چهارشنبه 30 تیر 1395 - 19:09

فرار به جلوی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نبود مرغ در بازارهای مرکز استان

گروه اجتماعی- بسیاری از هم استانی ها و مسافران در تماس با این پایگاه خبری خواستار پیگیری نبود مرغ گرم آنهم در این تعطیلات شدند.

گروه اجتماعی- بسیاری از هم استانی ها و مسافران در تماس با این پایگاه خبری خواستار پیگیری نبود مرغ گرم آنهم در این تعطیلات شدند.

به گزارش بویرنیوز؛ علیرغم توصیه های مسئولان بر آمادگی همه دستگاه ها برای خدمات رسانی به مردم و مسافران در تعطیلات عید فطر و تابستان سال جاری، متاسفانه در حالی پذیرای میهمانان شدیم که نبود یکی از ضروری ترین ناز مسافران، مایه شرمندگی مردم میهمان نواز این دیار شد.

با وجود توصیه مکرر مبنی بر آمادگی همه دستگاه ها به خدمت رسانی به مردم و مسافران به خصوص در این فصل که میهمانان زیادی از جنوب کشور به استان ما سفر می کنند، اما جهاد کشاورزی با کج سلیقگی خود موجب رنجش مردم و مسافران شد.

n00003442-b

مسئولان جهاد کشاورزی عرضه مرغ منجمد را راه کاری برای جبران کمبود و مقابله با گرانی بیان می کنند که شاید مناسب به نظر برسد اما به این نکته باید توجه می کردند برای مسافرانی که با حداقل امکانات در پارک ها و سایر مراکز به سر می برند مرغ منجمد هیچ دردی را دوا نمی کند و از طرفی خیلی از شهروندان استان نیز علاقه ای به خرید مرغ منجمد نداشته و ندارند.

مدیرجهاد کشاورزی برنامه تولید و عرضه کنندگان مرغ گرم را توجیهی برای نبود آن به خصوص در مرکز استان بیان کرده اما همین سخن و وضعیت این چند روزه شهر یاسوج، چند سوال مهم از این سازمان را در اذهان متبادر می کند

1: اگر به برند مرغ تولیدی و عرضه شده در شهر یاسوج نگاهی بندازیم متوجه انحصاری بودن آن می شویم و قطع به یقین حتی یک فرد بی سواد هم می فهمد در این شرایط زمینه گرانی و کمبود آنهم در زمانی که مسافر زیادی وارد شهر می شود به وجود خواهد آمد  و اینکه چرا تا کنون جهاد کشاورزی توجهی نکرده جای تعجب دارد!!!

2: چرا با وجود جلسات متعدد پیش از تعطیلات زمینه رایزنی با فروشنده های شهرهای اطراف و کمبود احتمالی این کالای ضروری برای مردم استان و مسافران تدبیری در خور شان گرفته نشد و مسئولان جهاد کشاورزی زمانی دست به کار شدند که داد مردم درآمده بود؟

3- مسئولان جهاد کشاورزی باید پاسخ دهند چرا در بازار مرکز استان تنها یک برند مرغ وجود دارد؟ایا این اقدام زمینه ساز فساد و تبانی را به وجود نمی آورد؟ آیا در این شرایط کیفیت فدای کمیت نخواهد شد؟ قطع به یقین ایجاد رقابت در نهایت به سود مردم است هم در کمیت و کیفیت و هم قیمت محصول بنابراین خود سازمان جهاد هم در برنامه تولید کننده های استان برای گرانی بی تقصیر نیست و جا دارد مسئولان نظارتی به این قضیه و دلایل عرضه انحصاری این محصول را پیگیری کنند.

خیلی از مخاطبین بویرنیوز بارها با ارسال پیام هایی از کیفیت پایین مرغ شهر یاسوج ابراز گلایه مندی کرده و نبود محصولات سایر استان ها از جمله اصفهان، یزد و شیراز که خیلی بهتر و مناسب تر از مرغ تولیدی یاسوج هستند را دلیلی بر کمبود این محصول به خصوص در ایام تعطیل بیان کرده اند.

مردم خواستار ایجاد بازاری متشکل از چندین تولید کننده استانی و استان های همجوار هستند تا هم به کیفیت دلخواه برسند و هم این رقابت زمینه تعیین نرخ مناسب را برایشان فراهم کند.

به گزارش بویرنیوز، در تعطیلات عید فطر قریب به یک میلیون مسافر وارد استان شد و البته هنوز هم به دلیل هوای مساعد شهر یاسوج و گرمی شهرهی اطراف جمعیت زیادی مسافر وارد پایتخت طبیعت می شوند، که متاسفانه با وقفه در ارائه مرغ گرم زمین نارضایتی های گسترده ای در میان این مسافران ایجاد شد که قطع به یقین در سالهای بعد بر ورود مسافر به این شهر تاثیرات سوء خواهد گذاشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    همش دروغ…تا کی میخواین مردم را گول بزنین

  2. شهروند گفت:

    همش …… تا کی میخواین مردم رو …..

  3. مرغدار گفت:

    وقتی اقای دکتر بهمنش با همکاری مالکین دو کشتارگاه مرغ زنده رو جمع میکردند باید به فکر این روزها هم بودند با جمع اوری مرغ زنده، عاملین کشتار و کشتارگاهها یکه تاز شدند چون رقیبی نداشتند ،الان هم هر وقت دوست دارند کشتار میکنند هروقت هم نخوان کشتار نمیکنند ،جهادکشاورزی هم پشتیبان دامپزشکی بود 

  4. سارا گفت:

    جهاد کشاورزی یاد گرفته مثل دولت گناه مشکلاتش را گردن یکی از معاونتهایش بینداز.لابد مرغ هم کار ویسی هست دیگه

  5. مرغدار گفت:

    همیشه بین زنده فروشها و عاملین رقابت بود الان عاملین و کشتارگاهها هر چی بخوان سر این مردم میارن چون اداره دامپزشکی زنده فروشها رو جمع کرد

  6. شهروند دلسوز گفت:

    واقعا ممنون از سایت بویر نیوز برای پیگیری
    کاش تو سایت جای بولدتری رو به این خبر اختصاص میدادین
    ولی بازم خوبه
    امیدوارم اداره دامپزشکی و جهادکشاورزی پاسخ این سوال رو بدن ک چرا شهر ما برعکس همه ی شهرهای ایران فقط از یه شرکت تولیدی مرغ گرم حرف شنوی دارد؟  ایا اگر برندهای متفاوت  از مرغ گرم از شهرهای همسایه که کیفیت مرغ بهتری از تنها شرکت تولید مرغ گرم یاسوج دارند، وجود داشت ایا این گروونی و کمبوود وجوود داشت؟؟

  7. همشهری گفت:

    قابل توجه همه شهروندان
    دامپزشکی فقط و فقط بر بهداشت مرغداری و کشتارگاه نظارت دارد و دخالتی در قیمت ویا کمبود مرغ ندارد. فقط و فقط بهداشت ( نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره)

دیدگاه شما