم یا درست توزیع‌شان نکرده‌ایم.» بنابر ادعای روزنامه جمهوری اسلامی، در این هنگام، جانبازی از میان جمعیت با فریاد گفت: مرگ بر غارت‌گر بیت‌المال، غارت‌گر بیت المال اعدام باید گردد.
اظهارنظر محمد هاشمی درباره انشقاق در حزب کارگزاران
محمد هاشمی‌رفسنجانی عضو سابق حزب کارگزاران در پاسخ به سؤالی درباره انشقاق یک گروه از حزب کارگزاران و تشکیل جلسات موازی، گفت: بنده در جلسات حزب کارگزاران شرکت نمی‌کنم و هیچ اطلاعی از اینکه برخی بخواهند گروه دیگری تشکیل بدهند، ندارم.وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره چرایی انشقاق در حزب کارگزاران، تصریح کرد: بنده دلایلم را قبلاً گفته‌ام و دیگر این مسائل را پیگیری نمی‌کنم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.
واکنش متکی به اظهارات کواکبیان در مجلس
منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به سوریه در فرودگاه امام خمینی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره تذکر مصطفی کواکبیان در مجلس شورای اسلامی به صدا و سیما مبنی بر اینکه سیاست رسمی نظام، محکومیت کودتای اخیر در ترکیه و حمایت از اردوغان است، اما وزیر اسبق امور خارجه در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری برخلاف مصالح رسمی کشور صحبت کرد، اظهار داشت: «تا پیش از این تصور می‌کردم آقای کواکبیان آدمی خوش فکر، ولی کج‌فهم است. متأسفانه با این اظهارات مشخص شد ایشان در اصل فهم مشکل دارد.»بنابراین گزارش، مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات منوچهر متکی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پیرامون کودتای ترکیه تذکر داده بود.این مطلب در فارس منتشر شده است.
ادعای رانت ۳۳۸میلیارد تومانی به توصیه فریدون
علی رضا زاکانی، با اشاره به پرداخت وام 400 میلیون درهمی به مالامیر و دانیال زاده با توصیه برادر رئیس جمهور، اظهارداشت: این تسهیلات با نرخ سود صفر درصد از سوی بانک ملت پرداخت شد.وی افزود: این تسهیلات پس از تبدیل به ریال در صرافی‌ها در همان بانک ملت سپرده‌گذاری شد که نرخ سود تعیین شده برای آن 24 درصد بود است.نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این تسهیلات در زمان مدیرعاملی رستگار در بانک ملت پرداخت شده و خود شخص مدیرعامل در اعطای آن نقش داشته است.زاکانی با بیان اینکه قطعا به دلایل متعددی رستگار بازداشت شده است، گفت: بنده در جریان این مورد تخلف مالی مدیرعامل سابق بانک ملت بودم اما احتمالا تخلفات دیگری در پرونده وی وجود دارد.این مطلب در فارس منتشر شده است.
سخنرانی رحیم مشایی تکذیب شد
در پی انتشار برخی اخبار کذب در خصوص حضور و سخنرانی مهندس اسفندیار رحیم مشایی در گردهمایی خادمان ملت که با حضور جمعی از مدیران سیاسی و اجرایی دولت قبل برگزار شد، دفتر وی اطلاعیه ای صادر کرد. در اطلاعیه دفتر مهندس رحیم مشایی تصریح شده است، مهندس رحیم مشایی نه تنها در گردهمایی مذکور سخنرانی نداشته، بلکه اساسا در این مراسم حضور هم نداشته است. در این اطلاعیه همچنین تاکید شده، همان گونه که پیش از این نیز بارها اطلاع رسانی شده، مهندس رحیم مشایی بطور کلی فعالیت سیاسی ندارد و در هیچ مراسمی که سیاسی بوده یا حتی ممکن است شائبه سیاسی داشته باشد حضور نمی یابد. دولت بهار این خبر را منتشر کرده است.
اختلال در برگزاری مراسم سالگرد شاملو
برخی رسانه‌ها از بستن درهای امامزاده طاهر در سالروز درگشذت احمد شاملو خبر داده‌اند.

بسته شنبه
رسایی: احمدی‌نژاد مردم باز است

تماشاگران امروز در شماره ۱۱۰ خود گفت‌و‌گویی با حجت‌الاسلام حمید رسایی انجام داده بود. بخش‌هایی از این گفت‌و‌گوی مفصل به شرح زیر است: بله احمدی‌نژاد كارش را (برای ریاست‌جمهوری) شروع كرده‌ است. من هم در زمان خودش تصمیم می‌گیرم. زمانش كه برسد آدم تشخیص می‌دهد چه كسی اصلح است.
من اصلاً آقای احمدی‌نژاد و روحانی را با هم مقایسه نمی‌كنم، چون قیاس مع‌الفارق است. روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه كرد چون از یك جنس هستند.
یكی از ویژگی‌ها مردم داری احمدی‌نژاد بود كه روحانی این خصلت را ندارد. روحانی نگاهش به مردم از بالا به پایین است. ما به این‌طور طلبه‌ها می‌گویم آخوند عصا قورت داده.
دیده‌اید بعضی‌ها خودكارباز هستند، بعضی‌ها ماشین باز، بعضی‌ها تمبرباز هستند یعنی عشق‌شان جمع كردن تمبر و خودكار است. به نظر من احمدی‌نژاد مردم‌باز بود.

لاریجانی به مخالفان برجام پیوسته است؟

سید مرتضی خاتمی، نماینده ماهنشان در مجلس درباره تغییر موضع لاریجانی به «وقت ایران» می‌گوید: «اظهارات لاریجانی به معنای تغییر نظر در مورد برجام نیست. با تغییر موضع‌گیری‌های آمریکا طبیعی است که آقای لاریجانی این‌گونه صحبت کنند. نباید زمانی که طرف مقابل کوتاهی می‌کند ما بر‌‌ همان موضع قبلی خود بمانیم.»حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس در پاسخ به پرسش «وقت ایران» در مورد تغییر موضع لاریجانی می‌گوید: «رویکرد جدید آقای لاریجانی مربوط به فشارهای سیاسی و لابی‌های است که از سمت آمریکا صورت می‌گیرد و به اوضاع سیاست داخلی ربطی پیدا نمی‌کند».

واکنش شورای نگهبان به ردصلاحیت احمدی نژاد

نخستین نشست خبری عباسعلی کدخدایی پس از انتخاب دوباره به عنوان سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه برگزار شد.کدخدایی در مورد فعالیت سیاسی احمدی‌نژاد علی‌رغم برخی پرونده‌های قضایی وی و اینکه آیا صلاحیت او در صورت حضور در انتخابات تایید خواهد شد، گفت: بنده از این پرونده‌ها بی‌اطلاعم اما گمانه‌زنی در مورد اینکه شورای نگهبان چه تصمیمی می‌گیرد، زود است. هرکس آزاد است نظرات خود را بیان کند. از این لحاظ مشکلی وجود ندارد اما هیچ‌کدام از این نظرات نباید منتسب به شورای نگهبان باشد. شورای نگهبان نظر خود را بعد از ثبت نام و در رسیدگی قانونی به وضعیت صلاحیت‌ها اعلام می‌کند.

حمله وزیر دولت سابق به رسانه‌های حامی دولت

اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش در مجلس در پاسخ به اینکه آیا حقوق‌های نامتعارف فقط مربوط به دولت روحانی است یا در دولت احمدی‌نژاد نیز امثال این حقوق‌ها دریافت شده است، به عصرایران گفت: رسانه‌های حامی دولت روحانی در حال فرار رو به جلو هستند و به جای این که واقعیت‌ها را منعکس کنند، توجیهاتی برای خودشان می‌سازند و می‌خواهند افکار عمومی را به سمت و سویی دیگری بکشانند.وزیر تعاون دولت احمدی‌نژاد با بیان این که رسانه‌ها یا دولت اگر هم مصداقی در مورد حقوق‌های دولت احمدی‌نژاد دارند، بگویند، ادامه داد: اتفاقی که افتاده این است که مدیرانی که در دولت یازدهم منصوب شدند، دچار خطاهای فاحش حقوقی شده‌اند و نباید به واسطه آن دیگران را متهم کنند.عباسی با بیان این که اگر مدیرانی در دولت احمدی‌نژاد حقوق‌های نامتعارف گرفته‌اند باید مشخص و نامشان برای افکار عمومی ذکر شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات باید به وظایف‌شان به درستی عمل کنند و مدیرانی را که حقوق‌های نامتعارف در این دولت و دولت‌های قبل گرفته‌اند، مشخص و به مردم معرفی کنند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

پیشنهاد عادل الجبیر به روسیه

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه پولیتیکو آمریکا در جریان سفرش به بروکسل گفته بود: عربستان آماده است با روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان همکاری کند.او در این مصاحبه که روز جمعه 22 ژوئیه منتشر شد، گفت:‌ منطقی است که مسکو بگوید آنچه به نفع منافعش است تقویت روابطش با ریاض است نه اسدالجبیر ادامه داد: ما آماده دادن سهمی به روسیه در خاورمیانه هستیم تا این کشور تبدیل به قدرتی بسیار بزرگتر در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی سابق شود.

چند درصد ایرانی ها عضو شبکه های اجتماعی هستند؟

سید مرتضی موسویان در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: روند تغییر بازار حرکت به سمت تولید محتوای بیشتر است.رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه ۵۳ درصد مردم ایران حداقل در یکی از شبکه اجتماعی عضو هستند، گفت: میانگین روزانه ساعت حضور ایرانی ها در فضای مجازی ۵ تا ۹ ساعت است در حالی که میانگین جهانی ۱۶ ساعت در ماه است.این خبر را فارس منتشر کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما