شنبه 2 مرداد 1395 - 11:41

حفر یک چاه دیگر برای رفع تنش آبی در یاسوج

تنش آبی در شهر یاسوج مسئولان آبفای شهری را مجبور به حفر یک چاه دیگر برای تامین آب این شهر کرد.

به گزارش  مهر، عصر روز گذشته هشتمین چاه آب در منطقه «تنگ‌ کناره» در جنوب شهر یاسوج به مدار بهره‌برداری رسید تا افت فشار آب در مناطق غربی و جنوب غربی یاسوج بر طرف شود.

این در حالی است که سطح آب های زیر زمینی در حال کاهش است و طی سالهای اخیر چندین حلقه چاه تامین آب این شهر خشک و از مدار خارج شدند.

90درصد از آب شهر یاسوج از طریق چاهها و چشمه ها تامین می شود و این کار را برای مسئولان آبفای شهری در سالهای کم بارشی سخت کرده است.

با این حال پروژه سد تنگ سرخ که قرار است آب بلند مدت شهر در حال رشد یاسوج را تامین کند، هنوز در رکود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه  راه‌اندازی چاه هشتم ایستگاه تنگ کناره یاسوج گفت: این چاه جدید با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در کمترین زمان و با تلاش جهادی کارکنان آب و فاضلاب استان به مرحله‌ بهره‌برداری رسید.

سیدعلی لدنی‌نژاد افزود: با توجه به کمبود آب و کاهش فشار آب در برخی مناطق یاسوج حفر این چاه به صورت اضطراری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

لدنی‌نژاد بیان کرد: دبی این چاه ۳۰ لیتر بر ثانیه است و برای رفع کمبود آب در مناطق تختی، تل زالی، عدل‌ها، شرف آباد، کوی آزادگان، کوی مخابرات، دولت آباد،  شهرک‌های جهاد و امام حسین یاسوج ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: آب این چاه با خط انتقال۳کیلومتری به خط انتقال اصلی تنگ کناره متصل و  سپس  به مخزن یاسوج منتقل خواهد شد.

لدنی‌نژاد اظهارکرد: عمق این چاه بیش از ۲۵۰ متر است و با توجه به ضرورتی که در این زمینه احساس می‌شد، برق مورد نیاز این چاه نیز به صورت موقت  از طریق دو دستگاه دیزل ژنراتوری تامین می‌شود.

وی همچنین از قطعی آب در روند راه‌اندازی این چاه خبرداد و گفت: برای وارد مدار کردن چاه هشتم تنگ کناره باید پمپ سایر چاه‌های  ایستگاه تنگ قطع شود که همین امر موجب قطعی و کاهش فشار آب این مناطق  خواهد شد.

، شهر یاسوج در بین دو روخانه بشار و مهریان قرار دارد اما به علت مهاجر پذیری و رشد فزاینده جمعیت منابع آبی آن کفاف ساکنانش را نمی دهد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198125
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما