چهارشنبه 30 تیر 1395 - 9:38

واکنش اداره کل تامین اجتماعی به خبر بویرنیوز

اداره کل تأمین اجتماعی استان در دو سال اخیر هیچ گونه برداشتی به صورت مستقیم از حساب کارخانه قند یاسوج در استان نداشته

اداره کل تامین اجتماعی با ارسال متنی نسبت به مطلب منتشره در سایت بویرنیوز واکنش نشان داد.

به گزارش بویرنیوز، متن این جوابیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز
سلام علیکم ؛
احتراماً‌ ، با عنایت به درج خبری در تاریخ ۲۶/۰۴/۱۳۹۵ تحت عنوان ” این مدیران کهگیلویه و بویراحمد مانع توسعه استان هستند ” که در متن آن سازمان تأمین اجتماعی استان به عنوان یکی از عوامل و موانع توسعه استان معرفی شده بود . شایسته است در راستای اطلاع رسانی شفاف و دقیق نسبت به چاپ نوشتاز زیر به عنوان دفاعیه سازمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام شایسته بعمل آید :
۱-اصل ۲۹ قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ایران ، ‌برخورداری از تأمین اجتماعی و بیمه را حقی همگانی دانسته و دولت را موظف نموده این حق را برای مردم ایران تأمین نماید .
۲-طبق ماده ۴۹ قانون تأمین اجتماعی مطالبات سازمان حق بیمه کارگران و بیمه شدگان فعال و پرتلاشی است که سال های متمادی در محیطی های تولیدی با شرایط سخت و طاقت فرسا به کار و تولید مشغول هستند . وصول آنها از اولویت ویژه برخوردار است .
۳-در یک سال گذشته ۹۰ نفر از کارگران شریف کارخانه قند یاسوج با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور و با تلاش و پیگیری خاص توسط اداره کل تأمین اجتماعی و حمایت از ‌آنان در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان توانستند به افتخار بازنشستگی نائل شوند تا با آسودگی تمام یک آتیه مطمئن را از لحاظ معیشت و درمان داشته باشند . با وجود اینکه یکی از عوامل تهدید کننده منابع مالی و درآمدی سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور می باشد .
۴-سازمان تأمین اجتماعی استان در راستای حمایت از توان تولیدی و اجرایی کارخانه قند یاسوج در یک سال گذشته اقدام به پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۲۷ نفر از کارگران کارخانه قند یاسوج نموده است .

۵-اداره کل تأمین اجتماعی استان در دو سال اخیر هیچ گونه برداشتی به صورت مستقیم از حساب کارخانه قند یاسوج در استان نداشته و آنچه در خبر آن سایت به عنوان مسدود نمودن حساب و برداشت قید شده است ، به هیچ وجه صحت ندارد . آنچه که قابل تأمل است اینکه برداشت های صورت گرفته اخیر از حساب بانک تجارت کشور به عنوان مالک قانونی کارخانه قند یاسوج ( شخص ثالث ) در تهران صورت پذیرفته که به نحوی سازمان تأمین اجتماعی قدرت مانور مالک آینده کارخانه قند را برای توسعه کارخانه و مدیریت آن بالاتر برده و بدهی آن کارخانه به سازمان تأمین اجتماعی را سبک تر نموده است .
۶- درحال حاضر کارخانه قند یاسوج از بابت بدهی پیمانکاران اجرایی خود به سازمان تأمین اجتماعی استان نزدیک به شش میلیارد ریال بدهکاری بیمه ای دارد که این پرونده در حال حاضر در هیئت تجدید نظر مطالبات در سازمان تأمین اجتماعی در دست اقدام می باشد .
۷-در صورتجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان که در تاریخ ۳۰/۰۳/۱۳۹۵ تشکیل شده است اعمال تنفس یکساله را از ۰۱/۰۶/۱۳۹۵ اعلام نموده است که حدود دو ماه تا آن زمان وقت باقی مانده است.
۸-تا کنون هیچ گونه نقل و انتقال رسمی و قانونی در مالکیت کارخانه قند یاسوج رخ نداده و در صورت انجام این نیز مالکیت طبق ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی این اداره کل به وظایف خود عمل خواهد نمود .

5379

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. انصاف گفت:

    جناب نورمحمدی سلام، مدیریتهای تکراری باعث افت خدمت وخستگی از انجام مسئولیت میشود البته مدیران پروازی را هم به این مشکل اضافه کنید، پس لطفا برای تامین اجتماعی پاتاوه مدیر بومی بگذارید ما روی هم رفته 3 ساعت ایشون در محل کارش نمی بینیم آدم قحطی که نیست واسطه ها را کنار بزنید برای ابقاء ایشان

دیدگاه شما