شنبه 2 مرداد 1395 - 17:32

در یاسوج آب به صورت ناعادلانه توزیع می‌شود

درحالی‌که شهروندان در برخی مناطق یاسوج دسترسی نامحدودی به آب آشامیدنی دارند بسیاری دیگر از مناطق، شاهد قطعی تا بیش از 15 ساعته این مایه حیات هستند.

aab---01

به گزارش ایرنا، در بسیاری از مناطق و محله‌های یاسوج نارضایتی شدید از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به‌وضوح قابل مشاهده است.

گرچه یاسوج جزو 6 شهر دارای تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد است اما زیبنده مرکز استان نیست که آب آشامیدنی برخی محله‌های آن تا بیش از 15 ساعت در شبانه‌روز قطع باشد.

بسیاری از ساکنان شهر یاسوج با وجود نصب تانکر ذخیره آب در پشت‌بام منازل مسکونی خود آبی برای ذخیره پیدا نمی‌کنند.

نصب تانکر ذخیره آب در پشت‌بام منازل مسکونی یکی از توصیه‌های جدی مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان بوده است.

در برخی مناطق شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گاهی اوقات قطعی آب تا 15 ساعت در شبانه‌روز نیز می‌رسد درحالی‌که آب آشامیدنی خیابان‌های روبروی همین مناطق هیچ‌وقت قطع نمی‌شود.

بر اساس گزارش‌های میدانی، شدت قطعی آب آشامیدنی در مناطق شاهد، تل زالی، اطراف مخابرات فجر، حوالی بلوار قرنی، خیابان عدل، فرعی‌های خیابان تختی، مجتمع ادارات، شرف‌آباد و اکبرآباد بیش از مناطق دیگر یاسوج است.

یک شهروند یاسوجی ساکن خیابان شهیدان نیکوکار در نزدیکی مجتمع مخابراتی فجر می‌گوید: از اول ماه رمضان تاکنون آب آشامیدنی منزل مسکونی‌ام در شبانه‌روز کمتر از 12 ساعت وصل است.

شهروند دیگری در ابتدای بلوار قرنی گفت: درحالی‌که آب آشامیدنی منزل مسکونی وی و همسایگان تا 16 ساعت در شبانه‌روز قطع است کمی آن‌طرف‌تر در خیابان‌های امامت آب آشامیدنی منازل به‌صورت شبانه‌روزی وصل است.

به گفته وی این موضوع نشان می‌دهد که آب آشامیدنی به‌صورت عادلانه در بسیاری از مناطق یاسوج توزیع نمی‌شود، چطور برخی مناطق به‌صورت شبانه‌روزی آب دارند و برخی نقاط نیز کمتر از 12 ساعت آب دارند مشکل از کجاست؟

چندی پیش نیز چندی از سایت‌های خبری محلی، از قطع بی‌سابقه 10 روزه آب آشامیدنی در یکی از مجتمع‌های مسکونی واقع در بلوار قرنی یاسوج خبر دادند.

گفته می‌شود اداره آب و فاضلاب یاسوج به دلیل اعتراض ساکنان این مجتمع به قطعی آب و نصب پارچه نوشته‌های اعتراض‌آمیز در جلوی این اداره از همکاری با ساکنان این مجتمع برای رفع مشکل کم‌آبی خودداری کردند.

در این مورد، فرماندار بویراحمد گفت: درمجموع شهرستان بویراحمد در زمینه آب وضعیت مطلوبی ندارد اما مسئولانی شهرستان و استان در تلاش هستند برای رفع مشکل کم‌آبی چاره‌اندیشی کنند.

سید محمدکاظم نظری انتقاد به مجموعه آب و فاضلاب شهری را به دلیل قطعی آب در بسیاری از مناطق شهر یاسوج وارد دانست و افزود: در برخی مناطق شهر یاسوج آب شرب ناعادلانه توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد که با مدیریت صحیح و توزیع عادلانه آب می‌توان قسمتی از مشکل کم‌آبی در مناطق مشکل‌دار یاسوج را برطرف کرد.

فرماندار بویراحمد اظهار داشت: نشست‌های زیادی برای بررسی کمبود آب آشامیدنی در شهر و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل برگزار شده است که می‌توان به انتقال آب از تنگ کبوتری و ساخت منبع بزرگ ذخیره آب در یاسوج اشاره کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    ار بس از شهرستان های گرمسیر استان مهاجرت می کنند به این شهر اخه مگه چقد ظرفیت داشته باشه..بویر لطفا پیگر باش تنها رسانه که امید مردم بهش هست ..از آقای زارعی و هرکی که مسول خدمت به مردم هست توضیح بخواین ..چرا تو استانهای کویری اطراف ما مشکل قطعی آب نیست..اونوقت تو شهر ما که منبع آب هست باید 16 ساعت آب قطع باشه باتشکر از بویر نیوز

دیدگاه شما