شنبه 2 مرداد 1395 - 0:05

تیراندازی در آلمان/6 کشته/خودکشی یکی از مهاجمان+ فیلم و تصاویر

پلیس آلمان از وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ تیراندازی خبر داده است. به‌گفته پلیس دستکم یک نفر در این تیراندازی کشته شده است.
به گزارش بویرنیوزنیوز و بنا به اطلاعیه پلیس مونیخ، عامل یا عاملان پس از تیراندازی از محل فرار کرده‌اند و پلیس از محل آنها بی‌خبر است. از این رو پلیس از اهالی مونیخ خواسته است در اماکن شلوغ مانند میدان‌های شهر جمع نشوند. در مونیخ حرکت اتوبوس و مترو در قسمت‌هایی از شهر متوقف شده، عبور و مرور داخل شهر مختل شده است.

شاهدان می‌گویند تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های آلمانی از کشته شدن دست کم ده نفر خبر داده است، اما این تعداد تایید نشده است. اوضاع در محل همچنان نامشخص است. روزنامه “زوددویچه تسایتونگ” به نقل از پلیس از کشته‌شدن چندین نفر خبر داده است.
بنا بر گزارش‌ها این تیراندازی در مرکز خرید المپیک در شمال غرب شهر مونیخ رخ داده است. پلیس به صورت گسترده در اطراف محل حادثه مستقر شده و در حال تخلیه مرکز خرید است. براساس گزارش بی بی سی، ویدیوهایی که از محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردم را در حال فرار نشان می‌دهد.
بعد از حمله فردی مهاجر با چاقو به پنج نفر در قطاری در ایالت بایرن آلمان که روز دوشنبه ۱۸ ژوئیه رخ داد، تدابیر امنیتی در آلمان تشدید شده است.
*برخی منابع خبری از فرار یک مهاجم به داخل متروی مونیخ گزارش داده‌اند. همچنین برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که در متروی مونیخ نیز تیراندازی شده است. این در حالی است که برخی منابع دیگر این خبر را تکذیب کردند. منابع خبری به نقل از پلیس نوشته‌اند که تعداد کشته‌ و زخمی‌ها زیاد است.
*به گفته پلیس سه نفر در این تیراندازی کشته شده است. شاهدان می‌گویند تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شده‌اند.مسئولان شهری مونیخ می‌گویند بسیاری از خدمات حمل و نقل از جمله حرکت بعضی قطارها و اتوبوس‌ها متوقف شده است.
*پلیس تائید کرده است که عده‌ای کشته و زخمی شده‌اند. مردم وحشتزده از مرکز خرید فرار کرده‌اند، اما هنوز عده‌ای در مرکز خرید هستند. هنوز وضعیت به‌طور کامل روشن نیست و از شمار قربانیان گزارش دقیق‌تری در دست نیست. پلیس ایالت بایرن با یک توئیت از مردم خواسته است از منطقه مرکز خرید دوری کنند و در خانه بمانند.مرکز خرید المپیا در شمال مونیخ در نزدیکی ورزشگاه المپیک قرار دارد.
*خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در تیراندازی مونیخ آلمان تاکنون ۶ کشته تن کشته شدند. یک شبکه تلویزیونی آلمان il شمار کشته‌ها را شش نفر گزارش کرده است.

*گزارش‌های تاییدنشده‌ای هم از یک تیراندازی دوم در مرکز شهر مونیخ منتشر شده است. پلیس از مردم خواسته است که با توجه به فراری بودن مهاجم یا مهاجمان از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند. سخنگوی پلیس اعلام کرده است که شاهدان عینی سه مهاجم را با تفنگ دیده‌اند.
*گفته می‌شود که برخی از مونیخی‌ها در خانه‌هایشان را به روی غریبه‌هایی که در شهر سرگردان شده‌اند باز کرده‌‌اند. پلیس آلمان از مردم خواست اتوبان های اطراف شهر مونیخ را خالی کنند.عملیات ضد ترور در این شهر در جریان است و پلیس در بیانیه جداگانه ای از مردم خواسته تردد در مرکز شهر تا حد ممکن کاهش دهند.
*منابع خبری محلی در مونیخ مدعی شدند که یکی از عاملان حملات تیراندازی امروز به سر خودش شلیک و خودکشی کرده است. پلیس آلمان هم این خبر را تایید کرد.
اوباما: هنوز نمیدانیم وضعیت در مونیخ چگونه است
رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش در یک نطق تلویزیونی و در واکنش به تیراندازی در آلمان گفت: ما می دانیم که اتفاقاتی در مونیخ درحال رخ دادن است اما هنوز دقیقا نمی دانیم که وضعیت چگونه است.قلب های ما همراه کسانی است که در این حادثه آسیب دیده اند و آماده آیم تا تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار آلمان قرار دهیم تا در مقابله با این وضعیت اقدام کند.
تصوير يكي از تيراندازان امروز مونيخ در پشت بام مركز خريد المپيا

تصوير يكي از تيراندازان امروز مونيخ در پشت بام مركز خريد المپيا
این خبر تکمیل می‌شود…
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما